Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 37324 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #30 Gepost op: 25 april 2016, 12:46:46 »
tussendoor een klein knutselklusje, een nieuwe wagen voor mineraalwater firma Staatl. Fachingen.

In principe waren alle wagens van Fachingen gebaseerd op de G10, de standaard gesloten wagens. Vaak was de opbouw vernieuwd of hadden de wagens i.p.v. schuifdeuren isolerende vleugeldeuren. Gebaseerd op de prima modellen van Brawa is nu een variant ontstaan met afgebouwd remmershuisje en DB-opschriften van transfermaker Andreas Nothaft. Gaten aan de kopse kant dichten, nieuwe sluitseinhouders plaatsen, wat bijkwasten en klaar ;-)
Zo is er weer een nieuwe variant toegevoegd aan de plaatselijke goederendienst aan de Lahn.



grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2016, 18:09:33 »
Fraaie foto's van een, zo blijkt fraaie baan  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

KJB

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2016, 23:31:21 »
Zeer mooi, ben onder de indruk van de kleuren. Hierbij ook gelijk een vraag: hoe en waarmee (met welke kleur) heb je de rails gekleurd? Ik vind deze kleur namelijk erg geslaagd en meer bij de realiteit komen dan het 'roestbruin'. Tevens ben ik er nog in geslaagd een redelijk egale kleur te krijgen op de rails.

Klaas Johannes

Jan D

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2016, 23:50:54 »
Hoi Wim, wat een prachtige baan heb je daar liggen, hele mooie detaillering en kleuren. Compliment. Blijf het even volgen

Groet Jan

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2016, 10:59:42 »
Het blijft imposant zo'n naderende 50'er:



Grind is van Minitec (nu via Unique scenery te koop) en de Tillig Elite-rails is met mate bespoten met Vallejo-verven.


grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 26 april 2016, 13:45:49 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #35 Gepost op: 26 april 2016, 11:12:43 »
Telegraafpaal van Kluba?

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #36 Gepost op: 26 april 2016, 12:01:21 »
Prachtige foto in bericht 34! En die Staatl. Fachingen-wagen ziet er fraai geknutseld uit.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #37 Gepost op: 26 april 2016, 13:13:32 »
Telegraafpaal van Kluba?

Goed gezien!
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #38 Gepost op: 26 april 2016, 17:54:01 »
Mooie machine, Wim, die 50er met grote oren. Het is dat die versie windleiplaten het niet tot in mijn tijdperk heeft volgehouden, anders was die lok zeker op m'n verlanglijstje terechtgekomen. Maar ach, er zijn nog zat versies die er niet zijn (in model).  ;)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #39 Gepost op: 27 mei 2016, 22:25:07 »
wat is een Nebenbahn zonder een knorrende VT98 railbus in de ondergaande zomerzon



en ja, het landschap links moet nog worden afgemaakt  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2016, 22:27:30 »
Mooi sfeervol plaatje!

De machinist heeft een wel wat frivole kraag om, vind ik, maar daar is vast wat aan te doen.  ;)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2016, 07:50:30 »
Wat een prachtige plaatjes! (y)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #42 Gepost op: 20 oktober 2016, 15:28:58 »
Tijd voor een kleine update.

Inmiddels heeft ook de elektrische tractie zijn entree gemaakt, zij het als Akkutriebwagen.
Hier halteert de ETA in Adolfseck aan de Aartalbahn.



Kun je je geen Fahrkarte veroorloven, dan is de fiets een goed alternatief.


Wie rijker is koopt een luxe wagen, wat is er dan mooier dan een Volvo Amazon  ;)


In Balduinstein knettert de diesel er ook op los


Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #43 Gepost op: 20 oktober 2016, 16:14:08 »
Wat een foto, die met de fietster! :o
alleen is ze vergeten de standaard in te klappen...

Groet,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #44 Gepost op: 20 oktober 2016, 16:56:42 »
Heel mooi, Wim (y). Ik neem aan dat bij die fietser de stroomafname voor de verlichting via die standaard gaat?

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus