Dat is inderdaad geen eenvoudige afweging.Na de verbouwing is het een dubbelsporig ovaal met 2 aftakkingen.Ik weet niet of dat niet wat te simpel wordt qua rijmogelijkheden.M.a.w. loont het eindresultaat wel de moeite?De ovaal is te klein voor een goed bloksysteem,dus een inhaal cq schaduwstation is eigenlijk noodzakelijk voor de afwisseling en dat wordt weer moeilijk.Groet,Bert
Ik heb je bouwverslag niet vanaf het begin gevolgd. Ik weet dus niet of je ook ontevreden bent over je baan als geheel. In je laatste bericht gaat het vooral over de slechte bereikbaarheid van je bedieningspaneel. Mis ik iets of zie je een voor de hand liggende optie over het hoofd: het verplaatsen van je bedieningspaneel?Groet,Ferdinand.
Een mogelijkheid is dat meest rechtse spoor in het kopstation wat nu doodloopt op de wand af te buigen langs de wand zodat er een 2e laag onstaat boven de opstelsporen met de draaischijf.De onderste laag is dan verdekt.Deze optie natuurlijk voor je toekomstige plan.Groet,Bert
Het verplaatsen van het bedieningspaneel is misschien een optie.Je werktafel zou je richting het raam kunnen plaatsen (scheelt weer een aantal bukmomenten).Eventueel een uitschuifbaar blad onder de opstelsporen bij het raam.
Tenzij je het voor de tijdsbesteding doet anders zou ik er nog even over nadenken.
Het is nu een leuke baan die ik jaren terug al in de railhobby heb gezien.
Ga er nog eens rustig voor zitten.Bekijk je mogelijkheden nogmaals. Je kan, als je dat wilt natuurlijk altijd nog helemaal opnieuw beginnen.Hier kun je dan nieuwe ideeën in kwijt of oudere delen opnieuw in plaatsen.Tis maar een idee.Kees.