Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 01:03:12
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Jos B.
Vandaag om 01:01:35
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
05 October 2025, 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
05 October 2025, 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
05 October 2025, 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
05 October 2025, 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
05 October 2025, 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 October 2025, 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
05 October 2025, 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
05 October 2025, 10:18:35
  

Auteur Topic: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders  (gelezen 5743 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26818
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #15 Gepost op: 26 July 2017, 23:07:28 »
Die moet je mij eens uitleggen, waarom zou het halen van die diploma's voor een man makkelijker zijn dan voor een vrouw?
Het ging Jamie niet om het verschil mannen/vrouwen, maar om het verschil reizigerstrein/goederentrein.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #16 Gepost op: 26 July 2017, 23:19:15 »
Citaat
Dat is ook de reden waarom er steeds meer vrouwen Reizigerstreinen rijden.
Daar hoef je GEEN terminalbekendheid,gevaarlijke stoffen,Rangeerder of wagenmeester diploma's te behalen.
Daar lees ik toch duidelijk wat anders...  ::)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26818
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #17 Gepost op: 26 July 2017, 23:27:08 »
Mij lijkt het vrij duidelijk wat er staat. Voor het besturen van een reizigerstrein hoef je een aantal dingen niet te weten of te kunnen die je voor een goederentrein wel moet doen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #18 Gepost op: 27 July 2017, 00:44:08 »
Maar dat geld voor een man eveneens....

Hij schrijft juist dat het voor vrouwen een reden is om niet voor goederen te kiezen, en al die zaken kan een vrouw ook prima...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #19 Gepost op: 27 July 2017, 07:54:35 »
Het is niet dat een vrouw ze niet zou kunnen maar meer dat in de praktijk minder vrouwen voor de goederendienst kiezen  :)  Overigens best wel heel wat wat je moet kunnen inderdaad.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #20 Gepost op: 27 July 2017, 08:04:33 »
Alvast bedankt allen voor de vele antwoorden en ook enkele PB'tjes met info.

Men vrouw kan best haar mannetje staan, in een vorig leven was ze de schrik van menig kamping en deed ze aan trekking op vakantie.

Gisteren heeft ze trouwens haar CV/sollicitatiebrief verstuurd, dus nu is het even afwachten.
Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het haar vergaat.

We wonen trouwens in Belgie, dus sollicitatie is bij een Belgische vervoerder.

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #21 Gepost op: 27 July 2017, 09:19:56 »
Citaat van: Thom
Maar dat geld voor een man eveneens....
Een vrouw krijgt net zoveel geld voor hetzelfde werk.
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #22 Gepost op: 27 July 2017, 13:22:50 »
Hoezo zwaar? ???

De medische keuring is een fluitje van een cent.
De psychologische keuring is vooral eentonig...

( inmiddels voor beide geslaagd  :D )
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #23 Gepost op: 27 July 2017, 14:22:45 »
Daarom vroeg ik het mij ook af waar Jamie het vandaan had dat die 2 keuringen zwaar zijn ;)

Gefeliciteerd  (y) (y)
Groeten Joop, machinist Lls

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #24 Gepost op: 27 July 2017, 17:51:50 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #25 Gepost op: 27 July 2017, 19:41:11 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P
Maar toch zie ik elke 5 jaar weer op tegen die psychologische keuring, die medische slaat nergens op....

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #26 Gepost op: 27 July 2017, 21:08:05 »
Ogen en oren test vind ik toch niet geheel onbelangrijk en bovendien hebben mannen schijnbaar een risico om kleurenblind te worden.
Psychisch stelt niet veel voor, alleen de reactie en concentratietesten zijn enigzins irritant...

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #27 Gepost op: 27 July 2017, 22:14:02 »
Nou, de update komt snel.

Men vrouw heeft mail terug gekregen en ze mag spoedig al telefonische kennismaking doen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

könings

  • Gast
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #28 Gepost op: 27 July 2017, 22:32:13 »
Nu niet om je af te schrikken, maar het Belgisch seinstelsel is in sé de moeilijkste die er is. Daarnaast is de factor Nederlands/Frans een extra moeilijkheid. Qua slagingskansen kan uw wederhelft misschien beter solliciteren in Nederland en vanaf daar eventueel een 2e of zelfs 3e net er bij halen.
Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat het in Nederland supereasy is, maar als je je kansen kunt vergroten...

Mvg Bas

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2702
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #29 Gepost op: 28 July 2017, 06:52:28 »
Hey Bas,

Wel, eerlijk gezegd, ken ik het Belgisch seinenstelsel nu ook niet echt ( interesse van me ligt meer bij DB ), ken er beetje basis van, maar niet in detail.

Het Frans/Nederlands is in elk geval geen probleem, men vrouw doet momenteel een job waar ze dagelijks met Nederlandstalige als Franstalige klanten in contact komt, en ook haar baas is Franstalig, dus vermoed dat dat wel redelijk goed komt. Tevens kan ze basis Duits, dus tot daar komt wel goed ;)

Bart