Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Rudolf Stammis
Vandaag om 11:35:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:24:42
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Dick55
Vandaag om 11:19:14
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:17:54
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door RetroJack
Vandaag om 10:47:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 10:42:38
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 10:39:08
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 10:38:28
Roco modellen op aliexpress door Arjan6511
Vandaag om 10:28:37
verschil in montage plaat dieselmotor wagen door edwin1974
Vandaag om 10:28:02
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
Vandaag om 10:07:27
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 09:59:44
Märklin 2025 door Corné81
Vandaag om 09:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:59:35
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 08:35:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door edwin1974
Vandaag om 08:34:12
De dingen die je kan maken uit een plaat. door MOVisser
Vandaag om 08:27:38
Duits transport, waar in NL? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:35:25
VAM containerwagens spoor-0 door Frits C
Vandaag om 07:13:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:27:05
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door DJV
Vandaag om 01:29:54
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
25 October 2025, 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
25 October 2025, 23:14:28
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
25 October 2025, 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
25 October 2025, 21:28:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
25 October 2025, 20:51:02
Camp 3 door Lucien
25 October 2025, 20:35:09
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
25 October 2025, 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
25 October 2025, 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
25 October 2025, 20:24:26
  

Auteur Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)  (gelezen 74764 keer)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #165 Gepost op: 05 October 2017, 15:00:26 »
Zullen we eerst maar afwachten hoe de nieuwe Intercity gaat functioneren? Dat lijkt mij een stuk belangrijker dan hoe iets er uitziet..... ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4236
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #166 Gepost op: 05 October 2017, 15:06:40 »
 :o Vooral niet; het oog wil ook wat. En als de gebruikte techniek reeds elders is toegepast is het al of niet functioneren zo spannend niet meer. Kunnen we het gerust over de biesjes hebben  ;D .
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #167 Gepost op: 05 October 2017, 15:23:45 »
:o Vooral niet; het oog wil ook wat. En als de gebruikte techniek reeds elders is toegepast is het al of niet functioneren zo spannend niet meer.
Dat dacht ik ook wat betreft de Intercity Direct, maar in het verleden behaalde resultaten blijken geen garantie voor de toekomst te bieden.
@MR,

Het ontwerp is m.i. niet zo zeer het probleem, maar de gekozen outfit.

Gr, Hans

Andere maatschappijen hebben op het eerste gezicht wat mooiere kleuren en dergelijke, maar van NS vind ik niet zo foeilelijk. Het geel van NS is ook behouden  en in combinatie met zwart (zoals de balk met lampen op Plan T, U en V) ook geen totale breuk met het verleden. Ik kan het wel lijden. Het materiaal is geschikt voor 200 km/h, toch? Dan kunnen nu ook maar eens de langere verbindingen in Nederland ook gemoderniseerd  worden. (Zie ook het advies van de SER. Ik neem aan dat dat met ICNG haalbaar moet zijn over verbeterde bestaande lijnen).
« Laatst bewerkt op: 05 October 2017, 19:21:02 door MR »

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #168 Gepost op: 05 October 2017, 17:14:38 »
In principe kan op de Hanzelijn zo 200km/u gereden worden door treinseries 700 en 1800 nadat het ICNG op de trajecten Amsterdam-Breda en Den Haag-Eindhoven is ingevoerd. Ik denk dat ICNG genoeg capaciteit heeft voor dit traject maar dat weet ik niet zeker. Op dit traject heb je ook geen problemen dat het snelle ICNG scheve treinseriecombinaties met langzamer mat zou gaan vormen.

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #169 Gepost op: 05 October 2017, 18:52:05 »
De kleur op dit plaatje zou beter staan maar waarom niet kiezen voor getrokken rijtuigen voor de o zo mooie traxx locomotieven  ???

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1562
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #170 Gepost op: 05 October 2017, 19:08:29 »
Omdat die niet harder dan 160km/u gaan.

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #171 Gepost op: 05 October 2017, 19:22:18 »
Ja dat is waar was ik even vergeten. Maar toch zonde dat de getrokken rijtuigen vervangen worden.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #172 Gepost op: 05 October 2017, 19:35:40 »
Die rijtuigen zijn inmiddels zo'n 35 jaar oud. En eigenlijk aan vervanging toe.  ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

keesysquad

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #173 Gepost op: 05 October 2017, 19:50:40 »
Ja klopt ze zijn mooi opgeknapt nu maar blijven oud worden natuurlijk. Een nieuw type rijtuig ontwerpen zou ook mooi zijn. Treinstellen zijn er genoeg en qua comfort vind ik getrokken rijtuigen net wat beter.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #174 Gepost op: 05 October 2017, 20:29:59 »
Als de V250 wel geschikt was gebleken, waren er nu steeds minder ICR rijtuigen en loc's in omloop geweest. Traxx is en blijft een noodoplossing ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #175 Gepost op: 05 October 2017, 20:53:54 »
Ja klopt ze zijn mooi opgeknapt nu maar blijven oud worden natuurlijk. Een nieuw type rijtuig ontwerpen zou ook mooi zijn. Treinstellen zijn er genoeg en qua comfort vind ik getrokken rijtuigen net wat beter.

Alsof er in een treinstel geen rijtuigen zitten. En die treinstellen gaan steeds harder, dus ook de rijtuigen.
Jeroen

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #176 Gepost op: 05 October 2017, 21:11:05 »
Als de V250 wel geschikt was gebleken, waren er nu.....

....waarschijnlijk nog gewoon (maximaal) 32 stammen ICRm in trekduw samenstelling met loc 1700 beschikbaar voor de binnenlandse dienst, (De rijtuigen stonden sowieso al tot 2021 of 2022 in de boeken in Maastricht)
was het materieeltekort in het recente verleden minder of niet aanwezig geweest en hadden we de laatste loodjes van Mat'64 veel eerder beleefd, de herinzet van DD-AR moeten missen en de her-herinzet van DDM-1 had ook een fabeltje geweest. Flirt hadden we waarschijnlijk helemaal nooit van gehoord.....

Ik zeg: lang leve het Fyra toestandje. (uit hobby oogpunt welteverstaan)  (y)

Mvg

Sander.


Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #177 Gepost op: 08 October 2017, 12:46:31 »
Valt me op dat er nog niemand heeft geklaagd over de smal uitziende enkele deuren,die volgens mij bij een gewenste goede doorstroom bij grote reizigers aantallen op drukke stations nou niet bepaald bevorderlijk zullen zijn.  ::)
Het kleurenschema,euh ja,daar ben ik ook geen fan van icm die grote opening aan de neus  :-X
Verder kan ik enkel maar zeggen,afwachten of dit wel gaat werken zoals t hoort  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #178 Gepost op: 08 October 2017, 13:26:49 »
Als t maar beter werkt dan die 186 plus icr schijtzooi. Gister al twee en een half uur erover gedaan om van utreg naar Rotterdam te komen omdat er zo'n stel over z'n zuiger gegaan was, probeer nu uit Rotterdam naar Venlo te komen en alweer veertig minuten te pakken voor ik überhaupt Rotterdam uit ben omdat zo'n pleurisding het niet doet. Fik erin. Allemaal. En die hele schijthsl afschaffen.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« Reactie #179 Gepost op: 09 October 2017, 07:48:57 »
Valt me op dat er nog niemand heeft geklaagd over de smal uitziende enkele deuren, [...]

Toch niet goed gelezen:

Vind de deuren wel erg smal, ze zijn wel breder dan de bekende ICK klapdeurtjes maar weer smaller dan de ICM / DDZ/DD-AR.

't Is een enkeldeks intercity op trajecten waar ze geen oshiya voor nodig hebben. En volgens mij zijn ze qua bak nauwelijks van he standaardontwerp afgeweken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40