Doel:€250.00
Donaties:€178.00

Per saldo:€-72.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 25-01-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modeltrein foto's uit je oude familiealbum door lrrw
Vandaag om 17:11:14
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 17:07:23
Grassmaster, 2e laag gras door Hendrik Jan
Vandaag om 17:05:48
Pantopietluttigheid door dh3201
Vandaag om 17:04:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door SvenW
Vandaag om 17:04:04
Exact Train ICM Koploper, de voorbespreking door Silvolde
Vandaag om 16:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:37:25
Artitec 2023 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:06
19 Toen door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:06:58
Fotowedstrijd: Winter (1:1 en model door elkaar) door HuubvG
Vandaag om 16:04:15
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 15:57:40
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door bask185
Vandaag om 15:53:17
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 15:52:18
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 15:49:34
US dieselmaterieel H0 door NS1220
Vandaag om 15:48:56
NS-6000 in Spoor-1 door FritsT
Vandaag om 15:09:51
DR 5000 doet vreemd door bask185
Vandaag om 15:02:31
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 14:33:35
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:28:23
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Rick
Vandaag om 13:45:31
Fotowedstrijd BeneluxSpoor.net door Bob R.
Vandaag om 13:36:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Eric B
Vandaag om 13:06:58
SNCF bagagerijtuig (fourgon) Dd4s (Roco 45107 en 74359) door Benelux795
Vandaag om 12:28:53
Rijdag bij Wullum NS door Wim Rosbender
Vandaag om 12:26:49
ExactTrain 2023 door 4020 281-4
Vandaag om 12:16:25
On traXS 2023 17 t/m 19 maart Spoorwegmuseum. door Hans_omBC
Vandaag om 12:10:11
Fremo haven: KNZ Hengelo door Hans_omBC
Vandaag om 12:06:19
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
Vandaag om 12:00:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 11:39:53
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 36979 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #105 Gepost op: 07 januari 2019, 01:01:19 »
De brug in de oostlus, toen de overgangen net gesoldeerd waren, ook - ere wie ere toekomt ;-)  door Hans.

Deze brug is vooral handig tijdens de bouw- en testfase, later komt hier bovenop (grotendeels) het locomotiefdepot. En moet er 4x 10 meter trein verschoven worden voordat hij überhaupt open kan...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #106 Gepost op: 13 januari 2019, 17:43:17 »
Michaël was er helaas niet afgelopen vrijdag maar dat weerhield Erik er niet van even een sterk staaltje ultra-sjiek werk te leveren:

alle wissels op hun plek! Voordat ik het ga verven verdient het nog een detailfoto van hoe het verenstaal van motor naar wissel gaat, door buisjes die in de goten liggen. De voeding van de hartstukken gaat ook door deze gootjes. Zó'n ingenieus systeem!!


Ook de 4 doorgaande sporen op hun plek, gelijmd en wel. Als ik dat zo zie liggen weet ik ineens weer wat er ook weer zo gaaf is aan treinen ;-)


Ondergetekende ging intussen verder met het onderstel voor de keerlus / klimspiraal.
 
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2019, 17:47:46 door clickmaniac »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #107 Gepost op: 13 januari 2019, 17:45:38 »
De reepjes papier op de eerste foto zijn een probaat middel tegen je kop tegen een balk stoten als je je aan het concentreren bent op bijv. de rails. Kan het iedereeen aanraden, bijv. bij lage deurtjes. Helaas werd deze put net te laat gedempt...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8035
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #108 Gepost op: 13 januari 2019, 20:55:57 »
Zo, dat ziet er professioneel uit!  :o  Wat een lengtes!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #109 Gepost op: 16 februari 2019, 03:47:07 »
Inmiddels bij de Inter-Continental: gestage vooruitgang. Bedrading oostlus bijna klaar, electronica heeft plek gekregen, binnenkort de eerste tests. Brug van schaduwstation naar klimspiraal klaar:

en van de andere kant gezien:

Michaël dB

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #110 Gepost op: 21 februari 2019, 18:32:32 »
Dat ziet er alweer gaaf uit. Doe zo verder, word het alleen maar mooier!!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #111 Gepost op: 23 februari 2019, 17:17:26 »
Ik doe m'n best Michaël, ik doe m'n best... Hier de tweede, tijdelijke brug naar de klimspiraal-tafel. Kunnen we alvast rondjes rijden.


clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #112 Gepost op: 27 februari 2019, 15:19:20 »


Op de tafel van het klimspiraal een tijdelijke lus gelegd om alvast rondjes te rijden - ondanks dat de bouw snel gaat zal het nog wel even duren voordat de rest (klimspiraal, modelgedeelte, westlus) klaar is.

