Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
Vandaag om 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
Vandaag om 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:22
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)  (gelezen 24841 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #45 Gepost op: 13 March 2009, 14:05:47 »
Zo heb ik het inderdaad gedaan. En zo zit die van jou ook toch Gert?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert Arkema

  • Online Online
  • Berichten: 4239
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #46 Gepost op: 13 March 2009, 14:27:49 »
ja, maar dan is het draaistel verlengd tot de slingerarm,
oftewel het draaistel is enkel een strip koper wat aan één zijde draaiend aan het frame vastzit en waar verderop 2 x een koperen buisje op gesoldeerd is waar de assen in gelagerd zijn. Maar zulke fratsen kun je uithalen bij een scratchbuilt 5500, ik weet niet of dat bij een DJH/ModelLoco ook kan.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Dennis

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #47 Gepost op: 01 April 2009, 17:49:47 »
De messing dom is nog verkrijgbaar, bij 'T Hollandsch Locaalspoor. FF googelen. Ik ben alleen niet geheel tevreden met de uitvoering. Het is enigzins scheef. Ik heb het apparaat met de dremel gepolijst.


Heb ze gemaild, maar geen reactie >:(
Is er iemnd die eventueel een ander mail adres van ze heeft??

Grts
Dennis

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #48 Gepost op: 01 April 2009, 18:41:59 »
Kijk ff op hun site voor een telefoonnummer (staat erop) en ook een postadres. Heb je hun raketnet.nl mailadres gebruikt? En ja, de reactie bij mij duurde ook heeeeeel lang... ;D En anders ff spammen, elke dag/week een mailtje.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

TonM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #49 Gepost op: 01 April 2009, 19:07:26 »
@ Dennis,

Voor die dom kan je ook eens bij GM&S kijken. Die heeft verschillende dommen voor Engelse locs; misschien zit er een geschikte tussen.
En als je dan toch bij GM&S bent, kan je gelijk ook kijken voor mooiere wielen dan de Romfords die DJH in zijn kits stopt.
Tenslotte: MK komt met een etssetje voor een verbeterd onderstel.

Grtz,
Ton
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • Team Mitropa - OHMB
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #50 Gepost op: 06 April 2009, 10:38:59 »
Je kunt ook eens zoeken naar oude messing delen van Merker&Fischer, dat was een kitleverancier die tot de jaren '80 naar de normen van toen heel aardige onderdelen leverde. Volgens mij bestaat het bedrijf niet meer, maar de zakjes onderdelen (leidingwerk, remkraantjes, stoomdommen, drijfwerk etc) zie je nog regelmatig voorbij komen.

Bessel
RETROBAHN A.G.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #51 Gepost op: 06 April 2009, 12:21:23 »
MK komt met een etssetje voor een verbeterd onderstel.

Ja, die heeft ie al 4 jaar in voorbereiding... ::) ;D

Ik dacht niet dat Piet betere wielen heeft voor de 5500. Ik vind deze wielen overigens prima. 'T is geen finescale, maar ook geen pizzasnijders. 'T is wel lekker makkelijk kwarteren met die Romfords. Weet je zeker dat je het zonder veel tweaken lopend krijgt. Misschien niet geheel onbelangrijk. ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8892
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #52 Gepost op: 06 April 2009, 17:20:49 »
Breek me de bek niet open... De Dilz 1700 staat al tijden aan de kant om die reden. Ook daar wil ik Romfords onder. Als al mogelijk: 't Luistert allemaal nogal nauw in de wielkasten.
Maar goed, eerst maar 's de modulebanen afbouwen, dan de gigantische berg kleine klussen... ;)
Gr/H

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #53 Gepost op: 06 April 2009, 20:22:32 »
De bouw van dat ding heeft me toen ook voor jaren van de gibsonwieltjes genezen, wat een troep was dat zeg. Maar bij mijn weten heeft romford geen wielen voor locs met uitwendig frame... :-\

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8892
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #54 Gepost op: 06 April 2009, 21:30:21 »
Ik moet bekennen dat ik het nog niet tot in detail heb bekeken. Maar aangezien er zeker ook in Enkland loks met dergelijk frames rondhobbelen, zal er vast iets op te vinden zijn wanneer Romford ze onverhoopt niet heeft.
Maar goed, 5500, he.. toch maar ff terug ;)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #55 Gepost op: 15 March 2010, 23:45:37 »
Kijke kijke kijke die buffers?
Spoor 0 adept

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #56 Gepost op: 15 March 2010, 23:57:29 »
Welke buffers?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8892
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #57 Gepost op: 02 April 2016, 22:05:05 »
Heb de laatste 5500 bij djh gekocht. Wordt maandag bezorgd. He'k 'r 2  :)

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #58 Gepost op: 02 April 2016, 22:20:27 »
Pfff, oud draadje zeg... ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1681
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re: BNLS-Werkspoor - NS 5500 (alweer)
« Reactie #59 Gepost op: 02 April 2016, 22:29:56 »
Ja , vooral die laatste opmerking in de openings post is lachen . ;D