Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 11:26:11
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Wat was jullie allereerste loc? door gdh
Vandaag om 11:11:04
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
  

Auteur Topic: Piko h0 NS 2200  (gelezen 312162 keer)

Paducah

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #150 Gepost op: 12 June 2017, 18:53:22 »
Wat een veelheid aan functies  :o

Vraag me nog steeds af hoe je al deze functies bedient met een multimaus. Hoogstwaarschijnlijk niet.

Wordt dus een ander DCC systeem? Dat heb ik er wel voor over hoor!

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #151 Gepost op: 12 June 2017, 19:06:31 »
Overweegt Piko een dummy te maken met alleen een functiedecoder voor de 'Klompentrein'?
Groet, Frank

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #152 Gepost op: 12 June 2017, 19:22:43 »
2273 komt niet, dat wordt 2327

Dus beide locs komen met grijze band om de voetplaat dan?!
Geel is die niet geweest bij de 2327 en 2342.
Mischa

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #153 Gepost op: 12 June 2017, 19:25:46 »
Check. Naar wat Chris aangaf heeft Piko gekozen voor een nummer dat tot het einde zo gebleven is. Ik hoop persoonlijk dat ze niet alleen maar dat soort keuzes gaan maken en ook wel eens voor een 'gewaagder' nummer gaan.

Mischa

  • Offline Offline
  • Berichten: 189
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #154 Gepost op: 12 June 2017, 20:28:04 »
In ieder geval goed dat er over nagedacht word.
Maar net wat je zegt ja, er zijn genoeg speciale nummers of nummers met een verhaal. Een radio-loc in de laatse uitvoering met laag A-sein bijvoorbeeld.
Mischa

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #155 Gepost op: 12 June 2017, 21:42:10 »
Hoe krijg ik de functies 16 t.m. 29 met mijn CS2?

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #156 Gepost op: 12 June 2017, 21:43:15 »
Overweegt Piko een dummy te maken met alleen een functiedecoder voor de 'Klompentrein'?

Ben ik ook benieuwd naar, maar aangezien dummy's relatief duur zijn tov. de standaard gemotoriseerde exemplaren weet ik het antwoord wel al, denk ik  ;)

grt
Marc
Grt
Marc

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #157 Gepost op: 12 June 2017, 23:18:50 »
Mwah, als die dummy rond de € 80,- gaat kosten (ervan uitgaande dat de motor plus electronica ervan een prijskaartje heeft van ± € 50,-) denk ik wel dat er animo voor bestaat. B-Models heeft het ook wel gedaan met hun modellen.
Grtz!
Tedo

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #158 Gepost op: 13 June 2017, 06:35:53 »
De productiekosten van een dummy zijn nauwelijks lager dan van een gemotoriseerd exemplaar. Dat motortje van een paar euro (voor de fabrikant) en wat tandwielen (centenwerk) weglaten, maakt het grote verschil niet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26675
    • Pagina van klaas
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #159 Gepost op: 13 June 2017, 08:26:51 »
Wat is er tegen om de tweede loc ook tractie te laten leveren? Bij de echte Klompentreinen had de inzet van twee locs twee redenen: er hoefde geen stuurstandrijtuig te worden gebouwd, en met de tweede loc was er meer motorvermogen beschikbaar om snel te kunnen  optrekken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #160 Gepost op: 13 June 2017, 09:33:11 »
Door de kortkoppelmechanieken zullen de Plan E's  waarschijnlijk uit de rails geduwd worden in de bogen, aangezien de trein dan langer wordt en dat bij een trekkende én duwende loc niet kan.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3614
    • Flickr
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #161 Gepost op: 13 June 2017, 09:40:37 »
De productiekosten van een dummy zijn nauwelijks lager dan van een gemotoriseerd exemplaar. Dat motortje van een paar euro (voor de fabrikant) en wat tandwielen (centenwerk) weglaten, maakt het grote verschil niet.

Precies en dus zullen fabrikanten het pas doen als 'wij' accepteren dat een dummy net zo duur is als een gemotoriseerde (en de meerwaarde dus alleen het gemak is)
De vraag is of 'wij' dat willen.
Eerder is B-Models genoemd, in deze gevallen betreft het speciale 'reclameacties' m.a.w. de afschrijving op deze modellen zal hier anders geregeld zijn.

groet Sicco
« Laatst bewerkt op: 13 June 2017, 09:43:02 door Sicco Dierdorp »

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #162 Gepost op: 13 June 2017, 10:16:32 »
Dan koop je toch gewoon een analoge en sloop je zelf de motor eruit.
Die kun je dan vast wel weer een keer gebruiken om in een ander model een pannekoek- of koffiemolenmoter te vervangen ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #163 Gepost op: 13 June 2017, 11:19:12 »
Een set met een gemotoriseerd exemplaar en een dummy is misschien wel een idee. Handig voor je klompentrein en voor de opbouw van je vierspan. Vier modellen die tractie leveren wordt toch minder handig. Het is in ieder geval de reden waarom Amerikaanse modellen vaker als dummy worden geleverd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Wijbe

  • LightMyTrain
  • Offline Offline
  • Berichten: 1052
  • LightMyTrain
    • LightMyTrain
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #164 Gepost op: 13 June 2017, 14:55:44 »
Wat een discussie over de Klompentrein.

Al zo vaak gereden met 2x gemotoriseerde 2200's in combinatie met Artitec plan E.

Totaal geen probleem. Zolang je maar zorgt dat de locomotieven nagenoeg gelijk rijden.