Het meest logische is dat het een fout van de mcn betreft. Het seinbeeld kan ook gebruikt worden ter waarschuwing van tegemoet komend verkeer, dat er een versperring van het baanvak is. Dit seinbeeld heeft als naam de bloedneus.Groet,Bas
Ik zie het op de Zeeuwse lijn ook wel eens gebeuren. Bij binnenkomst in Vlissingen zet de machinst de frontseinen uit en de sluitseinen aan.Na zijn bezoek aan de koffiekamer loopt hij naar het andere eind van de trein voor de terugreis en zet daar de sluitseinen uit en de frontseinen aan.Soms vergeet hij één van de seinwisselingen en dan rijdt de trein met frontseinen aan beide kanten, of met sluitseinen voor en achter.Misschien moeten ze een constructie a la Roco gaan toepassen, een omschakelcontact op de as, zodat het licht na een paar meter rijden vanzelf omschakelt.
Zullen we het gewoon gevaarsein noemen Bas? Zo staat het namelijk ook vermeld in het seinenboek. Bloedneuzen staan in het EHBO boekje