Beste Jelmer, Bas vind het vast niet zo erg dat we zijn topic vervuilen met treinengeklets?
Die drie V100-en, zitten daar onderling veel verschillen tussen?Ik zie dat de Brawa een afwijkend rooster op de motorhuif heeft (boven de ventilator), de Piko heeft wat minder op het dak dan de andere twee en de Roco lijkt als enige geen doorgebroken rooster te hebben aan de zijkant van de motorhuif ter hoogte van de ventilator.Echt grote verschillen lijken mij er niet te zijn maar op de foto's is het ook niet makkelijk te zien. Jij hebt ze alle drie naast elkaar gehad. Zie jij er veel verschil tussen in kleine details of grote lijnen of is het echt zoeken?
Zitten wel diverse V100 types in, V100.0 (later BR 211) en V100.10 (latere BR212). Ook was niet elke lok even gelijk, kon wisselen per fabrikant.
Maar het besluit is nog niet gevallen.De optie van reactie 498 en 502 speelt ook nog in mijn gedachten. Die is veel rigoureuzer.Wat mij vooral weerhoudt is om afscheid te moeten nemen van bijna alles wat ik in de loop van jaren gebouwd heb.Maar onlangs, toen we op de eerste camping stonden en zeiden "naar Kopenhagen te willen fietsen, maar of we dat gaan halen?" kregen we een stimulerende uitspraak mee: "denk groot, want dan kom je het verst". Met een (bijna) geheel nieuwe baan heb je niet meer te maken met allerlei houtje-touwtje-oplossingen die in de loop van de rit zijn ontstaan.
In de zojuist uitgekomen railhobby 461 staat een baanplan van mijn hand. Bladzijde 16. Betuwe in de bergen.