Uitgaande van de formule P (vermogen) =U (spanning) x I (stroom) blijft de stroom primair (aan de kant van de 230V stekker dus) ruim onder de 1 Ampere.Die voetschakelaar kan 2A hebben en is prima geschikt.Hallo Richard, Heb het lijntje nog een keer doorgespit en kwam bovenstaande tegen. Staat haaks op wat jij zegt. Of ben ik nu abuis? Vanwaar de verschillende inzichten?Grt,Ger.
Citaat van: Jan Willem Wildeman op 04 October 2007, 22:22:13Uitgaande van de formule P (vermogen) =U (spanning) x I (stroom) blijft de stroom primair (aan de kant van de 230V stekker dus) ruim onder de 1 Ampere.Die voetschakelaar kan 2A hebben en is prima geschikt.Hallo Richard, Heb het lijntje nog een keer doorgespit en kwam bovenstaande tegen. Staat haaks op wat jij zegt. Of ben ik nu abuis? Vanwaar de verschillende inzichten?Grt,Ger.Hallo Ger,Mijn voetpedaal schakelt de primaire 230V kant, en is voldoende om te schakelen. Ik begrijp niet wat er haaks is?Hier overigens nog een site voor de rekenaars:http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_spanning_stroom.htmGroet,Richard
als ik naar de foto's kijk van de eigenbouw hier in dit draadje zie ik nergens hele dikke draden. Ik heb vanmiddag eens even gekeken, maar 4 mm² is al behoorlijk dikke jongen en die zie ik nergens terug.
Tja, en wat die weerstand in de draad betreft kan ik me ook goed voorstellen dat een 6 mm² draad meer weerstand kan hebben dan een 2,5 mm² draad.
En wat de stekkers betreft: Men heeft het in de catalogus over max. doorgangsweerstand van 3 Ohm...
En het voetpedaal, zijn daar nog suggesties voor? Die primaire kant? Is het voetpedaal in dat geval gewoon de aan/uit schakelaar? Ik begin het moeilijk te krijgen....
vergeet ook niet , dat we het hier over mm² hebben , dus de draad kwadratisch groter wordt , dus het verschil tussen 4 en 6mm² is groter dan je denkt
( installatiedraad voor de 220 volt huisinstallatie is al 2,5mm² )