Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
Vandaag om 23:23:05
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door wob
Vandaag om 23:05:22
Petitie - Rail away moet blijven! door R1954
Vandaag om 23:02:37
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 22:53:07
Molenbaan (werktitel) door NS264
Vandaag om 22:43:42
Bahnstrecke 5867 door NS264
Vandaag om 22:41:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 21:56:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:52:18
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door bask185
Vandaag om 21:45:47
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
Vandaag om 21:14:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
Vandaag om 20:57:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:28:13
Line-up foto's van modellen door Rob Bennis
Vandaag om 19:46:02
Camp 3 door GD
Vandaag om 19:41:13
Locatie van foto gezocht door Thom
Vandaag om 19:39:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
Vandaag om 18:00:34
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door BAD
Vandaag om 17:44:37
Blokkendoos mat24 dienstwagens in 1:87: mP9201-9213 en mDW169306-169310 obv Roco door Erwin 054
Vandaag om 17:42:16
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972 door 1200blauw
Vandaag om 16:55:43
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 16:42:23
Nieuw huis, nieuwe baan door DJV
Vandaag om 16:14:29
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door sdz1976
Vandaag om 15:55:05
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:02:40
Rail away door haes
Vandaag om 14:43:14
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe door Thom
Vandaag om 14:22:16
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026 door R v/d Hoven
Vandaag om 13:05:12
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:59:56
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 12:14:37
Roco AC modellen door bellejt
Vandaag om 12:13:36
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 10:53:54
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 49399 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #15 Gepost op: 21 June 2017, 17:59:31 »
En waar de klimspiraal op komt, ziet er ongeveer zo uit:



Sent from my iPhone using Tapatalk

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26556
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #16 Gepost op: 21 June 2017, 18:18:03 »
Oei........dit wordt een heel flink baan  (y)
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #17 Gepost op: 07 July 2017, 15:33:25 »
Dilemma.

Na een paar weken elders met knagende twijfel in achterhoofd gisteren nog even nagemeten en jawel hoor: het onderste niveau, waarvan het timmerwerk zo'n beetje klaar is, had eigenlijk een flink stuk lager moeten zitten.

M•rde alors. Sch**sse.

Zoals het nu is, wordt het een 7-sporig schaduwstation met plafondhoogte van 17 cm. Minus geluidsisolatie en rails: 15,5 cm. Minus een geparkeerde trein: 9cm, om hand, pols en arm doorheen te wriemelen. En dat is tussen de spantjes, onder de spantjes wordt het nog minder. Als ik tenminste het modelniveau +1 op ooghoogte vanuit mijn luie stoel wil kunnen bekijken. En dat wil ik.

Hoogte was gebaseerd op reeds bestaande tafel. Lekker makkelijk, dacht ik nog.

Dus, wat te doen? Gewoon dóór, en ermee leren leven?

Of slopen, verbouwen, demonteren, poten afzagen? Er ligt nog nèt geen rails...

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18534
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #18 Gepost op: 07 July 2017, 15:35:57 »
Beter nu aanpassen.... later ga je je er echt aan irriteren en moet je misschien veel meer slopen met alle gevolgen van dien.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

trainiac

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #19 Gepost op: 07 July 2017, 15:48:55 »
Wat een prachtige grote ruimte!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #20 Gepost op: 07 July 2017, 16:49:53 »
@Ronald - had net een ei van Columbus-moment: de stoel verhogen. En dan meteen 20 cm... 29 cm om met je hand over geparkeerd materieel te gaan is toch o.k.?
@trainiac: ja echt. Alleen jammer van die ruimte dat er een enorme groene heuvel in komt... weg ruimte ;-) 

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #21 Gepost op: 07 July 2017, 16:52:41 »
of nee dat ei kan toch de prullebak in: elke cm omhoog is ook een cm naar binnen ivm het dak. En hou ik niet genoeg ruimte over voor ruime lus op niveau +1, boven het schaduwstation.

Aanpassen dus. Je hebt gelijk. Beter ten halve gekeerd etc. Tra lala lala... en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet etc etc

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18534
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #22 Gepost op: 07 July 2017, 16:57:42 »
Hobby hé?  ;D ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #23 Gepost op: 07 July 2017, 17:02:51 »
 8)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #24 Gepost op: 28 July 2017, 16:13:01 »


Na 3 dagen vloeken, zweten en bloeden is alles bijna terug bij waar het 2 weken geleden was. Maar dan 14cm lager.


Sent from my iPhone using Tapatalk

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #25 Gepost op: 30 July 2017, 19:06:12 »


Onderstel van klimspiraal. Nee dat is niet de vervorming van de lens, die schuine poten, dat is hoe ze toevallig terechtkomen nadat alle kabels gespannen zijn. Kabeltje spannen is altijd nog makkelijker dan netjes timmeren ;-)
Het ziet er lullig uit maar het is zo sterk als een klimrek.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #26 Gepost op: 19 September 2017, 18:47:59 »
Naamswijziging omdat er ook Amerikaanse treinen komen te rijden. En van dat "quick" komt de laatste tijd niet zoveel meer terecht :-(
Om de moed erin te houden, Models World set 1701 (http://tinyurl.com/ycae9ldw) nageaapt met wat ik al in huis heb. Heb de set toch besteld omdat de oranje kleur van de nieuwe VTU B10'en - als het goed is! - beter past bij de C1 VSE's en VU's van LS Models resp. Roco. En dat i2 Buffetrijtuigje in Railtourkleuren natuurlijk!



Die trein kan er op een andere dag zo hebben uitgezien:
« Laatst bewerkt op: 19 September 2017, 20:39:08 door clickmaniac »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7781
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #27 Gepost op: 19 September 2017, 19:57:34 »
Wat zijn dat toch een laaaaaange lokomotieven.... Mooie combinatie!

Reinout
« Laatst bewerkt op: 19 September 2017, 20:34:46 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Intercontinental Railroad Company
« Reactie #28 Gepost op: 19 September 2017, 20:35:51 »
tja en ze lijken nóg langer vanwege die korte draaistellen en het krappe engelse omgrenzingsprofiel. Toen waren Europese dromen nog echt groots en optimistich.
« Laatst bewerkt op: 19 September 2017, 20:47:08 door clickmaniac »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #29 Gepost op: 06 November 2017, 20:56:13 »
Simpele beginnersvraag: Hoe bevestig je kurk (in dit geval 4mm dik, van de rol) op je tafel? Met lijm verlies je het geluidsdempend effect en voor nietjes is het spul te fragiel... 

Voor het overige... ben ik weer iets verder. Het afneembare deel van de oostlus is klaar. Uiteindelijk zal "maaiveld" er zo'n 30cm boven hangen en zal de brug gewoon blijven zitten, maar voor de komende 1000 keer (schatting... ::)) dat ik er nog langsmoet, lijkt het me wel handig niet te hoeven bukken telkens.



Het is me gelukt het klimspiraal-onderstel wat toonbaarder te maken, en ik ben wat aan het experimenteren met de ophanging van het spiraal zelf. Gelaserd 4mm berken triplex vastgeschroefd aan aluminium profiel. Erg zwieberig maar als het op de draadeinden hangt moet het strak genoeg zijn.

Volgende cirkels worden 3-sporig en ga ik met steviger aluminium-profiel maken.
 



« Laatst bewerkt op: 06 November 2017, 21:03:47 door clickmaniac »