Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:25:45
Welke winkel voert deze merken? door bellejt
Vandaag om 18:18:52
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 18:01:19
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 17:53:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:45:39
LIMA IRM Cardanassen door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:35:51
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:34:57
Alweer is de Weller soldeerbout defect door TonM
Vandaag om 17:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 17:02:37
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:57:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:04
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door Jeroen Water
Vandaag om 15:55:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 13:37:38
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 12:52:55
Acme nieuwe ICNG door Treinbestuurder
Vandaag om 12:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:29:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:15:43
Aachenau West door Chris Westerduin
Vandaag om 12:12:21
Minder wissels door H0eGenaamd
Vandaag om 11:59:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:51:05
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 11:24:57
The Summer of 69 door Eric v C
Vandaag om 11:23:46
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:19:20
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door meino
Vandaag om 10:07:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 09:53:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:37:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 09:14:35
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 08:38:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:34:30
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 08:17:52
  

Auteur Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)  (gelezen 73474 keer)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #165 Gepost op: 05 October 2017, 15:00:26 »
Zullen we eerst maar afwachten hoe de nieuwe Intercity gaat functioneren? Dat lijkt mij een stuk belangrijker dan hoe iets er uitziet..... ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4227
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #166 Gepost op: 05 October 2017, 15:06:40 »
 :o Vooral niet; het oog wil ook wat. En als de gebruikte techniek reeds elders is toegepast is het al of niet functioneren zo spannend niet meer. Kunnen we het gerust over de biesjes hebben  ;D .
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #167 Gepost op: 05 October 2017, 15:23:45 »
:o Vooral niet; het oog wil ook wat. En als de gebruikte techniek reeds elders is toegepast is het al of niet functioneren zo spannend niet meer.
Dat dacht ik ook wat betreft de Intercity Direct, maar in het verleden behaalde resultaten blijken geen garantie voor de toekomst te bieden.
@MR,

Het ontwerp is m.i. niet zo zeer het probleem, maar de gekozen outfit.

Gr, Hans

Andere maatschappijen hebben op het eerste gezicht wat mooiere kleuren en dergelijke, maar van NS vind ik niet zo foeilelijk. Het geel van NS is ook behouden  en in combinatie met zwart (zoals de balk met lampen op Plan T, U en V) ook geen totale breuk met het verleden. Ik kan het wel lijden. Het materiaal is geschikt voor 200 km/h, toch? Dan kunnen nu ook maar eens de langere verbindingen in Nederland ook gemoderniseerd  worden. (Zie ook het advies van de SER. Ik neem aan dat dat met ICNG haalbaar moet zijn over verbeterde bestaande lijnen).
« Laatst bewerkt op: 05 October 2017, 19:21:02 door MR »

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1561
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #168 Gepost op: 05 October 2017, 17:14:38 »
In principe kan op de Hanzelijn zo 200km/u gereden worden door treinseries 700 en 1800 nadat het ICNG op de trajecten Amsterdam-Breda en Den Haag-Eindhoven is ingevoerd. Ik denk dat ICNG genoeg capaciteit heeft voor dit traject maar dat weet ik niet zeker. Op dit traject heb je ook geen problemen dat het snelle ICNG scheve treinseriecombinaties met langzamer mat zou gaan vormen.

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #169 Gepost op: 05 October 2017, 18:52:05 »
De kleur op dit plaatje zou beter staan maar waarom niet kiezen voor getrokken rijtuigen voor de o zo mooie traxx locomotieven  ???

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1561
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #170 Gepost op: 05 October 2017, 19:08:29 »
Omdat die niet harder dan 160km/u gaan.

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #171 Gepost op: 05 October 2017, 19:22:18 »
Ja dat is waar was ik even vergeten. Maar toch zonde dat de getrokken rijtuigen vervangen worden.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #172 Gepost op: 05 October 2017, 19:35:40 »
Die rijtuigen zijn inmiddels zo'n 35 jaar oud. En eigenlijk aan vervanging toe.  ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #173 Gepost op: 05 October 2017, 19:50:40 »
Ja klopt ze zijn mooi opgeknapt nu maar blijven oud worden natuurlijk. Een nieuw type rijtuig ontwerpen zou ook mooi zijn. Treinstellen zijn er genoeg en qua comfort vind ik getrokken rijtuigen net wat beter.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #174 Gepost op: 05 October 2017, 20:29:59 »
Als de V250 wel geschikt was gebleken, waren er nu steeds minder ICR rijtuigen en loc's in omloop geweest. Traxx is en blijft een noodoplossing ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8604
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #175 Gepost op: 05 October 2017, 20:53:54 »
Ja klopt ze zijn mooi opgeknapt nu maar blijven oud worden natuurlijk. Een nieuw type rijtuig ontwerpen zou ook mooi zijn. Treinstellen zijn er genoeg en qua comfort vind ik getrokken rijtuigen net wat beter.

Alsof er in een treinstel geen rijtuigen zitten. En die treinstellen gaan steeds harder, dus ook de rijtuigen.
Jeroen

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #176 Gepost op: 05 October 2017, 21:11:05 »
Als de V250 wel geschikt was gebleken, waren er nu.....

....waarschijnlijk nog gewoon (maximaal) 32 stammen ICRm in trekduw samenstelling met loc 1700 beschikbaar voor de binnenlandse dienst, (De rijtuigen stonden sowieso al tot 2021 of 2022 in de boeken in Maastricht)
was het materieeltekort in het recente verleden minder of niet aanwezig geweest en hadden we de laatste loodjes van Mat'64 veel eerder beleefd, de herinzet van DD-AR moeten missen en de her-herinzet van DDM-1 had ook een fabeltje geweest. Flirt hadden we waarschijnlijk helemaal nooit van gehoord.....

Ik zeg: lang leve het Fyra toestandje. (uit hobby oogpunt welteverstaan)  (y)

Mvg

Sander.


Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12277
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #177 Gepost op: 08 October 2017, 12:46:31 »
Valt me op dat er nog niemand heeft geklaagd over de smal uitziende enkele deuren,die volgens mij bij een gewenste goede doorstroom bij grote reizigers aantallen op drukke stations nou niet bepaald bevorderlijk zullen zijn.  ::)
Het kleurenschema,euh ja,daar ben ik ook geen fan van icm die grote opening aan de neus  :-X
Verder kan ik enkel maar zeggen,afwachten of dit wel gaat werken zoals t hoort  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #178 Gepost op: 08 October 2017, 13:26:49 »
Als t maar beter werkt dan die 186 plus icr schijtzooi. Gister al twee en een half uur erover gedaan om van utreg naar Rotterdam te komen omdat er zo'n stel over z'n zuiger gegaan was, probeer nu uit Rotterdam naar Venlo te komen en alweer veertig minuten te pakken voor ik überhaupt Rotterdam uit ben omdat zo'n pleurisding het niet doet. Fik erin. Allemaal. En die hele schijthsl afschaffen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #179 Gepost op: 09 October 2017, 07:48:57 »
Valt me op dat er nog niemand heeft geklaagd over de smal uitziende enkele deuren, [...]

Toch niet goed gelezen:

Vind de deuren wel erg smal, ze zijn wel breder dan de bekende ICK klapdeurtjes maar weer smaller dan de ICM / DDZ/DD-AR.

't Is een enkeldeks intercity op trajecten waar ze geen oshiya voor nodig hebben. En volgens mij zijn ze qua bak nauwelijks van he standaardontwerp afgeweken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40