Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-05-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Duikeend
Vandaag om 13:07:01
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door Huup
Vandaag om 12:58:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 12:57:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 12:37:26
Piko 1200 in N + Next18 cabineverlichting werkt niet door VanSpeijk
Vandaag om 12:33:28
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 12:27:36
Hulp of mening gezocht: perronverlichting door NS264
Vandaag om 12:19:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 12:18:18
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 12:14:51
decoders reageren niet op signaal van DR5000 door Karst Drenth
Vandaag om 11:58:00
Forum naam door bellejt
Vandaag om 11:57:50
Diorama door EricZmS
Vandaag om 11:42:48
Ermehuizen anno 1974 door Eric B
Vandaag om 11:36:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Harryku
Vandaag om 10:30:37
Budget vriendelijk grote bouwprojecten van interieurverlichting voorzien. door NS264
Vandaag om 09:59:59
Bestaat er een 189 DB Cargo in H0? door Harryku
Vandaag om 09:34:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door FHJ Seller
Vandaag om 09:19:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Noordernet
Vandaag om 08:50:41
Spoorwegmuseum dienstvaardig, kan er meer rijvaardig gemaakt worden? door Eelco Storm
Vandaag om 08:49:54
Heen, En en Weer: de tram. door eemstede
Vandaag om 07:23:49
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 07:13:37
Frans loodsje et cetera door DJV
Vandaag om 00:23:45
De Wadlander, een eilandbaan. door DJV
28 mei 2022, 23:37:51
Bahnstrecke 5867 door DJV
28 mei 2022, 22:24:26
Foto's gezocht van personeelverblijfswagen door Thom
28 mei 2022, 21:50:56
BNLS modulebaan Werkspoor-Kathedraal hervat. door NS264
28 mei 2022, 21:12:32
Roco br 10 002 - 62192 door Bahn-AG
28 mei 2022, 20:39:19
IJmc oftewel IJmuiden Casembrootstraat door Spoorrelais
28 mei 2022, 20:13:41
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
28 mei 2022, 19:48:54
Vragen over (Brawa) Rheingold. door Dave.......
28 mei 2022, 19:25:55
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 32857 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2017, 17:59:31 »
En waar de klimspiraal op komt, ziet er ongeveer zo uit:



Sent from my iPhone using Tapatalk

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 15950
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2017, 18:18:03 »
Oei........dit wordt een heel flink baan  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #17 Gepost op: 07 juli 2017, 15:33:25 »
Dilemma.

Na een paar weken elders met knagende twijfel in achterhoofd gisteren nog even nagemeten en jawel hoor: het onderste niveau, waarvan het timmerwerk zo'n beetje klaar is, had eigenlijk een flink stuk lager moeten zitten.

M•rde alors. Sch**sse.

Zoals het nu is, wordt het een 7-sporig schaduwstation met plafondhoogte van 17 cm. Minus geluidsisolatie en rails: 15,5 cm. Minus een geparkeerde trein: 9cm, om hand, pols en arm doorheen te wriemelen. En dat is tussen de spantjes, onder de spantjes wordt het nog minder. Als ik tenminste het modelniveau +1 op ooghoogte vanuit mijn luie stoel wil kunnen bekijken. En dat wil ik.

Hoogte was gebaseerd op reeds bestaande tafel. Lekker makkelijk, dacht ik nog.

Dus, wat te doen? Gewoon dóór, en ermee leren leven?

Of slopen, verbouwen, demonteren, poten afzagen? Er ligt nog nèt geen rails...