Nu met bewegend beeld, testritten met een Roco Be 6/8 en kort treintje:

over een van de Oostlus-1 sporen:
https://www.youtube.com/watch?v=jRMLJ69xrkE

tijdelijke brug:
https://www.youtube.com/watch?v=_2B6PI_jSrI

over de klimspiraaltafel:
https://youtu.be/84b4i0lFkjQ
 
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2019, 15:44:43 door clickmaniac »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #113 Gepost op: 27 februari 2019, 15:49:03 »
En de kopsporen in de Oostlus zijn aangesloten! Nu is het dus een echte keerlus geworden. Keerlusmodule van DCC Specialities werkt als een tierelier. Onhoorbaar, onmerkbaar doet hij z'n werk, alleen een ledje geeft aan dat er iets veranderd is.

Binnenkort nog eens kijken wat er gebeurt als je 4 soundlocs tegelijk ompoolt.

Erik_en_kids

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #114 Gepost op: 27 februari 2019, 17:41:13 »
Hoi Diederik,

Om eerlijk te zijn zat ik al gespannen te wachten op een update in verband met de vorderingen (er kan gereden worden !!), dat je ons dan verrast met een Zwitserse loc :-) dat had ik echt niet verwacht (je doet mij daar een groot genoegen mee!!). Ben blij dat het (modelspoor) virus weer flink aanwakkert en het doet me goed dat de Amerikaanse locs zich al flink hebben mogen uitleven :-) ...las ik op YouTube.

Geniet ervan !! ...gaan we binnenkort weer e.e.a. uit elkaar halen :-) ...om het definitief aan te sluiten...

M.vr.gr. Erik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #115 Gepost op: 28 februari 2019, 14:17:41 »
Yessss... Ga ik intussen even een klimspiraal in elkaar tikken. Zin an!

Hoeveel ton kreeg zo'n krokodil eigenlijk over de Gotthard gesleept?
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2019, 14:20:26 door clickmaniac »

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 800
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #116 Gepost op: 28 februari 2019, 15:32:44 »
https://de.wikipedia.org/wiki/SBB_Ce_6/8_II

Bij het kopje 'Lastenheft' staat omgeschreven wat de locomotieven kon trekken bij bepaalde stijgingen en snelheden.

Groeten Edwin.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #117 Gepost op: 02 maart 2019, 11:41:49 »
Bij de steilste helling 300 ton... dat zijn dan 12 twee-assige Gs wagons met laadvermogen 25 ton? Of moet de Tara daar ook nog vanaf? Dan wordt het wel een heel kort treintje...

Erik_en_kids

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #118 Gepost op: 03 maart 2019, 13:23:35 »
Bij mijn weten gaat het om het gewicht aan de haak (incl. het leeggewicht van de wagons): Een kort treintje dus (of hele lichte wagons gebruiken)... Daarom ook dat het in de beginjaren niet ongebruikelijk was om bij bergtrajecten meerdere locs in de trein te stoppen (ook ergens halverwege en achteraan): om te voorkomen dat de koppelingen het onderweg zouden begeven.
Tegenwoordig zijn de koppelingen een stuk sterker uitgevoerd en hoeven er niet zo gauw meer locs ergens tussenin gerangeerd te worden ; locje ervoor en soms een locje erachter en gaan met die banaan...
Dat laatste gaat niet op voor (zwaar beladen) treinen van een aantal kilometer: daar worden nog wel steeds locs tussen geplaatst om de krachten op de koppelingen niet te hoog op te laten lopen.

Groet, Erik.
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2019, 13:25:23 door Erik_en_kids »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1088
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #119 Gepost op: 30 maart 2019, 13:32:16 »
Klimspiraal gaan we maken van 11mm multiplex, 3mm kurk onder de rails, 10cm omhoog per wending, resulterend in helling van 1,3%. Met panto's omhoog zou dat voor sommige locs kiele-kiele zijn, voor andere onmogelijk, en voorlopig zijn die (behalve mijn nieuwe 1308) allemaal handbediend :-( 
Dus: bovenleiding! Ik stond er wat huiverig tegenover, 25 meter keer 3 sporen is 75 meter bovenleiding... straks verstopt onder een flinke heuvel... En dat alleen maar omdat hij én onder de 1,5% moet blijven ivm mn Amerikaanse locjes die geen ASB hebben maar toch lange treinen moeten trekken, én mn Europese spul met stroomafnemers omhoog moeten rijden.
Maar nee hoor, geen probleem, Erik en Michaël draaien daar hun hand niet voor om  (y) En inderdaad, eigenlijk valt de hoeveelheid werk best mee.



Test met een 25kV 50Hz stroomafnemer, het kleinste sleepstuk dat in mijn vloot te vinden is.

Er zijn al flink wat rondjes gereden, waarbij bleek dat de bruggen een snelheidsbeperking moeten krijgen: bij supersonische snelheden vliegen diverse rijtuigen van de rails. Iets onder de geluidsbarrière, zo bij de 100km/u, gaat het allemaal goed.

Jonglerend met 3 treinen, tussenruimte ongeveer 8 meter. Handregelaar is en een digitrax DT400: absolute [vulgaire krachtterm]-knopjes en -interface waar je in deze gevallen echt de zenuwen van krijgt:

https://youtu.be/HX1KXyuFKMU
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2019, 13:49:11 door clickmaniac »