Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:57:32
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Tirman
Vandaag om 21:56:53
Minder wissels door Quinzeedied
Vandaag om 21:54:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 21:38:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 21:22:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:03
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 21:15:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door jdk
Vandaag om 21:01:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door hervé
Vandaag om 20:54:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:35:26
NS 8800 als BR J 94 met enorme kortingen bij MU (Modellbahn Union) door Edwin2121992
Vandaag om 19:21:33
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martijn193
Vandaag om 19:12:04
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 19:04:39
Draaischijf Fleischmann 6053 werkt vaak niet. door Voske
Vandaag om 17:50:54
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling door Huup
Vandaag om 17:50:50
NS 6100 van GM&S door Gerke
Vandaag om 17:14:02
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:03:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 14:43:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:39:02
Ronald doet de Fork Challenge! door Peter J K
Vandaag om 13:54:29
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 12:21:25
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Ronald Halma
Vandaag om 11:51:42
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:47:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:26:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:06:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 08:36:33
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:06:54
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
  

Auteur Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)  (gelezen 73161 keer)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #165 Gepost op: 05 October 2017, 15:00:26 »
Zullen we eerst maar afwachten hoe de nieuwe Intercity gaat functioneren? Dat lijkt mij een stuk belangrijker dan hoe iets er uitziet..... ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #166 Gepost op: 05 October 2017, 15:06:40 »
 :o Vooral niet; het oog wil ook wat. En als de gebruikte techniek reeds elders is toegepast is het al of niet functioneren zo spannend niet meer. Kunnen we het gerust over de biesjes hebben  ;D .
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #167 Gepost op: 05 October 2017, 15:23:45 »
:o Vooral niet; het oog wil ook wat. En als de gebruikte techniek reeds elders is toegepast is het al of niet functioneren zo spannend niet meer.
Dat dacht ik ook wat betreft de Intercity Direct, maar in het verleden behaalde resultaten blijken geen garantie voor de toekomst te bieden.
@MR,

Het ontwerp is m.i. niet zo zeer het probleem, maar de gekozen outfit.

Gr, Hans

Andere maatschappijen hebben op het eerste gezicht wat mooiere kleuren en dergelijke, maar van NS vind ik niet zo foeilelijk. Het geel van NS is ook behouden  en in combinatie met zwart (zoals de balk met lampen op Plan T, U en V) ook geen totale breuk met het verleden. Ik kan het wel lijden. Het materiaal is geschikt voor 200 km/h, toch? Dan kunnen nu ook maar eens de langere verbindingen in Nederland ook gemoderniseerd  worden. (Zie ook het advies van de SER. Ik neem aan dat dat met ICNG haalbaar moet zijn over verbeterde bestaande lijnen).
« Laatst bewerkt op: 05 October 2017, 19:21:02 door MR »

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1561
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #168 Gepost op: 05 October 2017, 17:14:38 »
In principe kan op de Hanzelijn zo 200km/u gereden worden door treinseries 700 en 1800 nadat het ICNG op de trajecten Amsterdam-Breda en Den Haag-Eindhoven is ingevoerd. Ik denk dat ICNG genoeg capaciteit heeft voor dit traject maar dat weet ik niet zeker. Op dit traject heb je ook geen problemen dat het snelle ICNG scheve treinseriecombinaties met langzamer mat zou gaan vormen.

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #169 Gepost op: 05 October 2017, 18:52:05 »
De kleur op dit plaatje zou beter staan maar waarom niet kiezen voor getrokken rijtuigen voor de o zo mooie traxx locomotieven  ???

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1561
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #170 Gepost op: 05 October 2017, 19:08:29 »
Omdat die niet harder dan 160km/u gaan.

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #171 Gepost op: 05 October 2017, 19:22:18 »
Ja dat is waar was ik even vergeten. Maar toch zonde dat de getrokken rijtuigen vervangen worden.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #172 Gepost op: 05 October 2017, 19:35:40 »
Die rijtuigen zijn inmiddels zo'n 35 jaar oud. En eigenlijk aan vervanging toe.  ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #173 Gepost op: 05 October 2017, 19:50:40 »
Ja klopt ze zijn mooi opgeknapt nu maar blijven oud worden natuurlijk. Een nieuw type rijtuig ontwerpen zou ook mooi zijn. Treinstellen zijn er genoeg en qua comfort vind ik getrokken rijtuigen net wat beter.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #174 Gepost op: 05 October 2017, 20:29:59 »
Als de V250 wel geschikt was gebleken, waren er nu steeds minder ICR rijtuigen en loc's in omloop geweest. Traxx is en blijft een noodoplossing ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8604
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #175 Gepost op: 05 October 2017, 20:53:54 »
Ja klopt ze zijn mooi opgeknapt nu maar blijven oud worden natuurlijk. Een nieuw type rijtuig ontwerpen zou ook mooi zijn. Treinstellen zijn er genoeg en qua comfort vind ik getrokken rijtuigen net wat beter.

Alsof er in een treinstel geen rijtuigen zitten. En die treinstellen gaan steeds harder, dus ook de rijtuigen.
Jeroen

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #176 Gepost op: 05 October 2017, 21:11:05 »
Als de V250 wel geschikt was gebleken, waren er nu.....

....waarschijnlijk nog gewoon (maximaal) 32 stammen ICRm in trekduw samenstelling met loc 1700 beschikbaar voor de binnenlandse dienst, (De rijtuigen stonden sowieso al tot 2021 of 2022 in de boeken in Maastricht)
was het materieeltekort in het recente verleden minder of niet aanwezig geweest en hadden we de laatste loodjes van Mat'64 veel eerder beleefd, de herinzet van DD-AR moeten missen en de her-herinzet van DDM-1 had ook een fabeltje geweest. Flirt hadden we waarschijnlijk helemaal nooit van gehoord.....

Ik zeg: lang leve het Fyra toestandje. (uit hobby oogpunt welteverstaan)  (y)

Mvg

Sander.


Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12276
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #177 Gepost op: 08 October 2017, 12:46:31 »
Valt me op dat er nog niemand heeft geklaagd over de smal uitziende enkele deuren,die volgens mij bij een gewenste goede doorstroom bij grote reizigers aantallen op drukke stations nou niet bepaald bevorderlijk zullen zijn.  ::)
Het kleurenschema,euh ja,daar ben ik ook geen fan van icm die grote opening aan de neus  :-X
Verder kan ik enkel maar zeggen,afwachten of dit wel gaat werken zoals t hoort  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9888
    • belse roestkraam
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #178 Gepost op: 08 October 2017, 13:26:49 »
Als t maar beter werkt dan die 186 plus icr schijtzooi. Gister al twee en een half uur erover gedaan om van utreg naar Rotterdam te komen omdat er zo'n stel over z'n zuiger gegaan was, probeer nu uit Rotterdam naar Venlo te komen en alweer veertig minuten te pakken voor ik überhaupt Rotterdam uit ben omdat zo'n pleurisding het niet doet. Fik erin. Allemaal. En die hele schijthsl afschaffen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #179 Gepost op: 09 October 2017, 07:48:57 »
Valt me op dat er nog niemand heeft geklaagd over de smal uitziende enkele deuren, [...]

Toch niet goed gelezen:

Vind de deuren wel erg smal, ze zijn wel breder dan de bekende ICK klapdeurtjes maar weer smaller dan de ICM / DDZ/DD-AR.

't Is een enkeldeks intercity op trajecten waar ze geen oshiya voor nodig hebben. En volgens mij zijn ze qua bak nauwelijks van he standaardontwerp afgeweken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40