Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Thom
Vandaag om 02:07:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 02:02:47
Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis? door Gabriël Bergsma
Vandaag om 01:49:30
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door Bahn-AG
Vandaag om 00:18:52
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 00:06:32
Bahnstrecke 5867 door Frans Peeters
22 November 2025, 23:59:21
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
22 November 2025, 23:23:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
22 November 2025, 23:16:12
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal. door BR 50
22 November 2025, 22:36:47
VERPLAATST: Liliput schaal N door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:18:37
VERPLAATST: Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND door Reinout van Rees
22 November 2025, 22:09:04
VERPLAATST: Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door Reinout van Rees
22 November 2025, 21:54:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
22 November 2025, 21:22:43
Smeren, vet, olie, enz door Charles_
22 November 2025, 20:52:08
Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's door System-M
22 November 2025, 20:33:30
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
22 November 2025, 20:05:20
S88N bezetmelder door Patrick Smout
22 November 2025, 19:40:19
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door VAM65
22 November 2025, 18:58:01
Doornvliet door Alewijn
22 November 2025, 18:47:27
Museumdepot Beekbergen in H0 door wob
22 November 2025, 17:26:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 November 2025, 17:23:20
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Eriktrein
22 November 2025, 17:22:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door defender
22 November 2025, 16:38:01
US diorama in H0 door Wim Vink
22 November 2025, 16:37:46
Stub switches door Hans1963
22 November 2025, 15:18:51
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
22 November 2025, 15:14:37
Modelbaan Beltheim. door Paulus
22 November 2025, 15:00:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Sven
22 November 2025, 15:00:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
22 November 2025, 14:41:33
Stottering Piko 98551BD door Ben
22 November 2025, 13:44:22
  

Auteur Topic: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders  (gelezen 5830 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26983
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #15 Gepost op: 26 July 2017, 23:07:28 »
Die moet je mij eens uitleggen, waarom zou het halen van die diploma's voor een man makkelijker zijn dan voor een vrouw?
Het ging Jamie niet om het verschil mannen/vrouwen, maar om het verschil reizigerstrein/goederentrein.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4082
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #16 Gepost op: 26 July 2017, 23:19:15 »
Citaat
Dat is ook de reden waarom er steeds meer vrouwen Reizigerstreinen rijden.
Daar hoef je GEEN terminalbekendheid,gevaarlijke stoffen,Rangeerder of wagenmeester diploma's te behalen.
Daar lees ik toch duidelijk wat anders...  ::)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26983
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #17 Gepost op: 26 July 2017, 23:27:08 »
Mij lijkt het vrij duidelijk wat er staat. Voor het besturen van een reizigerstrein hoef je een aantal dingen niet te weten of te kunnen die je voor een goederentrein wel moet doen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4082
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #18 Gepost op: 27 July 2017, 00:44:08 »
Maar dat geld voor een man eveneens....

Hij schrijft juist dat het voor vrouwen een reden is om niet voor goederen te kiezen, en al die zaken kan een vrouw ook prima...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #19 Gepost op: 27 July 2017, 07:54:35 »
Het is niet dat een vrouw ze niet zou kunnen maar meer dat in de praktijk minder vrouwen voor de goederendienst kiezen  :)  Overigens best wel heel wat wat je moet kunnen inderdaad.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2704
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #20 Gepost op: 27 July 2017, 08:04:33 »
Alvast bedankt allen voor de vele antwoorden en ook enkele PB'tjes met info.

Men vrouw kan best haar mannetje staan, in een vorig leven was ze de schrik van menig kamping en deed ze aan trekking op vakantie.

Gisteren heeft ze trouwens haar CV/sollicitatiebrief verstuurd, dus nu is het even afwachten.
Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het haar vergaat.

We wonen trouwens in Belgie, dus sollicitatie is bij een Belgische vervoerder.

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #21 Gepost op: 27 July 2017, 09:19:56 »
Citaat van: Thom
Maar dat geld voor een man eveneens....
Een vrouw krijgt net zoveel geld voor hetzelfde werk.
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #22 Gepost op: 27 July 2017, 13:22:50 »
Hoezo zwaar? ???

De medische keuring is een fluitje van een cent.
De psychologische keuring is vooral eentonig...

( inmiddels voor beide geslaagd  :D )
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #23 Gepost op: 27 July 2017, 14:22:45 »
Daarom vroeg ik het mij ook af waar Jamie het vandaan had dat die 2 keuringen zwaar zijn ;)

Gefeliciteerd  (y) (y)
Groeten Joop, machinist Lls

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #24 Gepost op: 27 July 2017, 17:51:50 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #25 Gepost op: 27 July 2017, 19:41:11 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P
Maar toch zie ik elke 5 jaar weer op tegen die psychologische keuring, die medische slaat nergens op....

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #26 Gepost op: 27 July 2017, 21:08:05 »
Ogen en oren test vind ik toch niet geheel onbelangrijk en bovendien hebben mannen schijnbaar een risico om kleurenblind te worden.
Psychisch stelt niet veel voor, alleen de reactie en concentratietesten zijn enigzins irritant...

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2704
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #27 Gepost op: 27 July 2017, 22:14:02 »
Nou, de update komt snel.

Men vrouw heeft mail terug gekregen en ze mag spoedig al telefonische kennismaking doen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

könings

  • Gast
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #28 Gepost op: 27 July 2017, 22:32:13 »
Nu niet om je af te schrikken, maar het Belgisch seinstelsel is in sé de moeilijkste die er is. Daarnaast is de factor Nederlands/Frans een extra moeilijkheid. Qua slagingskansen kan uw wederhelft misschien beter solliciteren in Nederland en vanaf daar eventueel een 2e of zelfs 3e net er bij halen.
Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat het in Nederland supereasy is, maar als je je kansen kunt vergroten...

Mvg Bas

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2704
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #29 Gepost op: 28 July 2017, 06:52:28 »
Hey Bas,

Wel, eerlijk gezegd, ken ik het Belgisch seinenstelsel nu ook niet echt ( interesse van me ligt meer bij DB ), ken er beetje basis van, maar niet in detail.

Het Frans/Nederlands is in elk geval geen probleem, men vrouw doet momenteel een job waar ze dagelijks met Nederlandstalige als Franstalige klanten in contact komt, en ook haar baas is Franstalig, dus vermoed dat dat wel redelijk goed komt. Tevens kan ze basis Duits, dus tot daar komt wel goed ;)

Bart