Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 23:16:36
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 23:04:33
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door R1954
Vandaag om 23:00:30
Piko 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:56:07
Roco wagon openen door wob
Vandaag om 22:42:58
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 22:40:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 22:35:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:30:14
Roco traxx 'Eurocity' door Rob Ellerman
Vandaag om 22:05:11
Acme nieuwe ICNG door Huup
Vandaag om 21:41:26
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:08:51
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 21:06:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00 door Eelco Storm
Vandaag om 19:26:20
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 19:08:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:37:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door g-j
Vandaag om 17:25:32
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 17:16:31
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 16:50:20
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 16:47:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 14:52:36
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 14:25:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:48:33
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 12:30:20
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 11:36:20
Raar Motor geluid Piko NS 1100 spoor N door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:24
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:18:14
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Gerard van de Weijer
Vandaag om 09:26:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:19:55
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door Bert Senden
Vandaag om 08:46:50
  

Auteur Topic: Artitec plan U  (gelezen 158235 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3621
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #75 Gepost op: 29 July 2015, 19:33:36 »
Ik weet niet anders dat Blauwe Engelen 'rode Blauwe Engelen' werden en Plan U de Rode Duivels waren  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Artitec plan U
« Reactie #76 Gepost op: 29 July 2015, 20:02:42 »
Voor hobbyisten die de rode DE-1 en DE-2 een naam geven terwijl ze Plan U alleen in het geel kennen (lees: in de jaren 80) bedenken zelf spontaan "Rode Duivel", ook als het historisch incorrect is. En dan was "Duivel" nog een soort koosnaampje  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8760
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec plan U
« Reactie #77 Gepost op: 30 July 2015, 15:33:27 »
Wel allemaal 3-poorters......

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Artitec plan U
« Reactie #78 Gepost op: 30 July 2015, 17:11:24 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.

dirkjan

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
Re: Artitec plan U
« Reactie #79 Gepost op: 30 July 2015, 18:27:29 »
In de jaren '80 kregen de 112, 113, 115 compleet en middenrituig B 123 sprinterramen.
In de eerste klas van de 112, 113 en 115 werden ook de smallere tweedeklas sprinterramen geplaatst (viel op door de bredere ruimte tussen de ramen).

Ook bij de oude ramen was dit in de eerste klas het geval. In tegenstelling tot mat'54 die wel bredere ramen in de eerste klas had.

Groeten Edwin.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #80 Gepost op: 30 July 2015, 18:41:59 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.
Er zijn vijf treinstellen met vijf roosters geweest. Dit waren de 148 - 152. De 148 verloor zijn mBDk als gevolg van bakwisselingen echter aan de 125. Van mij mag zo'n gerenoveerde 125 met airco kast op het dak ook uitgebracht worden.
Spoorgroet, Martin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Artitec plan U
« Reactie #81 Gepost op: 30 July 2015, 20:54:18 »
Dan lieg ik in commissie, staat zo (dus fout) in "Dieseltreinen in Nederland"  8)

dirkjan

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3621
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #82 Gepost op: 30 July 2015, 20:56:05 »
Het staat in meer publicaties fout dan goed  :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Artitec plan U
« Reactie #83 Gepost op: 30 July 2015, 21:35:52 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast

Kan met niet voorstellen dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden bij het ontwerp... zeker omdat ze wel rekening hebben gehouden met alle dak varianten.
Idem overigens voor de sprinter ramen. Maar ik snap ook wel dat ze eerst met de 'bulk' de kosten terug moeten verdienen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2512
Re: Artitec plan U
« Reactie #84 Gepost op: 04 August 2015, 17:55:04 »
Zo te zien kan de mal van de aangekondigde museum 114 voor de Syntus 112 of 114 worden gebruikt.
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....

Overigens komt tijdperk Vb/Vc er ook bekaaid af. Vanaf circa 1995 hadden ze gele hoekvensters. En na revisie uiteraard dat konijnenhok op het dak.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2192
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Artitec plan U
« Reactie #85 Gepost op: 04 August 2015, 18:12:12 »
Geduld, die komen vast later nog wel eens. Was bij de DE-2 toch ook zo?
Grtz!
Tedo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Artitec plan U
« Reactie #86 Gepost op: 04 August 2015, 19:10:19 »
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....
Dat is mou het minste probleem. Beide deurvarianten zijn voorzien. Als de museum versie van de syntus alleen in de deur varieert kunnen beide dus worden gemaakt.

Dirkjan

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #87 Gepost op: 05 August 2015, 10:02:35 »
Ik had een vraagje. Heeft noordned ook met plan U gereden ?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Artitec plan U
« Reactie #88 Gepost op: 05 August 2015, 10:05:58 »
je had sneller een antwoord met google gehad.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #89 Gepost op: 05 August 2015, 10:28:02 »
Had ik gedaan maar kon niks vinden ;). Of reden ze met NS logo's?