Ik zat me af te vragen hoe ik het beter kon uitleggen.1. Je moet in ieder geval meer secties maken. Het mooiste is als je ieder spoor en ieder wissel een eigen schakelaar geeft.2. Die schakelaars zet je dan in een baansjabloon. Aan de stand van de schakelaar kun je zien met welke rij regelaar de betreffende sectie is verbonden. Het mooiste zijn schakelaars met een middenstand. In de middenstand staat de sectie stroomloos.3. Stel een loc moet van de draaischijf naar het onderste groene spoor met de basculebrug. Dan zet je de schakelaars van de draaibrug, het Engels wissel en het spoor over de basculebrug in dezelfde stand. Die zijn dan allemaal met dezelfde regelaar verbonden. Je zet het wissel in de juiste stand en daarna rijdt je de loc probleemloos van draaibrug naar basculebrug. Het spoor met de basculebrug kun je dan stroomloos zetten.4. Stel een andere loc moet vervolgens van het bovenste groene spoor naar de draaischijf. Dan zet je de schakelaars van het bovenste groene spoor, het Engels wissel en de draaischijf in dezelfde stand, wissel in de juiste stand, en je kunt de loc naar de draaischijf rijden.Het klinkt een beetje ingewikkeld, maar deze manier van bedienen is heel comfortabel. In feite zet je voor iedere treinbeweging telkens een rijweg uit, net als in het echt.Misschien een eenvoudiger variant is alleen de draaibrug een keuzeschakelaar geven. De draaischijf (draaibrug met aansluitende sporen) heeft een eigen rij regelaar. Maar als een loc op de draaibrug staat en naar de groene sporen moet rijden, dan sluit je de draaibrug met de schakelaar even op de rij regelaar voor de groene sporen aan. Dan is het door Klaas gesignaleerde probleem ook opgelost.
Het is bij mij een kwestie van goed opletten, en de trafo's allemaal in de zelfde stand.B.V alles naar rechts draaien is vooruit, en links achteruit, blijft handwerk en opletten.
Hallo Pecodaar heb je volkomen gelijk in maar het is meer, je stelt een weg in gekoppeld aan een trafo en laat de lok die wegvolgen om vervolgens een volgende aktie te plannen.Maar inderdaad het is wel een proces die voor mijn moduul baan zeer geschikt is omdat het hoofdzakelijk een rangeerterrein is, bij doorgaande lange rij trajecten is het misschien niet wenselijk.Maar als je nog helemaal moet beginnen met aanleg dan is het het overwegen waard vooral dus bij grote rangeer trajecten.Maar ik had je een vraag gesteld of het goed was dat ik in jouw topic mijn verhaal afmaak met Henk en Dirk anders start ik alsnog een aparte topic zo nodig.Ik heb daar nog geen antwoord op gehad.gr,Herwim