Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 22:09:24
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
  

Auteur Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)  (gelezen 72570 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #180 Gepost op: 09 October 2017, 12:47:13 »
Denk dat het wel mee valt met de "smalle" deuren. Rolstoelers moeten er zelfstandig in en uit kunnen. En naar verluid kan dat ook gemakkelijk.  (y)
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #181 Gepost op: 09 October 2017, 19:58:19 »
En het is ook bedoeld als intercity, geen sprinter waar elke 3 minuten een hele horde in- en uit moet stappen.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #182 Gepost op: 10 October 2017, 01:09:10 »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #183 Gepost op: 10 October 2017, 07:50:15 »
En stopcontacten onder zo'n hoek waardoor je er geen oplader in kwijt kunt. Geen probleem, dan heb je toch USB-aansluitingen? Alleen weet je daar niet wat erachter zit. Je mobiel in een vreemde USB-aansluiting steken is net zoiets als snoepjes aannemen van een vreemde meneer.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #184 Gepost op: 10 October 2017, 08:23:13 »
Een notebookvoeding past er wel in.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #185 Gepost op: 10 October 2017, 11:13:33 »
Gelukkig zijn er ook adapters die niet de uitgang opzij hebbeb maar gewoon tegenover de 230 aansluiting.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #186 Gepost op: 10 October 2017, 12:11:48 »
Je kunt je ook afvragen waarom telefoonfabrikanten adapters maken met een zijuitgang, dat is sowieso weinig handig :/

Een stekker zoals Martijn hierboven toont, past toch werkelijk altijd...

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6485
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #187 Gepost op: 10 October 2017, 12:18:22 »
Standaard adapter voor een iPhone. ;D

Gr, Hans

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8323
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #188 Gepost op: 10 October 2017, 15:03:12 »
Zullen we eerst maar afwachten hoe de nieuwe Intercity gaat functioneren? Dat lijkt mij een stuk belangrijker dan hoe iets er uitziet..... ;)
Jij bent een treinliefhebber alleen voor het principe van spoorwegen? ??? De FYRA was de lelijkste trein ooit, zonder smaak gemaakt, en het gaf de algemene kwaliteit wel weer van het product. De aandacht die de ontwikkelaars aan hun creatie schenken.

Het zou me niets verbazen als deze trein weer ellende gaat geven. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat je daar gif op kan innemen. Die indruk geeft het weer. Het zal wel weer (te) goedkoop moeten. Waarom niet gewoon bij de bekende, erkende leveranciers halen? Waarom niet gewoon een ICE aanschaffen en in NS kleuren schilderen?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #189 Gepost op: 10 October 2017, 15:10:09 »
Alstom geen bekende, erkende leverancier?? Ik vind t geen mooie trein, wat mij betreft een stompe versie van de V250 van Ansaldo, maar het is toch echt een trein van een leverancier die al tientallen jaren treinen bouwt, van goederendiesellocomotieven tot TGV's...

Groeten Edwin.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #190 Gepost op: 10 October 2017, 15:10:41 »
Is Alstom geen bekende en erkende leverancier dan? Volgens mij is de basis gewoon een standaard product uit de catalogus aangepast naar de wensen van de NS
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #191 Gepost op: 10 October 2017, 15:14:52 »
Precies! En niet lelijker dan bijvoorbeeld SLT. Ik kan maar niet wennen aan dat front. Dan is ICNG een hele vooruitgang

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #192 Gepost op: 10 October 2017, 15:36:38 »
Alstom gaat samen met Siemens, hebben we kunnen lezen. Alstom heeft ruim 30 jaar TGV ervaring en Siemens dik 20 jaar ICE ervaring.
Zeker in Europa is er geen fabriek beter gekwalificeerd zou ik zeggen...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #193 Gepost op: 10 October 2017, 15:38:26 »
Waarom geen ICE?

Nou een ICE of andere hogesnelheidstrein gewoon overdone is in de Nederlandse IC dienst. De ICNG is geen hogesnelheidstrein. Maar gewoon een snellere InterCity. En die rijd toevallig een stukje over de HSL ja.

Als er zijn maar 2 plekken in Nederland waar die 200 kan. Op de HSL en de Hanzelijn.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #194 Gepost op: 10 October 2017, 15:51:53 »
Alstom is een prima fabrikant!
Het is kennelijk niet meer bekend dat de fabriek (toen nog Alsthom geheten) al heel lang een belangrijke leverancier van de SNCF was/is, onder andere van de toen-wereldrecord loc, en ook voor NS de 1100en, 1300en en 2400en bouwde.

En dat je aan het uiterlijk van een ontwerp de technische kwaliteit ervan kunt aflezen vind ik nog minder geloofwaardig dan de gezamenlijke uitspraken van Donald J. Trump.

Dirk