Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 14:33:07
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:23:10
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 14:20:07
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Pollux
Vandaag om 14:12:55
Ik ben aan het opruimen. door Arjan6511
Vandaag om 14:09:54
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Overet
Vandaag om 13:27:46
Show je werkplek door Frank 123
Vandaag om 12:46:36
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Peter Kleton
Vandaag om 12:05:33
Houten 23 Augustus 2025 door maartenvdb
Vandaag om 12:01:15
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:37:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 06:58:31
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
  

Auteur Topic: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders  (gelezen 5608 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26667
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #15 Gepost op: 26 July 2017, 23:07:28 »
Die moet je mij eens uitleggen, waarom zou het halen van die diploma's voor een man makkelijker zijn dan voor een vrouw?
Het ging Jamie niet om het verschil mannen/vrouwen, maar om het verschil reizigerstrein/goederentrein.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #16 Gepost op: 26 July 2017, 23:19:15 »
Citaat
Dat is ook de reden waarom er steeds meer vrouwen Reizigerstreinen rijden.
Daar hoef je GEEN terminalbekendheid,gevaarlijke stoffen,Rangeerder of wagenmeester diploma's te behalen.
Daar lees ik toch duidelijk wat anders...  ::)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26667
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #17 Gepost op: 26 July 2017, 23:27:08 »
Mij lijkt het vrij duidelijk wat er staat. Voor het besturen van een reizigerstrein hoef je een aantal dingen niet te weten of te kunnen die je voor een goederentrein wel moet doen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #18 Gepost op: 27 July 2017, 00:44:08 »
Maar dat geld voor een man eveneens....

Hij schrijft juist dat het voor vrouwen een reden is om niet voor goederen te kiezen, en al die zaken kan een vrouw ook prima...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #19 Gepost op: 27 July 2017, 07:54:35 »
Het is niet dat een vrouw ze niet zou kunnen maar meer dat in de praktijk minder vrouwen voor de goederendienst kiezen  :)  Overigens best wel heel wat wat je moet kunnen inderdaad.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2698
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #20 Gepost op: 27 July 2017, 08:04:33 »
Alvast bedankt allen voor de vele antwoorden en ook enkele PB'tjes met info.

Men vrouw kan best haar mannetje staan, in een vorig leven was ze de schrik van menig kamping en deed ze aan trekking op vakantie.

Gisteren heeft ze trouwens haar CV/sollicitatiebrief verstuurd, dus nu is het even afwachten.
Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het haar vergaat.

We wonen trouwens in Belgie, dus sollicitatie is bij een Belgische vervoerder.

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #21 Gepost op: 27 July 2017, 09:19:56 »
Citaat van: Thom
Maar dat geld voor een man eveneens....
Een vrouw krijgt net zoveel geld voor hetzelfde werk.
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #22 Gepost op: 27 July 2017, 13:22:50 »
Hoezo zwaar? ???

De medische keuring is een fluitje van een cent.
De psychologische keuring is vooral eentonig...

( inmiddels voor beide geslaagd  :D )
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #23 Gepost op: 27 July 2017, 14:22:45 »
Daarom vroeg ik het mij ook af waar Jamie het vandaan had dat die 2 keuringen zwaar zijn ;)

Gefeliciteerd  (y) (y)
Groeten Joop, machinist Lls

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #24 Gepost op: 27 July 2017, 17:51:50 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #25 Gepost op: 27 July 2017, 19:41:11 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P
Maar toch zie ik elke 5 jaar weer op tegen die psychologische keuring, die medische slaat nergens op....

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #26 Gepost op: 27 July 2017, 21:08:05 »
Ogen en oren test vind ik toch niet geheel onbelangrijk en bovendien hebben mannen schijnbaar een risico om kleurenblind te worden.
Psychisch stelt niet veel voor, alleen de reactie en concentratietesten zijn enigzins irritant...

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2698
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #27 Gepost op: 27 July 2017, 22:14:02 »
Nou, de update komt snel.

Men vrouw heeft mail terug gekregen en ze mag spoedig al telefonische kennismaking doen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

könings

  • Gast
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #28 Gepost op: 27 July 2017, 22:32:13 »
Nu niet om je af te schrikken, maar het Belgisch seinstelsel is in sé de moeilijkste die er is. Daarnaast is de factor Nederlands/Frans een extra moeilijkheid. Qua slagingskansen kan uw wederhelft misschien beter solliciteren in Nederland en vanaf daar eventueel een 2e of zelfs 3e net er bij halen.
Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat het in Nederland supereasy is, maar als je je kansen kunt vergroten...

Mvg Bas

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2698
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #29 Gepost op: 28 July 2017, 06:52:28 »
Hey Bas,

Wel, eerlijk gezegd, ken ik het Belgisch seinenstelsel nu ook niet echt ( interesse van me ligt meer bij DB ), ken er beetje basis van, maar niet in detail.

Het Frans/Nederlands is in elk geval geen probleem, men vrouw doet momenteel een job waar ze dagelijks met Nederlandstalige als Franstalige klanten in contact komt, en ook haar baas is Franstalig, dus vermoed dat dat wel redelijk goed komt. Tevens kan ze basis Duits, dus tot daar komt wel goed ;)

Bart