moet idd een enorme klap zijn geweest.
Pfoehh... Als je deze foto bekijkt is van een van de twee treinstellen de eerste bak als een sardineblikje opengepeld. De bak is verwrongen en de zijwand steekt uit.Reinout
De passage had volgens dienstregeling in Kolbermoor plaats moeten vinden.Zie ook: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Eisenbahnunfall_von_Bad_Aibling
Dit ziet er vanuit het oogpunt van botsbestendigheid zeer verontrustend uit. Het lijkt er sterk op dat de zijwand geheel is losgescheurd van het dak.Als de constructie op dergelijke wijze desintegreert, kan deze nauwelijks nog botsenergie opnemen.
Tricky om dat te zeggen. Om iets zinnigs daarover te kunnen zeggen moet je meer gegevens hebben dan een foto. Uiteindelijk gaat alles kapot, als het maar hard genoeg gaat.Om iets over de wijze van desintegreren te kunnen zeggen moet je ook weten hoe het stel ontworpen is (deformatiezone's e.d.). Zo ligt de wand er wel af maar lijkt de bak verder redelijk in vorm, iets wat voor die sprinter niet goldt.
Dit ziet er vanuit het oogpunt van botsbestendigheid zeer verontrustend uit. Het lijkt er sterk op dat de zijwand geheel is losgescheurd van het dak. (Weet iemand of deze misschien door een boutverbinding bij elkaar worden gehouden?)
Sinds men afgestapt is van houten rijtuigen, worden treinen al volledig gelast, en dus geen boutverbindingen.En je kunt het verontrustend noemen, maar op het krachtenspel wat hier van toepassing is geweest kun je je afvragen of daar überhaupt tegenaan te bouwen is, dat houdt een keer op.