Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Josephes
Vandaag om 10:15:45
Reactivering spoorlijn Nijmegen - Kleve (niet) van de baan door Carel Ruysink
Vandaag om 10:02:58
Boek: treinsamenstellingen in Europa. Nachttreinen in model. door Falcon10
Vandaag om 09:58:31
plaatjes kantelen door NS1220
Vandaag om 09:47:22
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door sdz1976
Vandaag om 09:29:23
Br52 van Trumpeter in 1:35 door Harryku
Vandaag om 09:05:52
Br186 Rurtalbahn, wat hangen we erachter? door André82
Vandaag om 08:44:29
Eerste baanplan spoor N door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:38:52
Jaren 80 in woord en beeld door Mispoes
Vandaag om 08:07:19
NMBS - Railtour samenstellingen door Bert van Gelder
Vandaag om 02:59:41
UIC "Speciale trein" Amsterdam-Nice door clickmaniac
Vandaag om 00:19:50
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door könings
Vandaag om 00:00:50
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
22 juni 2018, 23:03:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
22 juni 2018, 22:53:28
BNLS Baanbreker - Deining in Dönsdorf door Basilicum
22 juni 2018, 22:50:22
Inspiratie nieuw baanplan H0 door NS1220
22 juni 2018, 22:21:57
Mijn LEGO modellen. door SimonSt
22 juni 2018, 21:59:05
Plaatsen van DB seinen door MWS
22 juni 2018, 21:58:09
Dapol mag maar 12V op digitale baan door HansQ
22 juni 2018, 21:36:44
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 24501 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3258
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #30 Gepost op: 25 april 2016, 12:46:46 »
tussendoor een klein knutselklusje, een nieuwe wagen voor mineraalwater firma Staatl. Fachingen.

In principe waren alle wagens van Fachingen gebaseerd op de G10, de standaard gesloten wagens. Vaak was de opbouw vernieuwd of hadden de wagens i.p.v. schuifdeuren isolerende vleugeldeuren. Gebaseerd op de prima modellen van Brawa is nu een variant ontstaan met afgebouwd remmershuisje en DB-opschriften van transfermaker Andreas Nothaft. Gaten aan de kopse kant dichten, nieuwe sluitseinhouders plaatsen, wat bijkwasten en klaar ;-)
Zo is er weer een nieuwe variant toegevoegd aan de plaatselijke goederendienst aan de Lahn.



grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7835
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2016, 18:09:33 »
Fraaie foto's van een, zo blijkt fraaie baan  (y)

KJB

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2016, 23:31:21 »
Zeer mooi, ben onder de indruk van de kleuren. Hierbij ook gelijk een vraag: hoe en waarmee (met welke kleur) heb je de rails gekleurd? Ik vind deze kleur namelijk erg geslaagd en meer bij de realiteit komen dan het 'roestbruin'. Tevens ben ik er nog in geslaagd een redelijk egale kleur te krijgen op de rails.

Klaas Johannes

Jan D

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2016, 23:50:54 »
Hoi Wim, wat een prachtige baan heb je daar liggen, hele mooie detaillering en kleuren. Compliment. Blijf het even volgen

Groet Jan

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3258
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2016, 10:59:42 »
Het blijft imposant zo'n naderende 50'er:



Grind is van Minitec (nu via Unique scenery te koop) en de Tillig Elite-rails is met mate bespoten met Vallejo-verven.


grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 26 april 2016, 13:45:49 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1351
  • PTR
    • Draaistel
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #35 Gepost op: 26 april 2016, 11:12:43 »
Telegraafpaal van Kluba?

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #36 Gepost op: 26 april 2016, 12:01:21 »
Prachtige foto in bericht 34! En die Staatl. Fachingen-wagen ziet er fraai geknutseld uit.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3258
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #37 Gepost op: 26 april 2016, 13:13:32 »
Telegraafpaal van Kluba?

Goed gezien!
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11832
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #38 Gepost op: 26 april 2016, 17:54:01 »
Mooie machine, Wim, die 50er met grote oren. Het is dat die versie windleiplaten het niet tot in mijn tijdperk heeft volgehouden, anders was die lok zeker op m'n verlanglijstje terechtgekomen. Maar ach, er zijn nog zat versies die er niet zijn (in model).  ;)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3258
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #39 Gepost op: 27 mei 2016, 22:25:07 »
wat is een Nebenbahn zonder een knorrende VT98 railbus in de ondergaande zomerzon



en ja, het landschap links moet nog worden afgemaakt  ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 11832
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2016, 22:27:30 »
Mooi sfeervol plaatje!

De machinist heeft een wel wat frivole kraag om, vind ik, maar daar is vast wat aan te doen.  ;)

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 9566
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2016, 07:50:30 »
Wat een prachtige plaatjes! (y)

Groet Jaap
Duits, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk III.
http://www.modeltreinbaan.nl

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3258
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #42 Gepost op: 20 oktober 2016, 15:28:58 »
Tijd voor een kleine update.

Inmiddels heeft ook de elektrische tractie zijn entree gemaakt, zij het als Akkutriebwagen.
Hier halteert de ETA in Adolfseck aan de Aartalbahn.



Kun je je geen Fahrkarte veroorloven, dan is de fiets een goed alternatief.


Wie rijker is koopt een luxe wagen, wat is er dan mooier dan een Volvo Amazon  ;)


In Balduinstein knettert de diesel er ook op los


Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #43 Gepost op: 20 oktober 2016, 16:14:08 »
Wat een foto, die met de fietster! :o
alleen is ze vergeten de standaard in te klappen...

Groet,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11407
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #44 Gepost op: 20 oktober 2016, 16:56:42 »
Heel mooi, Wim (y). Ik neem aan dat bij die fietser de stroomafname voor de verlichting via die standaard gaat?

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus