Dank voor alle aanvullingen!...@GertDe CHG, CHGZ, X-CHG en X-CHGZ hadden volgens mij allemaal die lange radstand en spanwerk. Het Rocomodel klopt gewoon niet wat dat betreft. Op dit punt heb ik er ook eens een verbouwd. https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=65536.msg3222259874#msg3222259874Maar wil je een beter model dan is ExactTrain natuurlijk een optie. Zelf houd ik het bij Roco.
De CHG, CHGZ, X-CHG en X-CHGZ hadden volgens mij allemaal die lange radstand en spanwerk.
.. daarna een CHE/CHR.
en rechts een CHR, gewoon een 'verlengde' CHD.
Dat vraag ik me af. De CHG is gewoon een CHD die geschikt gemaakt is voor graanvervoer, lees; luik in de zijwand om m te kunnen volgieten met graan.
Als die dingen te zwabberig bleken in het rijgedrag durfde men er niet te snel mee te rijden. Dus werd wel eens de radstand verlengd (en noodzakelijk spanwerk aangebracht; losgestort graan weegt nogal wat) waardoor het rijgedrag verbeterde. Als aanduiding dat het ding sneller mocht werd er een X voor de benaming gezet.
Goeienavond, " ...Rotterdam Stadsarchief: 1972-4767..." dat is toch niet het jaar van de foto ?. Jaren 1940/1950 ? Droegen ze in Rotterdam trouwens 'pofbroeken' in die periode ? (Kuifje-broek , golfbroek)Op foto's van mijn pa net na WO2, behoudens tijdens zomer: 'pofbroeken'
Over gesloten wagens gesproken, deze kinderen zagen er wel speelmogelijkheden in:Putselaan (??) -25-05-1955-foto-CM-Tholens-NL-RtSA-4147-THO-407Putselaan (??) -25-05-1955-foto-CM-Tholens-NL-RtSA-4147-THO-406