Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 22:27:56
Contact gegevens Roco NL door B2
Vandaag om 22:27:49
Probleem met inloggen door Ronald Halma
Vandaag om 22:25:08
ratelende 1300 van Electrotren door B2
Vandaag om 22:19:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:13:57
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:11:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
Vandaag om 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
Vandaag om 21:44:48
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 21:37:19
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door René 4312
Vandaag om 21:31:40
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 21:14:33
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:57:38
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
Vandaag om 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
Vandaag om 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
Vandaag om 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 20:32:43
Probleem met Trix wagon door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
Vandaag om 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
Vandaag om 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:47:21
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 19:18:38
LS Models 2025 door Corné81
Vandaag om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door TonM
Vandaag om 18:04:28
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door R1954
Vandaag om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:49
Goede wensen voor 2026 door Alewijn
Vandaag om 17:22:20
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
  

Auteur Topic: Artitec plan U  (gelezen 163786 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #75 Gepost op: 29 July 2015, 19:33:36 »
Ik weet niet anders dat Blauwe Engelen 'rode Blauwe Engelen' werden en Plan U de Rode Duivels waren  ;D

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Artitec plan U
« Reactie #76 Gepost op: 29 July 2015, 20:02:42 »
Voor hobbyisten die de rode DE-1 en DE-2 een naam geven terwijl ze Plan U alleen in het geel kennen (lees: in de jaren 80) bedenken zelf spontaan "Rode Duivel", ook als het historisch incorrect is. En dan was "Duivel" nog een soort koosnaampje  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9173
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec plan U
« Reactie #77 Gepost op: 30 July 2015, 15:33:27 »
Wel allemaal 3-poorters......

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #78 Gepost op: 30 July 2015, 17:11:24 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.

dirkjan

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 1013
Re: Artitec plan U
« Reactie #79 Gepost op: 30 July 2015, 18:27:29 »
In de jaren '80 kregen de 112, 113, 115 compleet en middenrituig B 123 sprinterramen.
In de eerste klas van de 112, 113 en 115 werden ook de smallere tweedeklas sprinterramen geplaatst (viel op door de bredere ruimte tussen de ramen).

Ook bij de oude ramen was dit in de eerste klas het geval. In tegenstelling tot mat'54 die wel bredere ramen in de eerste klas had.

Groeten Edwin.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #80 Gepost op: 30 July 2015, 18:41:59 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast.
Er zijn vijf treinstellen met vijf roosters geweest. Dit waren de 148 - 152. De 148 verloor zijn mBDk als gevolg van bakwisselingen echter aan de 125. Van mij mag zo'n gerenoveerde 125 met airco kast op het dak ook uitgebracht worden.
Spoorgroet, Martin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #81 Gepost op: 30 July 2015, 20:54:18 »
Dan lieg ik in commissie, staat zo (dus fout) in "Dieseltreinen in Nederland"  8)

dirkjan

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3679
    • Flickr
Re: Artitec plan U
« Reactie #82 Gepost op: 30 July 2015, 20:56:05 »
Het staat in meer publicaties fout dan goed  :)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Artitec plan U
« Reactie #83 Gepost op: 30 July 2015, 21:35:52 »
39 3 poorters tegen 3 5 poorters. Ik geloof niet dat die variant echt nut heeft en z'n geld op gaat brengen als de mal hiervoor moet worden aangepast

Kan met niet voorstellen dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden bij het ontwerp... zeker omdat ze wel rekening hebben gehouden met alle dak varianten.
Idem overigens voor de sprinter ramen. Maar ik snap ook wel dat ze eerst met de 'bulk' de kosten terug moeten verdienen.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2527
Re: Artitec plan U
« Reactie #84 Gepost op: 04 August 2015, 17:55:04 »
Zo te zien kan de mal van de aangekondigde museum 114 voor de Syntus 112 of 114 worden gebruikt.
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....

Overigens komt tijdperk Vb/Vc er ook bekaaid af. Vanaf circa 1995 hadden ze gele hoekvensters. En na revisie uiteraard dat konijnenhok op het dak.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Artitec plan U
« Reactie #85 Gepost op: 04 August 2015, 18:12:12 »
Geduld, die komen vast later nog wel eens. Was bij de DE-2 toch ook zo?
Grtz!
Tedo

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #86 Gepost op: 04 August 2015, 19:10:19 »
Hmm, ik zie nu dat de museum 114 bagageruimdeuren met roosters heeft, die had de Syntus 114 niet....
Dat is mou het minste probleem. Beide deurvarianten zijn voorzien. Als de museum versie van de syntus alleen in de deur varieert kunnen beide dus worden gemaakt.

Dirkjan

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #87 Gepost op: 05 August 2015, 10:02:35 »
Ik had een vraagje. Heeft noordned ook met plan U gereden ?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Artitec plan U
« Reactie #88 Gepost op: 05 August 2015, 10:05:58 »
je had sneller een antwoord met google gehad.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Artitec plan U
« Reactie #89 Gepost op: 05 August 2015, 10:28:02 »
Had ik gedaan maar kon niks vinden ;). Of reden ze met NS logo's?