Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wat was jullie allereerste loc?
door
HenkN
Vandaag
om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer...
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen
door
Stefan88
Vandaag
om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jos B.
Vandaag
om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
nighttrain1
Vandaag
om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Marc tramt
Vandaag
om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
defender
Vandaag
om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:02:33
Da's Daz 2
door
defender
Vandaag
om 21:59:07
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
defender
Vandaag
om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:26:42
Aachenau West
door
Overet
Vandaag
om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 20:17:22
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Huup
Vandaag
om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB (gelezen 40785 keer)
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #30 Gepost op:
25 April 2016, 12:46:46 »
tussendoor een klein knutselklusje, een nieuwe wagen voor mineraalwater firma Staatl. Fachingen.
In principe waren alle wagens van Fachingen gebaseerd op de G10, de standaard gesloten wagens. Vaak was de opbouw vernieuwd of hadden de wagens i.p.v. schuifdeuren isolerende vleugeldeuren. Gebaseerd op de prima modellen van Brawa is nu een variant ontstaan met afgebouwd remmershuisje en DB-opschriften van transfermaker Andreas Nothaft. Gaten aan de kopse kant dichten, nieuwe sluitseinhouders plaatsen, wat bijkwasten en klaar ;-)
Zo is er weer een nieuwe variant toegevoegd aan de plaatselijke goederendienst aan de Lahn.
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #31 Gepost op:
25 April 2016, 18:09:33 »
Fraaie foto's van een, zo blijkt fraaie baan
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
KJB
Offline
Berichten: 249
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #32 Gepost op:
25 April 2016, 23:31:21 »
Zeer mooi, ben onder de indruk van de kleuren. Hierbij ook gelijk een vraag: hoe en waarmee (met welke kleur) heb je de rails gekleurd? Ik vind deze kleur namelijk erg geslaagd en meer bij de realiteit komen dan het 'roestbruin'. Tevens ben ik er nog in geslaagd een redelijk egale kleur te krijgen op de rails.
Klaas Johannes
Gelogd
Jan D
Offline
Berichten: 332
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #33 Gepost op:
25 April 2016, 23:50:54 »
Hoi Wim, wat een prachtige baan heb je daar liggen, hele mooie detaillering en kleuren. Compliment. Blijf het even volgen
Groet Jan
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #34 Gepost op:
26 April 2016, 10:59:42 »
Het blijft imposant zo'n naderende 50'er:
Grind is van Minitec (nu via Unique scenery te koop) en de Tillig Elite-rails is met mate bespoten met Vallejo-verven.
grtz,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 26 April 2016, 13:45:49 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
Ernst-Jan
Offline
Berichten: 1354
PTR
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #35 Gepost op:
26 April 2016, 11:12:43 »
Telegraafpaal van Kluba?
Gelogd
Ja sam u pravu
http://www.flickr.com/photos/ernstgoed/
http://www.draaistel.nl/
Ruud K
Offline
Berichten: 12178
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #36 Gepost op:
26 April 2016, 12:01:21 »
Prachtige foto in bericht 34! En die Staatl. Fachingen-wagen ziet er fraai geknutseld uit.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #37 Gepost op:
26 April 2016, 13:13:32 »
Citaat van: Ernst-Jan op 26 April 2016, 11:12:43
Telegraafpaal van Kluba?
Goed gezien!
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #38 Gepost op:
26 April 2016, 17:54:01 »
Mooie machine, Wim, die 50er met grote oren. Het is dat die versie windleiplaten het niet tot in mijn tijdperk heeft volgehouden, anders was die lok zeker op m'n verlanglijstje terechtgekomen. Maar ach, er zijn nog zat versies die er niet zijn (in model).
Gelogd
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #39 Gepost op:
27 May 2016, 22:25:07 »
wat is een Nebenbahn zonder een knorrende VT98 railbus in de ondergaande zomerzon
en ja, het landschap links moet nog worden afgemaakt
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
ex44
Team forummoderators
Offline
Berichten: 15431
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #40 Gepost op:
27 May 2016, 22:27:30 »
Mooi sfeervol plaatje!
De machinist heeft een wel wat frivole kraag om, vind ik, maar daar is vast wat aan te doen.
Gelogd
JaJo
Offline
Berichten: 11147
Spoor-0 & Spoor-1
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #41 Gepost op:
28 May 2016, 07:50:30 »
Wat een prachtige plaatjes!
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
sneek
Offline
Berichten: 3863
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #42 Gepost op:
20 October 2016, 15:28:58 »
Tijd voor een kleine update.
Inmiddels heeft ook de elektrische tractie zijn entree gemaakt, zij het als Akkutriebwagen.
Hier halteert de ETA in Adolfseck aan de Aartalbahn.
Kun je je geen Fahrkarte veroorloven, dan is de fiets een goed alternatief.
Wie rijker is koopt een luxe wagen, wat is er dan mooier dan een Volvo Amazon
In Balduinstein knettert de diesel er ook op los
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
(Be)schrijver van spoorhistorie
MTV
***
Offline
Berichten: 614
350 004 "Hugo" van de ZSSK
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #43 Gepost op:
20 October 2016, 16:14:08 »
Wat een foto, die met de fietster!
alleen is ze vergeten de standaard in te klappen...
Groet,
Matthijs
Gelogd
Šarišské Michaľany (SK) in H0
, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO
Ruud K
Offline
Berichten: 12178
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #44 Gepost op:
20 October 2016, 16:56:42 »
Heel mooi, Wim
. Ik neem aan dat bij die fietser de stroomafname voor de verlichting via die standaard gaat?
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB