Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 15:01:17
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:58:23
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 41303 keer)

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
  • Frankrijk - Région Sud - V/VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #90 Gepost op: 05 november 2018, 13:11:49 »
Erg gaaf die VB2N! Wat zijn je ervaringen met de kwaliteit van Vitrains?

Groet,
Roderik

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #91 Gepost op: 05 november 2018, 14:56:53 »
In één woord: goed. Vergeleken bij bijv. LS Models iets goedkoper maar wel veel nog aan te zetten details. Handgrepen van de kop stuurstandrijtuig zijn van metaal, klikken heel stevig in het plastic. De verschillende metalen treeplankjes (bijv. boven de buffers, niet goed zichtbaar op de foto) klikken er ook makkelijk in maar zitten toch niet zo definitief vast, twee waren er al zoek na kort tochtje van werktafel naar boekenkast (om op ooghoogte te kunnen begluren ;-) als door een wonder vond ik er eentje weer terug. Belangrijk deze dingen dus met een beetje lijm erin te schuiven. Stuurstand heeft een 8-polige decoderplug, voor de front-en sluitseinen, werkt heel goed.

Ik wacht nog op mooiere schroefkoppeling om de bufferbalk af te maken.
Stroomafname stuurstandrijtuig gebeurt door koperen stripjes die tegen een soort binnen-wielband aandrukken. Degelijk systeem maar ik wil ze nog wat terugbuigen, rijtuig loopt nu erg zwaar zodat als de loc trekt, de rijtuigen erg uit elkaar getrokken worden.

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
  • Frankrijk - Région Sud - V/VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #92 Gepost op: 05 november 2018, 20:16:09 »
Bedankt voor de toelichting! Is de locomotief die je er voor hebt staan ook van Vitrains?

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2018, 00:51:52 »
LS Models, de BB16710. De Vitrains BB16500'tjes hebben duidelijk mooiere voorruiten maar verder schijnt het allemaal wat minder te zijn. Benieuwd naar de BB17000 waar R37 mee gaat komen, die kan straks prima voor/achter deze trein staan, als hij in de juiste livrée komt.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #94 Gepost op: 06 november 2018, 10:02:10 »
Zie overigens ook dit topic met enkele links naar foto's etc.  :)

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77447.0

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
  • Frankrijk - Région Sud - V/VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #95 Gepost op: 06 november 2018, 19:41:17 »
Bedankt voor de link, ze hebben leuke dingen bij Vitrains  :)

Ik ben zelf in afwachting van een tijdperk V/VI BB25500 of BB8500, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben denk ik.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #96 Gepost op: 15 november 2018, 20:13:37 »
Verwijderen van het draaistel van een LSM Gril Express moet je heel voorzichtig doen, anders breekt het draaipunt-palletje (hoe heet dat ding ook weer??) af. Nieuw draaipunt-palletje van 3mm polystyreen, op draaistel vastgelijmd, wat gelukt is dankzij een tip ergens op het forum  (y). Draaistel eerst met Polymax ingesmeerd, dat er weer afgeveegd tot een heel dun laagje bleef liggen, dat op laten drogen. Daarna beetje Max Repair op het polystyreen draapunt-palletje en voilá, het lijkt waarachtig wel te werken! Tot nu toe, in ieder geval.
(Draaistel zal dus altijd apart opgetild moeten worden maar ja, zo gaat het in het echt ook dacht ik)


Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #97 Gepost op: 15 november 2018, 21:45:35 »
Vanwege de prijs dacht ik eigenlijk dat ze van goud waren gemaakt, niet van broos plastic  ;D

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #98 Gepost op: 15 november 2018, 22:50:32 »
ja des te spannender om lekker de kwast er tegenaan te douwen 8)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #99 Gepost op: 17 november 2018, 18:10:59 »
Een VTU in originele uitvoering, dus nog zonder de 4 openklapbare raampjes in het midden van het rijtuig. Die zijn pas later gekomen, nadat bleek dat de drukgolf van een met hoge snelheid kruisende trein schade kon veroorzaken. De precieze details daarvan weet ik (nog?) niet, wel dat je ze op oude foto's geregeld voorbij ziet komen. Dus ook op de Inter-Continental!



(Heb er een rijtuig voor moeten opofferen  :-X maar ik kan er nu nog 2 verbouwen)


op de Sauvages-helling, 1978, detail van foto door DM Costes, uit Trains de France, années '70
« Laatst bewerkt op: 17 november 2018, 18:14:57 door clickmaniac »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #100 Gepost op: 06 januari 2019, 16:45:35 »
Ik zou nog een fotootje plaatsen van hoe ik - (onder Michaëls en Eriks deskundige leiding ;-) de delen voor het "tafelblad" voor klimspiraal / westlus uitteken op platen underlayment.

In de lat die over de plaat ligt, zitten de gaten waarmee we buitenradius, binnenradius en grens tussen klimspiraal (binnen, 3 sporig) en westlus (buiten, 2 sporig) aftekenen. Om 3 delen uit een 80 bij 120 cm plaat te halen moet de lat telkens 40 cm naar beneden, het past nèt op een klein hoekje na.
Ik hoop dat dit enigszins begrijpelijk is ;-)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #101 Gepost op: 06 januari 2019, 21:28:25 »
Inmiddels gaan Erik en Michaël als een dolle, om te beginnen met veel van wat ik gedaan had, te slopen. Wissels had ik aan elkaar gesoldeerd, bedrading ook niet goed. Ze zijn ontzettend eigenwijs maar het vervelendste is nog, dat ze meestal gewoon gelijk hebben! Ik dus erg dankbaar met hun hulp.
Vooralsnog is de brug van de oostlus klaar (op een storing na die tijdens testen boven water kwam) zijn de wisselstraten van de oostlus bijna klaar waarbij de wissels zo geïnstalleerd zijn dat ze er later uit zijn te halen zonder dat de hele boel gesloopt hoeft te worden, de wisselmotoren zijn van onder de tafel naar de voorkant verhuisd.
In het rails aan elkaar solderen wat ik gedaan had, is ongeveer 1/5 van de soldeerverbindingen alweer kaduuk. Nu dus vervangen door raillasjes, en lesje geleerd  :angel:.
Hier een sporenplannetje van niveau 0 (1) dat Erik "even" in Anyrail gemaakt heeft:

In het klimspiraal krijgt elk spoor een passeerspoor, en beneden komt er een aparte keerlus (westlus niveau 0?) voor de stofzuiger/poetstrein - alweer een ideetje van Erik.   
Best een cultuuromslag. Mijn motto was: grote stappen snel thuis. Hun motto is: als we het doen, doen we het meteen goed. Vooralsnog hebben ze mijn zegen - al duurt het vele malen langer voordat er iets rijdt, de kans dat het straks goed is, is vele malen groter ;-)

(1) Dit het is het onderste niveau. Erboven komen er nog 2. Noemen we het onderste niveau 0 en ga je dan naar 1 en 2? Niveau 2 is het modelgedeelte. Of is het modelgedeelte niveau 0 en heb je daaronder -1 en -2?
Anders gezegd, is hier een standaard voor? Of doet iedereen maar wat? Zo ja wat doe jij, lezer?
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 21:44:18 door clickmaniac »

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #102 Gepost op: 06 januari 2019, 21:42:16 »
wauw, kwam dit vandaag voor het eerst tegen. Wat ongelofelijk mooi zo'n grote baan en blij dat je de hulp hebt !

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1095
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #103 Gepost op: 06 januari 2019, 21:47:42 »
bedankt!

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #104 Gepost op: 06 januari 2019, 22:21:41 »
Erik en Michaël: (y)

De baan word ook top! Ik ben heel benieuwd.