Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Probleem met inloggen door Gerrit H
Vandaag om 12:21:21
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Pauldg
Vandaag om 11:48:59
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
  

Auteur Topic: Piko h0 NS 2200  (gelezen 328277 keer)

Paducah

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #150 Gepost op: 12 June 2017, 18:53:22 »
Wat een veelheid aan functies  :o

Vraag me nog steeds af hoe je al deze functies bedient met een multimaus. Hoogstwaarschijnlijk niet.

Wordt dus een ander DCC systeem? Dat heb ik er wel voor over hoor!

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5671
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #151 Gepost op: 12 June 2017, 19:06:31 »
Overweegt Piko een dummy te maken met alleen een functiedecoder voor de 'Klompentrein'?
Groet, Frank

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #152 Gepost op: 12 June 2017, 19:22:43 »
2273 komt niet, dat wordt 2327

Dus beide locs komen met grijze band om de voetplaat dan?!
Geel is die niet geweest bij de 2327 en 2342.
Mischa

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #153 Gepost op: 12 June 2017, 19:25:46 »
Check. Naar wat Chris aangaf heeft Piko gekozen voor een nummer dat tot het einde zo gebleven is. Ik hoop persoonlijk dat ze niet alleen maar dat soort keuzes gaan maken en ook wel eens voor een 'gewaagder' nummer gaan.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #154 Gepost op: 12 June 2017, 20:28:04 »
In ieder geval goed dat er over nagedacht word.
Maar net wat je zegt ja, er zijn genoeg speciale nummers of nummers met een verhaal. Een radio-loc in de laatse uitvoering met laag A-sein bijvoorbeeld.
Mischa

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #155 Gepost op: 12 June 2017, 21:42:10 »
Hoe krijg ik de functies 16 t.m. 29 met mijn CS2?

System-M

  • Online Online
  • Berichten: 514
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #156 Gepost op: 12 June 2017, 21:43:15 »
Overweegt Piko een dummy te maken met alleen een functiedecoder voor de 'Klompentrein'?

Ben ik ook benieuwd naar, maar aangezien dummy's relatief duur zijn tov. de standaard gemotoriseerde exemplaren weet ik het antwoord wel al, denk ik  ;)

grt
Marc
Grt
Marc

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #157 Gepost op: 12 June 2017, 23:18:50 »
Mwah, als die dummy rond de € 80,- gaat kosten (ervan uitgaande dat de motor plus electronica ervan een prijskaartje heeft van ± € 50,-) denk ik wel dat er animo voor bestaat. B-Models heeft het ook wel gedaan met hun modellen.
Grtz!
Tedo

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #158 Gepost op: 13 June 2017, 06:35:53 »
De productiekosten van een dummy zijn nauwelijks lager dan van een gemotoriseerd exemplaar. Dat motortje van een paar euro (voor de fabrikant) en wat tandwielen (centenwerk) weglaten, maakt het grote verschil niet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27050
    • Pagina van klaas
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #159 Gepost op: 13 June 2017, 08:26:51 »
Wat is er tegen om de tweede loc ook tractie te laten leveren? Bij de echte Klompentreinen had de inzet van twee locs twee redenen: er hoefde geen stuurstandrijtuig te worden gebouwd, en met de tweede loc was er meer motorvermogen beschikbaar om snel te kunnen  optrekken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #160 Gepost op: 13 June 2017, 09:33:11 »
Door de kortkoppelmechanieken zullen de Plan E's  waarschijnlijk uit de rails geduwd worden in de bogen, aangezien de trein dan langer wordt en dat bij een trekkende én duwende loc niet kan.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #161 Gepost op: 13 June 2017, 09:40:37 »
De productiekosten van een dummy zijn nauwelijks lager dan van een gemotoriseerd exemplaar. Dat motortje van een paar euro (voor de fabrikant) en wat tandwielen (centenwerk) weglaten, maakt het grote verschil niet.

Precies en dus zullen fabrikanten het pas doen als 'wij' accepteren dat een dummy net zo duur is als een gemotoriseerde (en de meerwaarde dus alleen het gemak is)
De vraag is of 'wij' dat willen.
Eerder is B-Models genoemd, in deze gevallen betreft het speciale 'reclameacties' m.a.w. de afschrijving op deze modellen zal hier anders geregeld zijn.

groet Sicco
« Laatst bewerkt op: 13 June 2017, 09:43:02 door Sicco Dierdorp »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2527
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #162 Gepost op: 13 June 2017, 10:16:32 »
Dan koop je toch gewoon een analoge en sloop je zelf de motor eruit.
Die kun je dan vast wel weer een keer gebruiken om in een ander model een pannekoek- of koffiemolenmoter te vervangen ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #163 Gepost op: 13 June 2017, 11:19:12 »
Een set met een gemotoriseerd exemplaar en een dummy is misschien wel een idee. Handig voor je klompentrein en voor de opbouw van je vierspan. Vier modellen die tractie leveren wordt toch minder handig. Het is in ieder geval de reden waarom Amerikaanse modellen vaker als dummy worden geleverd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1055
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #164 Gepost op: 13 June 2017, 14:55:44 »
Wat een discussie over de Klompentrein.

Al zo vaak gereden met 2x gemotoriseerde 2200's in combinatie met Artitec plan E.

Totaal geen probleem. Zolang je maar zorgt dat de locomotieven nagenoeg gelijk rijden.