Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:47:21
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 15:43:46
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Martijnstein
Vandaag om 15:43:37
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 15:40:54
Led schakeling ed. door bask185
Vandaag om 15:40:44
Line-up foto's van modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:34:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 15:29:54
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 15:24:18
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Bahn-AG
Vandaag om 15:20:36
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 15:20:03
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:07:51
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Montanbahn
Vandaag om 15:02:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ex44
Vandaag om 15:00:53
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorijzer
Vandaag om 14:57:05
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting door Jelmer
Vandaag om 14:56:14
20 jaar BNLS jubileum door Frank 123
Vandaag om 14:46:33
Had de NS4903 rangeerlicht? door Montanbahn
Vandaag om 14:44:32
Kleurenbeelden Rheingold in de jaren 60. door aad52
Vandaag om 14:27:24
Mijn geweatherde modellen door Jeroen95
Vandaag om 14:25:13
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 14:04:09
Van Biervliet NMBS reeks 25.5 rijdt niet door bellejt
Vandaag om 12:51:40
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:45:10
ESU locprogrammer door Gerrit H
Vandaag om 12:30:35
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 11:58:11
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Rick
Vandaag om 11:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:40:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:29:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 11:15:40
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Eric B
Vandaag om 11:08:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 10:26:40
  

Auteur Topic: Artitec plan U  (gelezen 161428 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #75 Gepost op: 29 July 2015, 19:33:36 »
Ik weet niet anders dat Blauwe Engelen 'rode Blauwe Engelen' werden en Plan U de Rode Duivels waren  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Artitec plan U
« Reactie #76 Gepost op: 29 July 2015, 20:02:42 »
Voor hobbyisten die de rode DE-1 en DE-2 een naam geven terwijl ze Plan U alleen in het geel kennen (lees: in de jaren 80) bedenken zelf spontaan "Rode Duivel", ook als het historisch incorrect is. En dan was "Duivel" nog een soort koosnaampje  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec plan U
« Reactie #77 Gepost op: 30 July 2015, 15:33:27 »
Wel allemaal 3-poorters......

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Artitec plan U
« Reactie #78 Gepost op: 30 July 2015, 17:11:24 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.

dirkjan

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 997
Re: Artitec plan U
« Reactie #79 Gepost op: 30 July 2015, 18:27:29 »
In de jaren '80 kregen de 112, 113, 115 compleet en middenrituig B 123 sprinterramen.
In de eerste klas van de 112, 113 en 115 werden ook de smallere tweedeklas sprinterramen geplaatst (viel op door de bredere ruimte tussen de ramen).

Ook bij de oude ramen was dit in de eerste klas het geval. In tegenstelling tot mat'54 die wel bredere ramen in de eerste klas had.

Groeten Edwin.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 608
  • *
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #80 Gepost op: 30 July 2015, 18:41:59 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.
Er zijn vijf treinstellen met vijf roosters geweest. Dit waren de 148 - 152. De 148 verloor zijn mBDk als gevolg van bakwisselingen echter aan de 125. Van mij mag zo'n gerenoveerde 125 met airco kast op het dak ook uitgebracht worden.
Spoorgroet, Martin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Artitec plan U
« Reactie #81 Gepost op: 30 July 2015, 20:54:18 »
Dan lieg ik in commissie, staat zo (dus fout) in "Dieseltreinen in Nederland"  8)

dirkjan

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3654
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #82 Gepost op: 30 July 2015, 20:56:05 »
Het staat in meer publicaties fout dan goed  :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Artitec plan U
« Reactie #83 Gepost op: 30 July 2015, 21:35:52 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast

Kan met niet voorstellen dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden bij het ontwerp... zeker omdat ze wel rekening hebben gehouden met alle dak varianten.
Idem overigens voor de sprinter ramen. Maar ik snap ook wel dat ze eerst met de 'bulk' de kosten terug moeten verdienen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
Re: Artitec plan U
« Reactie #84 Gepost op: 04 August 2015, 17:55:04 »
Zo te zien kan de mal van de aangekondigde museum 114 voor de Syntus 112 of 114 worden gebruikt.
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....

Overigens komt tijdperk Vb/Vc er ook bekaaid af. Vanaf circa 1995 hadden ze gele hoekvensters. En na revisie uiteraard dat konijnenhok op het dak.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2196
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Artitec plan U
« Reactie #85 Gepost op: 04 August 2015, 18:12:12 »
Geduld, die komen vast later nog wel eens. Was bij de DE-2 toch ook zo?
Grtz!
Tedo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Artitec plan U
« Reactie #86 Gepost op: 04 August 2015, 19:10:19 »
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....
Dat is mou het minste probleem. Beide deurvarianten zijn voorzien. Als de museum versie van de syntus alleen in de deur varieert kunnen beide dus worden gemaakt.

Dirkjan

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #87 Gepost op: 05 August 2015, 10:02:35 »
Ik had een vraagje. Heeft noordned ook met plan U gereden ?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Artitec plan U
« Reactie #88 Gepost op: 05 August 2015, 10:05:58 »
je had sneller een antwoord met google gehad.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #89 Gepost op: 05 August 2015, 10:28:02 »
Had ik gedaan maar kon niks vinden ;). Of reden ze met NS logo's?