Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:13:12
Railpro 607
door
Bob11
Vandaag
om 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 21:11:42
Piko 2025
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:11:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dion
Vandaag
om 20:02:43
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
Vandaag
om 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren.
door
bellejt
Vandaag
om 19:17:08
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600
door
sneek
Vandaag
om 18:15:23
Spoor- en tramweg parafernalia
door
R1954
Vandaag
om 18:03:03
Lima plan E bankjes
door
klusser
Vandaag
om 18:02:28
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bert55
Vandaag
om 17:27:18
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 17:26:36
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:29:42
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
Jip
Vandaag
om 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale
door
Hirschsprung
Vandaag
om 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
door
Jelmer
Vandaag
om 13:06:06
Klein baantje 1200x1200mm
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:56:42
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
robin binsbergen
Vandaag
om 12:39:39
Bauarbeiten im gange
door
tijgernootje
Vandaag
om 12:29:54
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:03:46
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 09:53:06
Lima IRM pimpen
door
008200
Vandaag
om 09:45:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
deBult
Vandaag
om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 04:10:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm) (gelezen 12289 keer)
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Gepost op:
27 February 2014, 00:54:03 »
Beste Modelspoorders,
Voor diegenen die mij nog niet kennen; Ik ben Stefan en 22 winters jong. Na een jaar of 6 geleden ge-experimenteert te hebben met de techniek of liever gezegd de hobby verwaarloosd te hebben i.v.m. school, jeugdliefde(s), vrienden en bijbaan ben is het sinds oktober vorig jaar weer gaan kriebelen. Zal wel aan de leeftijd liggen nu ik eigenlijk echt volwassen ben
. Verder heb ik ook meer tijd beschikbaar aangezien ik nu alleen nog maar stage loop en m'n diploma in Juli kan/zal verkrijgen. Maar goed terug op het onderwerp, ik heb mijn oude rails behouden en hetgeen waar ik toen aan begonnen was, de bouw van een Duitse baan afgebroken. Ik rij overigens met Minitrix (qua rails en 3 locs) en ben daar tevreden over. In Anyrail heb ik de afgelopen twee maanden een plan gemaakt en ben vervolgens naar tevredenheid naar de modelbouwwinkel te Oegstgeest gegaan om de ontbrekende rails bij te kopen. Natuurlijk hadden ze niet alles op voorraad dus ik kon verschillende dingen doen; wachten en bestellen, via internet gelijk bulk moeten kopen, 2e hands via marktplaats maar heb uiteindelijk gekozen om Rail2014 af te wachten aangezien dat tegen die tijd aanstaande was. Nou ik ben blij met die keuze want heb vorig weekend alles compleet kunnen maken. Inmiddels is de baan uitgelegd ( op de grondplaat had ik nog van de oude baan en daarbij heb ik een stukje toegevoegd ) en is deze getest op ontsporing. Gelukkig doorstond deze de test
. Nu komt de rails op een houten bedding die ik als volgt ga maken. De baan ligt momenteel op een enorm vel papier. Via een potlood bevestigd aan een wagon zal ik de baan rond gaan om zo een mal te verkrijgen. Deze ga ik dan uitzagen en vervolgens leggen. Voor de rest sta ik nog aan het begin dus vandaar dat ik dit draadje ben gestart.
Even wat over de baan. Hoe ben ik op de naam gekomen? Ik weet het niet zo goed. Uiteindelijk heb ik naar rivieren gekeken om vanuit daar een naam de formuleren. Uiteindelijk kwam ik bij de IJssel uit (die ik nog ken van vroeger, klinkt alsof ik al zo oud ben
) maar goed naar wat knutselwerk kwam ik uit op IJssel, IJsselveen, IJssem, IJssen en het werd ten slotte Eijssen met een E voor de IJ, gewoon om dat ik dat mooi vindt staan. En nu begint het hoe gaat het eruit zien. Ik neem het oude station Karlsberg over van mijn oude verzameling gebouwen en ga deze omdopen tot station Eijssen waarbij ik zeer waarschijnlijk ook wat uiterlijke kenmerken (voornamelijk) kleur ga veranderen. De perron's ga ik denk zelf maken en over een loopbrug ben ik nog niet helemaal uit (heb nog wel een oude staan). Verder komt er een polder gedeelte, je verwacht het niet. En daarop komen wat vrijstaande huisjes, boerderij en een Hollandse molen. In de richting van het station komen nog wat grotere huisjes en verder is er nog een gedeelte voor kleine industrie. Ik heb nog een houtzagerij van Faller en zal deze gebruiken op mijn baan (wellicht dat ik er wel een ander bedrijf van maak). En de rest dat is wegen, bomen en iets van een riviertje welke ik nog in moet delen. Deze zal waarschijnlijk in het poldergebied gaan stromen. Wat gaat er rijden. Nou ik heb twee locs (Minitrix) die in NL toepasbaar zijn namelijk de 6464 en een BR232 beide van Railion. Daarnaast ben ik sinds eind December de trotse bezitter van een Mat54 hondekop (Piko) oftwel de NS zal niet gaan ontbreken op deze baan. Zal nog wel een klus worden leuk materieel (vooral hedendaags zeg maar periode IV en V) te vinden in N-scale. Maar ja zoeken is ook een uitdaging
.
Hieronder een plaatje van het baanplan en van de week zal er meer volgen. Oh ja bijna vergeten. M'n oude meuk was analoog maar ik ga met de tijd mee natuurlijk en heb besloten digitaal te gaan. Ik heb drie locs op te bouwen en weet voor 95% zeker dat ik voor een Multimaus ga aangezien ik m'n wissels e.d. wel met de hand wil blijven schakelen en dit systeem niet al te prijzig is en makkelijk de handelen schijnt te zijn volgens velen. Ook ben ik niet van plan via de PC te rijden dus binnenkort ga ik kijken of ik een Multimaus en decoders kan scoren.
Vragen, opmerkingen, suggesties, klachten of complimenten ik hoor het allemaal graag
.
M.v.g. SteeF
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #1 Gepost op:
04 April 2014, 00:13:28 »
Beste Modelspoorders,
In de maand Maart heb ik het baanplan uitgelegd en heb ik mijn treinen erop getest (voor eventuele knelpunten). Dit is allemaal goed verlopen. De bedding welke onder de rails komt te liggen is inmiddels ook uitgezaagd en kan binnenkort verlijmd worden. Omdat ik op digitaal overga heb ik ook eindelijk mijn besturing gekocht bij deTombe in Oegstgeest (zie foto hieronder)
Deze moet ik dus ook gaan aansluiten binnenkort. Aangezien het praktisch is om gelijk alle bedrading eerst aan te gaan leggen i.p.v. tussentijds tijdens de bouw van de scenery ga ik dat dan ook maar doen. Zal ellende voorkomen denk ik. Aangezien ik weet waar mijn wissels liggen moet dit verder geen problemen opleveren, hoewel ik nog wel even wat seinen moet inplannen. Maar alles op zijn tijd aangezien het de laatste maanden wat drukker is als normaal i.v.m. afstuderen.
Verder heb ik nog wat bouwpakketten liggen van o.a. Hollandse huisjes, een molen en een spoorbrug (staan nog niet vermeld in het bovenstaande baanplan). Dit was de update over maart, nu maar is kijken hoe lang het gaat duren voordat alle electra gelegd is.
M.v.g. Stefan
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Chris80
Offline
Berichten: 3381
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #2 Gepost op:
04 April 2014, 01:20:58 »
Hoi,
Leuke start zo. En de multimouse is een prima ding. Bedrading alvast goed leggen is altijd handig.
En succes met afstuderen.
Groet,
Chris
Gelogd
Bouw Zeedoorn.
Modulebaan.nl L'Esimé
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #3 Gepost op:
04 January 2015, 23:08:23 »
Update na lange tijd
--------------------------
Hallo allemaal,
Na een lange stilte heb ik eindelijk weer wat te melden in dit draadje. En ja jullie kennen de gebruikelijke argumenten wel over het feit waarom er een tijd niks is gedaan aan een project dus die zal ik jullie maar besparen
. Want wat veel belangrijker is/zijn natuurlijk de vorderingen. Het eerdere baanplan is iets aangepast n.a.v. het daadwerkelijk in elkaar zetten van de baan. Het vernieuwde baanplan kunt u hieronder vinden.
Baanplan gemaakt in Anyrail®
Wat is er aangepast? Ik heb het voor het gemak even omcirkelt. Bij 1 is er niet zo gek veel veranderd alleen liggen de rails in een iets andere hoek. Bij 2 heb ik echter het spooremplacement zodanig aangepast dat de eerste twee sporen verlengd zijn en de laatste twee iets verkort. Daarnaast liggen de laatste twee sporen iets verder van het eerste paar af. Waarom heb ik dit gedaan? Ten 1e om langere treinen kwijt te kunnen en ten 2e omdat ik een viertal optelsporen iets wat saai vind. Over de eerste twee sporen (lange sporen) wil ik namelijk een loods gaan maken zodat er een treinenwerkplaats wordt gecreëerd voor het onderhoud van de reizigerstreinen.
Tenslotte heb ik in de tijd van mei tot december het oude ovaaltje afgebroken en de ondergrond gemaakt en vervolgens de rails gelegd. Dan ben ik nog op Houten geweest in November om voor een goede prijs aan wisselaandrijvingen te komen (is gelukt
). Deze liggen nu in de bedding gevreesd zodat ze straks niet meer zichtbaar zijn. En nu ga ik een dezer dagen toch eindelijk een keer een start maken met de bedrading (die Multimaus ligt ook maar niks te doen sinds april
). Ik zal binnenkort nog even wat foto's nemen van de baan zoals die er nu bijligt.
«
Laatst bewerkt op: 04 January 2015, 23:12:14 door SteeF_NS92
»
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #4 Gepost op:
12 January 2015, 20:14:08 »
De eerste foto's
Hier is de eerder genoemde update van hoe de baan er nu bij ligt in fotovorm.
De baan ligt er nog kaal bij op een loc depotje na. Rechts bij de uitgezaagde stukken worden spoorbruggen gebouwd en links van de baan komt het station te liggen. Bovenin is dan nog een klein opstelspoor gesitueerd waarbij ik van plan ben er twee te overdekken en hiervan een werkplaats te maken.
De wisselaandrijvingen of wisselkasten heb ik bijna allemaal in de baan zelf verwerkt zodat daar straks niks meer van te zien is. Mochten ze echt kapot gaan dan hoef ik niet te gaan zagen aangezien ik nog wat ruimte speling heb en ze er dan uit kan wippen en vervangen. Wel zal er dan even opnieuw moeten worden geballast.
Wat zijn de vervolgstappen? Op dit moment ben ik bezig met het bepalen van de punten waar de baan zijn voeding zal krijgen en waar deze voeding weer verbonden is met de ringleiding. Daarnaast ga ik alle wisselaandrijvingen aansluiten en alles testen met treinen erbij. Er is dus voorlopig nog veel technisch werk te verrichten. Wel wil ik deze bovengenoemde punten eerst voltooid hebben voordat ik met een deel scenery wil starten.
«
Laatst bewerkt op: 12 January 2015, 20:23:16 door SteeF_NS92
»
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #5 Gepost op:
17 January 2015, 14:59:32 »
Vraag m.b.t. de rijrichting
Nu mijn baan in elkaar staat en de bedrading gelegd gaat worden kwam ik toch een situatie tegen die wellicht een probleem kan gaan geven. Ik heb een dubbelspoorig traject waarbij op sommige punten de sporen met elkaar verbonden zijn. Bij een analoge baan zou dit problemen geven indien ik de treinen twee kanten op zou willen laten rijden met behulp van 1 trafo. Dan krijg je namelijk een soort keerlusprobleem. Nu heb ik natuurlijk geen analoge baan maar een digitale waarbij de locs afzonderlijk van elkaar gestuurd kunnen worden. Is hiermee dan ook gelijk het bovenstaande probleem verholpen? Want dat is mij nog niet helemaal duidelijk, ook omdat dit geen echte klassieke keerlus is. Bij digitaal heb je natuurlijk ook 2 draden (voor beide spoorstaven 1) en deze zal ik overal hetzelfde aansluiten.
In de illustratie hieronder staat schematisch weergegeven wat ik bedoel.
In het gedeelte met de groene cirkel is te zien hoe de bedrading over de sporen loopt. In het rode vak is het boven gestelde probleem uitgetekend. De blauwe en groene pijl indiceren de trajectrijrichting. De oranje pijl is de van baan veranderende trein
«
Laatst bewerkt op: 17 January 2015, 15:01:23 door SteeF_NS92
»
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Peter van der Leek
Administrator
Offline
Berichten: 2318
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #6 Gepost op:
17 January 2015, 19:06:35 »
Als je bedrading zo is aangesloten als in de groene cirkel dan heb je geen probleem en al helemaal geen keerlus
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #7 Gepost op:
17 January 2015, 21:40:07 »
Bedankt voor je reactie Peter. Ja dat dacht ik al maar wilde toch nog even de confirmatie want ja het is toch kostbaar spul. Als ik de draden aan de andere kant had omgedraaid zoals je bij analoog zou doen dan had het wel een probleem geworden.
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Peter van der Leek
Administrator
Offline
Berichten: 2318
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #8 Gepost op:
18 January 2015, 09:13:15 »
Als je het verkeerd aansluit maar wel voldoende aansluitpunten op de baan hebt en je bedrading is dik genoeg, dan zal je transformator onmiddellijk uitschakelen vanwege kortsluiting.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #9 Gepost op:
04 March 2015, 21:21:20 »
De aorta van de modelbaan
De ringleiding. Een werkje waar ik niet echt heel warm voor loop maar het moet toch gebeuren anders gaat er niks rijden. Vandaag toch eindelijk begonnen. Wat hebben we nodig? Allereerst draad (maten 2,5mm en 0,10mm), kroonstenen, schroeven, gereedschap en radio Veronica
.
Hele berg zooi om de klus te klaren
Ik gebruik voor de ringleiding een lekker dikke 2,5mm draad uit de Bouwmarkt waarmee ik een niet gesloten ring maak welke op 6 strategische punten onder de baan onderbroken worden door een kroonsteen. Vanuit deze kroonstenen gaat een draadje naar de naastgelegen kroonsteen waaruit ik een bundel draden naar de rails toe trek. Dit zelfde systeem pas ik toe voor alle andere voedingen zoals de wissel en sein voeding (wel met aparte leiding aangezien ik deze op m'n oude analoge trafo gooi).
Het systeem, schematisch weergegeven
Vandaag al het een en ander in elkaar geschroefd en morgen weer verder met klussen. Als het goed is komt er morgen ook een pakketje lokdecoders en een ABC systeem binnen uit Duitsland
.
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #10 Gepost op:
07 March 2015, 22:22:19 »
Vraag: Aantal aansluitingen (voeding) op het spoor
Nu de voedingsleiding (CVL) zo goed als klaar is wordt het tijd deze te gaan verbinden met de rails. Ik ben weer in de materie gedoken en kwam eigenlijk niet verder als beter teveel draden dan te weinig. Nu is mijn baan niet al te groot en nu is mijn vraag eigenlijk hoeveel aansluitpunten voldoende zouden zijn. Is het aan te raden een draad aan de rail te solderen om een X aantal cm/m? Of zeggen jullie na elke wissel? Met analoge spanning voldeed de baan eigenlijk met 4 voedingspunten op de baan (in de hoeken) maar heb inmiddels ook bedacht het station extra te voeden evenals het industriespoortje.
Ik heb in de CVL vier aansluit punten gemaakt op strategische plekken onder de tafel waaruit ik draden kan toevoegen naar de baan toe. In de onderstaande illustratie heb ik mijn huidige aansluitingen weergeven. Is dit voldoende zo of hebben jullie de ervaring dat er beter nog meer draden toegevoegd moeten worden?
Vanuit de aansluitpunten in de CVL (bruin blok) worden er voedingen naar de rails gevoerd (rode blokken). Het blauwe vak wordt bestuurd door een BM2 module van Lenz dus deze wordt vanuit deze module gevoed.
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Peter van der Leek
Administrator
Offline
Berichten: 2318
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #11 Gepost op:
08 March 2015, 08:42:10 »
Ruim voldoende mits de bedrading dik genoeg is. Als je alles met 0,25mm of kleiner aansluit kan het alsnog lastig worden.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #12 Gepost op:
08 March 2015, 20:40:20 »
Bedankt voor je reactie Peter. Nou de ringleiding zelf is van een dikke draad uit de bouwmarkt gemaakt (2,5mm) en vandaaruit gaan (schakel)draadjes van 0,14 naar de baan toe (welke ik ook voor analoog gebruikte). Zo staat het eigenlijk ook in de encyclopedie (
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Centrale_voedingsleiding
). Dit zal vanaf de ringleiding hoogstens een afstand van 20cm worden naar de rails. De baan is niet enorm groot en er zullen ook niet meer dan 2 a 3 locs tegelijk in bedrijf zijn.
«
Laatst bewerkt op: 08 March 2015, 20:48:04 door SteeF_NS92. Reden: Toevoeging
»
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Peter van der Leek
Administrator
Offline
Berichten: 2318
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #13 Gepost op:
08 March 2015, 21:54:46 »
Dan is wat je hebt getekend ruim voldoende.
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek
SteeF_NS92
Stefan Akerboom
Offline
Berichten: 263
N-spoorder van Nederlands materieel
Re: N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)
«
Reactie #14 Gepost op:
29 November 2015, 18:55:38 »
Hervatting
Na een bouwstop van een half jaar ben ik weer langzaam begonnen met de treinbaan. In de tussentijd vrijwel niks meer gedaan vanwege o.a. het mooie weer in het voor tot najaar waarin ik een andere hobby uit m'n jeugd weer heb aangeboord, namelijk vissen
. Nu het weer onstuimiger wordt en de vissen niet meer willen bijten worden de werkzaamheden aan de baan weer hervat. Ik was gebleven bij de ringleiding en deze hangt er intussen onder. Verder heb ik nog twee tappunten geïnstalleerd (zie foto) waarmee ik de wissels en toekomstige seinen van voeding kan voorzien. Ik heb gekozen voor een stekkersysteem zodat bij eventuele defecten het hele zaakje makkelijk vervangen kan worden en ik makkelijk latere accessoires kan aansluiten. Wel moeten de draden om de apparatuur te schakelen wel doorgetrokken worden. De komende weken zullen daarom in het teken staan van het verlengen van de draden en het solderen van de railvoeding. Dan kan er eindelijk weer gereden worden
.
Voedingstappunten d.m.v. stekkers
Jeetje heb zolang al niks meer gepost dat ik niet eens meer wist hoe ik een plaatje moest uploaden
.
Gelogd
OUD: N-project Eijssen, NL III/VI -->
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,57650.msg3221441145.html#msg3221441145
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
N-project Eijssen (NL-baan, +/- 250/70cm)