Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 13:39:20
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Probleem met inloggen door Gerrit H
Vandaag om 12:21:21
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
  

Auteur Topic: Artitec plan U  (gelezen 163813 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #75 Gepost op: 29 July 2015, 19:33:36 »
Ik weet niet anders dat Blauwe Engelen 'rode Blauwe Engelen' werden en Plan U de Rode Duivels waren  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Artitec plan U
« Reactie #76 Gepost op: 29 July 2015, 20:02:42 »
Voor hobbyisten die de rode DE-1 en DE-2 een naam geven terwijl ze Plan U alleen in het geel kennen (lees: in de jaren 80) bedenken zelf spontaan "Rode Duivel", ook als het historisch incorrect is. En dan was "Duivel" nog een soort koosnaampje  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9173
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec plan U
« Reactie #77 Gepost op: 30 July 2015, 15:33:27 »
Wel allemaal 3-poorters......

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #78 Gepost op: 30 July 2015, 17:11:24 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.

dirkjan

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re: Artitec plan U
« Reactie #79 Gepost op: 30 July 2015, 18:27:29 »
In de jaren '80 kregen de 112, 113, 115 compleet en middenrituig B 123 sprinterramen.
In de eerste klas van de 112, 113 en 115 werden ook de smallere tweedeklas sprinterramen geplaatst (viel op door de bredere ruimte tussen de ramen).

Ook bij de oude ramen was dit in de eerste klas het geval. In tegenstelling tot mat'54 die wel bredere ramen in de eerste klas had.

Groeten Edwin.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #80 Gepost op: 30 July 2015, 18:41:59 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.
Er zijn vijf treinstellen met vijf roosters geweest. Dit waren de 148 - 152. De 148 verloor zijn mBDk als gevolg van bakwisselingen echter aan de 125. Van mij mag zo'n gerenoveerde 125 met airco kast op het dak ook uitgebracht worden.
Spoorgroet, Martin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #81 Gepost op: 30 July 2015, 20:54:18 »
Dan lieg ik in commissie, staat zo (dus fout) in "Dieseltreinen in Nederland"  8)

dirkjan

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #82 Gepost op: 30 July 2015, 20:56:05 »
Het staat in meer publicaties fout dan goed  :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Artitec plan U
« Reactie #83 Gepost op: 30 July 2015, 21:35:52 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast

Kan met niet voorstellen dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden bij het ontwerp... zeker omdat ze wel rekening hebben gehouden met alle dak varianten.
Idem overigens voor de sprinter ramen. Maar ik snap ook wel dat ze eerst met de 'bulk' de kosten terug moeten verdienen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2527
Re: Artitec plan U
« Reactie #84 Gepost op: 04 August 2015, 17:55:04 »
Zo te zien kan de mal van de aangekondigde museum 114 voor de Syntus 112 of 114 worden gebruikt.
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....

Overigens komt tijdperk Vb/Vc er ook bekaaid af. Vanaf circa 1995 hadden ze gele hoekvensters. En na revisie uiteraard dat konijnenhok op het dak.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Artitec plan U
« Reactie #85 Gepost op: 04 August 2015, 18:12:12 »
Geduld, die komen vast later nog wel eens. Was bij de DE-2 toch ook zo?
Grtz!
Tedo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #86 Gepost op: 04 August 2015, 19:10:19 »
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....
Dat is mou het minste probleem. Beide deurvarianten zijn voorzien. Als de museum versie van de syntus alleen in de deur varieert kunnen beide dus worden gemaakt.

Dirkjan

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #87 Gepost op: 05 August 2015, 10:02:35 »
Ik had een vraagje. Heeft noordned ook met plan U gereden ?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #88 Gepost op: 05 August 2015, 10:05:58 »
je had sneller een antwoord met google gehad.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #89 Gepost op: 05 August 2015, 10:28:02 »
Had ik gedaan maar kon niks vinden ;). Of reden ze met NS logo's?