Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:59:04
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 05:08:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 37482 keer)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2016, 18:42:43 »
Héél erg mooi! (y)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Pauw Gauwes

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2016, 10:20:04 »
Hoi Wim,

Net als Theo, enige tijd geleden, ben ik ook heel nieuwsgierig naar je sporenplan van deze prachtige baan. Helaas zie ik geen bijdragen meer van je op dit draadje. Misschien wil je onze nieuwsgierigheid nog bevredigen?

Alvast bedankt

Groet,

Pauw

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3700
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2016, 10:54:45 »
Ik sluit mij aan bij Theo.
Heb je al een sporenplan ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #18 Gepost op: 22 april 2016, 17:32:12 »
Zodra een en ander wat verder is laat ik wel eens wat meer zien. Ik geef wel aan waar je dan terecht kunt. Het ontbreekt me aan tijd en aan zin om veel met dit forum te doen....


Grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2016, 21:22:35 »
vooruit dan maar, omdat we het leuk willen houden op dit forum..

Even snel een screenshot van de beide stations:

Diez


Balduinstein


en nog wat losse plaatjes

ontspoorde kolenbak, maar de onegvallenwagen is al ter plaatse


avond in Balduinstein, de laatste trein vandaag is net aangekomen:

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2016, 21:26:42 »
van JaJo overgenomen ketelwagens, die nog flink onder handen moeten worden genomen:


voor veevervoer:

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7397
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2016, 22:28:06 »
Poeh poeh, je had in het begin gezegd dat je Balduinstein en Diez qua sporenplan exact volgens de werkelijkheid had nagebouwd. Maar bij het zien van het sporenplan zonk het bij mij pas in hoeveel dat inhoudt. Gaaf! Vooral de hoeveel sporen die het goederenverkeer toendertijd nog nodig had.

Wat me ook opvalt: dat stenen randje op de foto van die ketelwagens. De naden tussen de stenen zijn goed aangegeven en er is ook wel eens een randje afgebrokkeld. Dat doet het er realistisch uitzien. Ik bouw dat soort randen vaak snel uit een strookje karton met minimale verwering. Je inspireert me om wat meer daarmee te doen :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2016, 22:43:29 »
Reinout, deze perronranden zijn gemaakt uit een gipsmalletje. Dat ziet er natuurlijk als steen uit, even spuiten en kwasten na dat er hier en daar "per ongeluk  ;) " eens een stukje is afgebrokkeld.

Grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7397
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #23 Gepost op: 24 april 2016, 13:11:19 »
Een "vampisol" mal? Of een ander merk? 't Ziet er inderdaad mooi als steen uit. Ik ga eens wat googlen om te kijken of ik m'n mallen-verzameling wil uitbreiden :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Lahntal- en Aartalbahn
« Reactie #24 Gepost op: 24 april 2016, 13:28:57 »
Kom ik op het lokaalbaanstation, staat er al een 50'er met grindtrein te blazen voor de Trapeztafel.
Maar snel laten binnenkomen dan, de rit door de hellingrijke Taunus heeft de loc en haar personeel al genoeg energie gekost



Het is er ook nog eens eentje met grote windleiplaten én cabinetender. Dat is een combinatie die je op de Aartalbahn niet vaak tegenkomt.


Het gevaarte heeft nog puf genoeg om krachtig binnen te stomen op spoor 2.


Als wandelaar op de hellingen moet het een imponerend gezicht zijn, zo'n grote Einheitslok op een lijn die anders wordt gedomineerd door tendelocs serie BR82, 93 en railbussen.

grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 24 april 2016, 13:32:07 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

HAR 67

  • Offline Offline
  • Berichten: 779
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #25 Gepost op: 24 april 2016, 14:20:45 »
Sfeer plaatjes Dit is genieten op de zondagmiddag. Ik ben blij dat je toch besloten heb om een paar foto's van je baan te plaatsen.

Groet Harry.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #26 Gepost op: 24 april 2016, 14:25:19 »
Het is echt genieten, Wim (y).

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #27 Gepost op: 24 april 2016, 15:15:27 »
Balduinstein is er dankzij de 3D-Mini van Noch wat veiliger op geworden.
Alle seinen zijn nu uitgerust met het Duitse treinbeïnvloedingssysteem INDUSI.
De magneet is naast het bijbehorende sein naast het spoor gemonteerd.





Noch Art.-Nr. 13620. Voor een tientje heb je 5 Indusi-magneten, 3D-geprint en keurig handmatig beschilderd.
grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

william_2

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
    • Bouw van mijn baan
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #28 Gepost op: 24 april 2016, 15:15:53 »
Ik sluit mij hier bij aan: geweldig mooi  (y)

Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Rinus H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1091
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #29 Gepost op: 24 april 2016, 17:25:28 »
Ik heb me even "geabonneerd" op dit draadje, prachtig werk!  (y) Mvg, Martijn
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen