Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 40782 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #45 Gepost op: 20 October 2016, 17:53:57 »
Genieten, hoor, die plaatjes!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8813
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #46 Gepost op: 20 October 2016, 19:41:16 »
erg mooie plaatjes. Een sfeertje  (y)
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 449
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #47 Gepost op: 20 October 2016, 19:51:12 »
Mooi gemaakt. Ook heel mooie foto's. (y)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #48 Gepost op: 20 October 2016, 19:56:52 »
Ah! Een Wittfeld Akkutriebwagen! Verrassend nog, zolang als die ouwe Pruissische bakken het nog hebben volgehouden.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #49 Gepost op: 20 October 2016, 21:09:30 »
Sfeervolle beelden. (y)

Groet,
Bas

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #50 Gepost op: 26 December 2016, 21:35:06 »
We bouwen vrolijk verder.
Een zijriviertje is de Aar. Het zal niet verbazen dat de vrijwel parallel lopende spoorlijn naar goed Duits gebruik Aartalbahn werd genoemd...



En dat alles slingert door de bossen van de Taunus.

Zoekt 'ie nou nog een kerstboom..?!


Grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 27 December 2016, 14:23:01 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7751
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #51 Gepost op: 26 December 2016, 21:46:26 »
Mooi! Vooral die tweede foto met de slingerende spoorlijn. Je hebt er net een lichte verkanting in zitten? Dat zal mooi staan als de trein er doorheen rijdt.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #52 Gepost op: 26 December 2016, 22:56:08 »
Prachtig. Ik kan niets anders doen dan  (y)
met vriendelijke groet,

Martijn

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
    • HTM Modeltrambaan
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #53 Gepost op: 27 December 2016, 08:46:54 »
Ook mijn complimenten Wim!

Prachtig sfeertje, heel mooi gebouwd.  (y)

Met groet, Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #54 Gepost op: 27 December 2016, 10:14:17 »
Wim, je groenwerk is erg natuurgetrouw  (y)
Mvh Steef

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7199
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #55 Gepost op: 27 December 2016, 10:39:55 »
Eens met Steef. (y)
Erg mooi. Verder valt me op dat de hele compositie erg echt overkomt.
De slinger in het spoor, de beek.
Kun je iets meer vertellen over je groene praktijk?

Tschüß
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

sdz1976

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #56 Gepost op: 27 December 2016, 11:14:51 »
Dit draadje is echt genieten!!

Zowel van de baan als van het zorgvuldig gekozen materieel (y) (y)

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 381
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #57 Gepost op: 27 December 2016, 11:18:42 »
Mooie 'plaatjes'; knappe foto's van fantastische scenery !

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk


sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #58 Gepost op: 27 December 2016, 12:02:27 »
Zonder al te veel reclame te maken: het groenwerk bestaat voornamelijk uit bomen en struiken van MiniNatur, MBR en Modellbau Adorf. Daarnaast wat eigen productie zeeschuimstruiken.
De ondergrond zijn grasmatten van Martin Welberg, hier welbekend, en dan met name wilde berm, berm met onkruid en bosgrond.Gewoon een beetje aanrommelen, wat verf er bij, Grasmaster hier en daar. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor.
Ballastbed is met Minitec-grind gemaakt (in Nederland Unique Scenery) en de Stahlschwellen-rails is van Tillig Elite.
De net zichtbare overweginstallatie is van het type Bimag-Pintsch 1958 en wordt als bouwset geleverd door RST Modellbau. De Plastersteine-weg is een gipsproduct van Vampisol. En tenslotte de telegraafpalen zijn van Kluba.


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #59 Gepost op: 27 December 2016, 12:21:35 »
Bijzonder sfeervol en mooi gebouwd, Wim!

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus