Kunststof daar word ik niet zo blij van. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Hoi Bas,Recent heb jij jezelf de Piko BR249 Dual Mode aangeschaft.Een nadeel bij dit model is het niet automatisch kunnen koppelen met koppelingen van andere soorten dan de Piko beugelkoppeling.Dit hebben wij eerder wel eens besproken in persoonlijk contact.Nu kwam ik toevallig afgelopen vrijdag in de livestream terecht van het piko digitalseminar over dit model.En de koppelingen kwamen ook ter sprake, in ieder geval via de chat functie.Schijn je dus te kunnen omsolderen/vervangen, met weinig moeite.zie: https://www.youtube.com/watch?v=l0YJAxMwsHAVoordat ik dit zag had ik zelf al geinvesteerd in een aantal Piko beugelkoppelingen voor de uiteinden van het stammetje wat ik met deze lok wil rangeren.Maar goed dat blijft een afweging, als je heel veel verschillende wagens wilt rangeren, is het omsolderen misschien wel de betere optie.Groeten,Jelmer
Ik ga nu proberen om het opgebolde karton te verwijderen.Groet, Bas
Ik begreep het als dat je elke soort "telex" kunt inbouwen, mits je ze op de juist functie zet.
Ik heb in ieder geval compatibiliteit vastgesteld van standaard Piko automatische koppeling met een rijtuig van Rivarossi met beugelkoppelingen en de Piko beugelkoppeling zelf.
Bas.Ook bij mij gaat het niet altijd van het leien dakje, soms dan moet je gewoon leer geld betalen voordat het eindelijk goed is.Maar dat heb jij als model bouwer inmiddels ook al ondervonden. Ik ben benieuwd naar het vervolg.Kees.