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 12890
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #18 Gepost op: 07 juli 2017, 15:35:57 »
Beter nu aanpassen.... later ga je je er echt aan irriteren en moet je misschien veel meer slopen met alle gevolgen van dien.

trainiac

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #19 Gepost op: 07 juli 2017, 15:48:55 »
Wat een prachtige grote ruimte!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #20 Gepost op: 07 juli 2017, 16:49:53 »
@Ronald - had net een ei van Columbus-moment: de stoel verhogen. En dan meteen 20 cm... 29 cm om met je hand over geparkeerd materieel te gaan is toch o.k.?
@trainiac: ja echt. Alleen jammer van die ruimte dat er een enorme groene heuvel in komt... weg ruimte ;-) 

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #21 Gepost op: 07 juli 2017, 16:52:41 »
of nee dat ei kan toch de prullebak in: elke cm omhoog is ook een cm naar binnen ivm het dak. En hou ik niet genoeg ruimte over voor ruime lus op niveau +1, boven het schaduwstation.

Aanpassen dus. Je hebt gelijk. Beter ten halve gekeerd etc. Tra lala lala... en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet etc etc

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 12890
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #22 Gepost op: 07 juli 2017, 16:57:42 »
Hobby hé?  ;D ;)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #23 Gepost op: 07 juli 2017, 17:02:51 »
 8)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2017, 16:13:01 »


Na 3 dagen vloeken, zweten en bloeden is alles bijna terug bij waar het 2 weken geleden was. Maar dan 14cm lager.


Sent from my iPhone using Tapatalk

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2017, 19:06:12 »


Onderstel van klimspiraal. Nee dat is niet de vervorming van de lens, die schuine poten, dat is hoe ze toevallig terechtkomen nadat alle kabels gespannen zijn. Kabeltje spannen is altijd nog makkelijker dan netjes timmeren ;-)
Het ziet er lullig uit maar het is zo sterk als een klimrek.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #26 Gepost op: 19 september 2017, 18:47:59 »
Naamswijziging omdat er ook Amerikaanse treinen komen te rijden. En van dat "quick" komt de laatste tijd niet zoveel meer terecht :-(
Om de moed erin te houden, Models World set 1701 (http://tinyurl.com/ycae9ldw) nageaapt met wat ik al in huis heb. Heb de set toch besteld omdat de oranje kleur van de nieuwe VTU B10'en - als het goed is! - beter past bij de C1 VSE's en VU's van LS Models resp. Roco. En dat i2 Buffetrijtuigje in Railtourkleuren natuurlijk!



Die trein kan er op een andere dag zo hebben uitgezien:
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 20:39:08 door clickmaniac »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 6609
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #27 Gepost op: 19 september 2017, 19:57:34 »
Wat zijn dat toch een laaaaaange lokomotieven.... Mooie combinatie!

Reinout
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 20:34:46 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: the Intercontinental Railroad Company
« Reactie #28 Gepost op: 19 september 2017, 20:35:51 »
tja en ze lijken nóg langer vanwege die korte draaistellen en het krappe engelse omgrenzingsprofiel. Toen waren Europese dromen nog echt groots en optimistich.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 20:47:08 door clickmaniac »

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1047
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #29 Gepost op: 06 november 2017, 20:56:13 »
Simpele beginnersvraag: Hoe bevestig je kurk (in dit geval 4mm dik, van de rol) op je tafel? Met lijm verlies je het geluidsdempend effect en voor nietjes is het spul te fragiel... 

Voor het overige... ben ik weer iets verder. Het afneembare deel van de oostlus is klaar. Uiteindelijk zal "maaiveld" er zo'n 30cm boven hangen en zal de brug gewoon blijven zitten, maar voor de komende 1000 keer (schatting... ::)) dat ik er nog langsmoet, lijkt het me wel handig niet te hoeven bukken telkens.



Het is me gelukt het klimspiraal-onderstel wat toonbaarder te maken, en ik ben wat aan het experimenteren met de ophanging van het spiraal zelf. Gelaserd 4mm berken triplex vastgeschroefd aan aluminium profiel. Erg zwieberig maar als het op de draadeinden hangt moet het strak genoeg zijn.

Volgende cirkels worden 3-sporig en ga ik met steviger aluminium-profiel maken.
 



« Laatst bewerkt op: 06 november 2017, 21:03:47 door clickmaniac »