Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 40784 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #30 Gepost op: 25 April 2016, 12:46:46 »
tussendoor een klein knutselklusje, een nieuwe wagen voor mineraalwater firma Staatl. Fachingen.

In principe waren alle wagens van Fachingen gebaseerd op de G10, de standaard gesloten wagens. Vaak was de opbouw vernieuwd of hadden de wagens i.p.v. schuifdeuren isolerende vleugeldeuren. Gebaseerd op de prima modellen van Brawa is nu een variant ontstaan met afgebouwd remmershuisje en DB-opschriften van transfermaker Andreas Nothaft. Gaten aan de kopse kant dichten, nieuwe sluitseinhouders plaatsen, wat bijkwasten en klaar ;-)
Zo is er weer een nieuwe variant toegevoegd aan de plaatselijke goederendienst aan de Lahn.



grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #31 Gepost op: 25 April 2016, 18:09:33 »
Fraaie foto's van een, zo blijkt fraaie baan  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

KJB

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #32 Gepost op: 25 April 2016, 23:31:21 »
Zeer mooi, ben onder de indruk van de kleuren. Hierbij ook gelijk een vraag: hoe en waarmee (met welke kleur) heb je de rails gekleurd? Ik vind deze kleur namelijk erg geslaagd en meer bij de realiteit komen dan het 'roestbruin'. Tevens ben ik er nog in geslaagd een redelijk egale kleur te krijgen op de rails.

Klaas Johannes

Jan D

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #33 Gepost op: 25 April 2016, 23:50:54 »
Hoi Wim, wat een prachtige baan heb je daar liggen, hele mooie detaillering en kleuren. Compliment. Blijf het even volgen

Groet Jan

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #34 Gepost op: 26 April 2016, 10:59:42 »
Het blijft imposant zo'n naderende 50'er:



Grind is van Minitec (nu via Unique scenery te koop) en de Tillig Elite-rails is met mate bespoten met Vallejo-verven.


grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 26 April 2016, 13:45:49 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #35 Gepost op: 26 April 2016, 11:12:43 »
Telegraafpaal van Kluba?

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #36 Gepost op: 26 April 2016, 12:01:21 »
Prachtige foto in bericht 34! En die Staatl. Fachingen-wagen ziet er fraai geknutseld uit.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #37 Gepost op: 26 April 2016, 13:13:32 »
Telegraafpaal van Kluba?

Goed gezien!
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #38 Gepost op: 26 April 2016, 17:54:01 »
Mooie machine, Wim, die 50er met grote oren. Het is dat die versie windleiplaten het niet tot in mijn tijdperk heeft volgehouden, anders was die lok zeker op m'n verlanglijstje terechtgekomen. Maar ach, er zijn nog zat versies die er niet zijn (in model).  ;)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #39 Gepost op: 27 May 2016, 22:25:07 »
wat is een Nebenbahn zonder een knorrende VT98 railbus in de ondergaande zomerzon



en ja, het landschap links moet nog worden afgemaakt  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #40 Gepost op: 27 May 2016, 22:27:30 »
Mooi sfeervol plaatje!

De machinist heeft een wel wat frivole kraag om, vind ik, maar daar is vast wat aan te doen.  ;)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #41 Gepost op: 28 May 2016, 07:50:30 »
Wat een prachtige plaatjes! (y)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #42 Gepost op: 20 October 2016, 15:28:58 »
Tijd voor een kleine update.

Inmiddels heeft ook de elektrische tractie zijn entree gemaakt, zij het als Akkutriebwagen.
Hier halteert de ETA in Adolfseck aan de Aartalbahn.



Kun je je geen Fahrkarte veroorloven, dan is de fiets een goed alternatief.


Wie rijker is koopt een luxe wagen, wat is er dan mooier dan een Volvo Amazon  ;)


In Balduinstein knettert de diesel er ook op los


Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #43 Gepost op: 20 October 2016, 16:14:08 »
Wat een foto, die met de fietster! :o
alleen is ze vergeten de standaard in te klappen...

Groet,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #44 Gepost op: 20 October 2016, 16:56:42 »
Heel mooi, Wim (y). Ik neem aan dat bij die fietser de stroomafname voor de verlichting via die standaard gaat?

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus