Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?
door
Michiel 80
Vandaag
om 16:11:55
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
sdz1976
Vandaag
om 16:08:42
Einde Koemo ballast ???
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:01:55
LS Models 2024
door
Servé
Vandaag
om 15:59:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
dh3201
Vandaag
om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
martijnhaman
Vandaag
om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
Falkenberg
Vandaag
om 14:43:38
US diorama in H0
door
basjuh1981
Vandaag
om 14:39:25
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?)
door
Jeroen Trainz
Vandaag
om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Daan!
Vandaag
om 14:09:36
"Nederlandse" modellen
door
ArjanB
Vandaag
om 14:07:20
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 13:41:33
Openen Lima Hondekop
door
Pauldg
Vandaag
om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
JeroenM.
Vandaag
om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:02:44
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Frans
Vandaag
om 09:27:24
Baan in Los Angeles
door
Jelmer
Vandaag
om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Jelmer
Vandaag
om 08:48:06
NS 8400 van Werps
door
Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner
door
Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven
door
Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
18 april 2024, 20:05:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omlaag
Auteur
Topic: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule (gelezen 11659 keer)
Stealthgun
Offline
Berichten: 38
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #45 Gepost op:
11 september 2015, 10:53:18 »
Ik ga de ondergrond dit weekend wel veranderen, maar wat alsnog gek blijft is dat als het aan de baan zou liggen waarom doet de GTW het dan wel goed? Dan zou je daar toch precies hetzelfde probleem verwachten?
Daar zit ik vooral mee als alle treinen het deden... maar ja er moet natuurlijk altijd 1 zijn die het dan wel weer doet
«
Laatst bewerkt op: 11 september 2015, 10:56:19 door stealthgun
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25273
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #46 Gepost op:
11 september 2015, 10:57:43 »
De GTW is waarschijnlijk lichter, en zal tijdens het rijden minder beweging in het spoor veroorzaken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Calimero
Offline
Berichten: 1042
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #47 Gepost op:
11 september 2015, 10:59:20 »
Als die GTW op de eerste as geen stroom af neemt reageert de boel net als bij een wagon. Ik roep maar wat .....
Gelogd
Groet, Ronald.
henk
Offline
Berichten: 21666
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #48 Gepost op:
11 september 2015, 11:00:39 »
Een wagon met asb?
Het eerste metalen wiel kan bij dit systeem al de noodzakelijke sluiting veroorzaken Ronald. Twee geïsoleerd, maar wel tegen elkaar liggende stukken spoorstaaf zijn immers tegengesteld gepoold. Alleen een wiel met asb functioneert wat dat betreft onbetrouwbaar.
Bij een systeem gebaseerd op stroomdetectie is stroomafname wel van belang.
«
Laatst bewerkt op: 11 september 2015, 11:22:03 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Stealthgun
Offline
Berichten: 38
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #49 Gepost op:
11 september 2015, 11:01:10 »
De GTW neemt op alle draaistellen stroom af. Maar de GTW doet het ongeacht rijrichting goed, de locs maakt de rijrichting ook nog uit. Vooruit werkt beter dan achteruit.
@klaas daar kan nog wat inzitten. Maar dat kan ik goed testen met een hardere ondergrond.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25273
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #50 Gepost op:
11 september 2015, 11:32:04 »
Om ruimte te besparen kun je de test uitvoeren zoals ik het ook heb gedaan:
Daarvoor heb je een rechte plank nodig. Daarop maak je 3 secties. De secties A en C zijn tegengesteld aangesloten, sectie B is de keersectie, die zit achter de LK200.
Elke sectie moet minstens evenlang zijn als je trein. Neem je daarvoor de lengte van de GTW, dan past een loc met een paar wagentjes er ook op.
Laat de trein heen en weer rijden, en elke keer als hij op een scheiding komt moet de LK200 omschakelen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
SBBcargo
Offline
Berichten: 654
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #51 Gepost op:
11 september 2015, 12:50:00 »
Nog even ter aanvulling wat Klaas schrijft: Als je 1x heen geweest bent met de trein dan zullen de andere keren, de LK200 alleen schakelen bij het uitrijden van de keerlus sectie. Maar dat bedoelde Klaas ook neem ik aan. Gerben Jan, sluit de draden wel precies aan zoals Klaas in de tekening laat zien, anders gaat de test niet op!
@Klaas: Ik had precies de zelfde tekening klaar staan, 2 zielen 1 gedachte
Marius.
Gelogd
Marius
Stealthgun
Offline
Berichten: 38
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #52 Gepost op:
11 september 2015, 21:16:12 »
Ik was begonnen met de harde ondergrond, dacht deel van de baan alvast leggen en testen zelfde resultaat.
Toen maar echt 4 stukjes gebruikt.
Stroom toevoer -> in(LK200)->Issolatie stukjes->out(lk200)
Percies het zelfde resultaat:
https://youtu.be/g7Lp-Apb_oE
Ik weet het nu ook niet meer.
«
Laatst bewerkt op: 11 september 2015, 21:18:32 door stealthgun
»
Gelogd
Timo
Team encyclopedie
Offline
Berichten: 4656
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #53 Gepost op:
11 september 2015, 21:28:03 »
Dan lijkt het me een kwestie van stuk. Tijd om hem bij de winkel om te wisselen.
Lijkt er op dat hij te gevoelig is en de stroom van de loc zelf al als kortsluiting ziet...
Timo
Gelogd
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox
Stealthgun
Offline
Berichten: 38
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #54 Gepost op:
11 september 2015, 21:38:40 »
Hij is echt super gevoelig, ik heb de baan en de loc (piko 6404 is trouwens net nieuw) brand schoon gemaakt en nu lijkt het minder te worden.
Maar nu weet ik niet 100% of dat ook normaal is
Gelogd
maartenvanderburgt
Gast
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #55 Gepost op:
11 september 2015, 22:04:18 »
Ik snap er niets van. Dat betekent dat ik nog steeds twijfel over waar het aan ligt. Perfecte kortsluitingen zoals met een as van een wagon, geven een correcte werking. Dus het hoeft nog steeds niet te betekenen, dat de LK200 niet deugt, maar dat kan natuurlijk toch.
Ook het treinstel werkt perfekt. Maar in je 3e filmpje heb je het niet eens over een keerlus, maar over een loc die over een railscheiding rijdt. Wat iedere keer opvalt, is dat het fout gaat als het gele ledje brandt. Dus toch de LK200 ?
Verder nog 2 zaken, misschien vergezocht en mogelijk fout gedacht:
a/ heb je alle troep uit je loc's verwijderd, zoals condensatoren en smoorspoelen ?
b/ zo te zien treedt het met name op als het gele ledje knippert, dan wordt afgeschakeld. Het afschakelen gebeurt echter door de centrale, niet door de LK200. Staat de centrale misschien te gevoelig afgesteld ? (als die al instelbaar zou zijn ?)
Maar ik denk op grond van wat ik zie (maar niet kan verklaren), dat het meest waarschijnlijke een defekte LK200 is.
Maar vraag me niet wat daaraan dan niet goed is. Hij werkt zichtbaar wel en niet correct. Terwijl ik ook ernstige twijfel blijf houden (zonder aantoonbare gegronde reden) of er toch iets niet in orde is met je loc's.
Heb je niemand in de buurt om een test te doen buiten jouw spullen om ?
(Als je de LK200 in een enveloppe doet en naar mij stuurt kan ik hem hier testen). Is de werking dan goed, dan vrees ik toch dat het ergens in je loc's zit (of bijv. in je bedrading). Werkt hij niet goed, dan hoeven we in ieder geval niet meer te gissen. Hooguit afvragen hoe de diverse verschijnselen dan mogelijk zijn.
Maarten
Gelogd
Stealthgun
Offline
Berichten: 38
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #56 Gepost op:
11 september 2015, 22:14:02 »
Dank voor het aanbod Maarten, maar sinds dat ik nu de baan opnieuw aan het opbouwen ben (heb nu echt een harde ondergrond) heb ik ook gelijk het spoor echt brand schoon gemaakt. Heb tevens de wielen van de locs eens heel goed gepoetst, het schoonmaken van de locs doe ik wekelijks maar mischien dat de LK200 gewoon heel gevoelig is voor vuil.
Hij lijkt het nu namelijk beter te doen. Ik blijf nu nog even zo doortesten.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25273
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #57 Gepost op:
13 september 2015, 19:08:01 »
Heb vandaag een test gedaan met een spoortje op een plank, volgens het schema in mijn vorige bericht.
Verschillende locs geprobeerd, deden het allemaal goed op één na. Die hikte en veroorzaakt daardoor kortsluiting. Ongeveer hetzelfde effect wat stealthgun had. Bleek aan vuile wielen te liggen, na wielen poetsen ging het wel goed. Test is te zien op
dit filmpje
Filmpjes van geslaagde ritten volgen nog, maar het uploaden naar youtube verloopt om de een of andere reden nogal moeizaam.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25273
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #58 Gepost op:
13 september 2015, 19:42:42 »
Hier nog een
filmpje
na het wielen poetsen.
Ik heb nog meer filmpjes gemaakt van andere locs, maar daarop is eigenlijk niks anders te zien.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
maartenvanderburgt
Gast
Re: Lenz LK200, probleem met keerlusmodule
«
Reactie #59 Gepost op:
13 september 2015, 19:51:33 »
Beide filmpjes gezien, waarbij blijkt vervuiling de mogelijke boosdoener te zijn.
Maar dan dus de vraag: wat doet vervuiling cq slecht contact electronisch gezien met de LK200 ( die foutief wil gaan schakelen en daardoor de centrale laat afschakelen) ?
En heeft het misschien ook te maken met het feit, dat het ene draaistel op het ene stuk staat en het andere in het keerlusstuk ? En hoe kan het dan, dat als de LK200 goed staat, dus goed gepolariseerd staat, er toch geschakeld wil worden ?
Is daar misschien enig zicht op ? Tegen EMK van de motor ? Andere stoorpulsen ?
Mogelijke oorzaak bekend, maar meer vragen ontstaan.
En bedankt voor het meedenken en de verduidelijking.
Maarten
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Lenz LK200, probleem met keerlusmodule