Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 13:09:49
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 13:03:07
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:52:33
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 12:23:25
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Ronald Halma
Vandaag om 12:08:17
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:05:37
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 11:42:12
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:40:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 11:33:22
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Menno
Vandaag om 11:22:37
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:04:51
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 10:54:45
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:42:06
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 10:21:06
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 09:55:11
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door MOVisser
Vandaag om 08:55:27
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
  

Auteur Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)  (gelezen 17022 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #45 Gepost op: 13 March 2015, 11:52:05 »
Ik wilde alleen aangeven dat ik geen idee heb of het DSM spoor nu korter is dan in de oude situatie.....

Als de viersporigheid richting Rijswijk wordt doorgetrokken moet de overweg verdwijnen en zal er een nieuwe brug over het water(tje) gebouwd worden. Als je deze brug "een paar meter" breder bouwt zou het DSM spoor verlengd kunnen worden.

Deze gedachte slechts ingegeven door de opmerking dat betreffend spoor wel erg kort is.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #46 Gepost op: 13 March 2015, 12:19:07 »
Gister nog eens wezen kijken, helaas geen foto genomen, het einde van het kopspoor lijkt ook nog eens op een verhoging te liggen. Voor mijn gevoel ligt de aansluiting zelf vrijwel op hetzelfde punt.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #47 Gepost op: 13 March 2015, 12:45:28 »
En met de ervaring uit het verleden (korte tot zeer korte treinen) zal een langer spoor waarschijnlijk ook niet echt nodig zijn.
Het aantal opgestelde wagons was altijd al zeer laag.
Even uit mijn hoofd waren er vroeger 3 sporen.
Is dat zo weer teruggebouwd?
Gr.
Eric

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #48 Gepost op: 13 March 2015, 12:46:22 »
Ik had een andere indruk. Ik dacht dat de aansluiting op het hoofdspoor een flink eind richting Rijswijk was opgeschoven. Nu moet er terug worden gereden als je op het DSM terrein komt en dat was dacht ik in het verleden niet nodig.
Maar ik ben maar een simpele passant op het hoofdspoor, dus misschien heb ik het helemaal fout.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #49 Gepost op: 13 March 2015, 13:19:09 »
Zou heel goed kunnen, ik heb het ook alleen vanaf de overweg gezien.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #50 Gepost op: 13 March 2015, 13:48:37 »
In het verleden lag het toegangsspoor vanaf Delft het terrein op.
Daarom ook het tegenspoor terugrijden omdat er verder geen overloopwissels lagen.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #51 Gepost op: 13 March 2015, 22:03:39 »
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #52 Gepost op: 14 March 2015, 13:40:39 »
Dat is het oude sporenplan  8)
Staat de DSM aansluiting niet op en nog wel het derde spoor in Delft. Dus sinds een paar weken achterhaald en niet meer van toepassing.
Gr.
Eric

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #53 Gepost op: 14 March 2015, 21:37:26 »
Hoi Eric,

Even naar het gedeelte kijken Situatie per 22-02-2015.  Ajsemenou! De tunnel met in het blauw iets wat voor de spoorweg overgang zit, maar na tunnel noordzijde...

Laat daar nou net DSM/Calvé zitten.

Overigens denk ik dat deze sporen meer te maken hebben met de verdere uitbouw van de tunnel dan DSM, gezien de hoogte boven t maaiveld.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Remunj

  • Online Online
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #54 Gepost op: 15 March 2015, 13:15:17 »
Oeps, had me te veel gebaseerd op het bovenste gedeelte. Ging er even van uit dat het onderste deel een vervolg op de rest was  :-[
Dan lijkt het inderdaad weer veel op de oude situatie met dat verschil dat er nu tot na Delft Zuid tegenspoor gereden moet worden (ook in de tunnel  ??? ) voor er weer normaal spoor terug naar Kijfhoek kan. En best wel heel ver. Apart.
« Laatst bewerkt op: 15 March 2015, 13:22:33 door Remunj »
Gr.
Eric

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #55 Gepost op: 15 March 2015, 16:12:35 »
En vandaar mijn laatste opmerking...

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #56 Gepost op: 16 March 2015, 20:52:32 »
Aan welke kant komen de extra twee sporen dan?

Als ik het laatste filmpje bekijk dan lijkt me dat dat aan de west kant is, dus niet aan de kant van de DSM aftakking?

Of zie ik dat fout?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #57 Gepost op: 16 March 2015, 23:26:25 »
Strikt genomen komen de twee extra sporen aan de westzijde (tunneltracé), maar hoe dat dan bij het verdubbelen van het resterende traject uitpakt is mij  ook nog onduidelijk.
Groeten, Ronald.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #58 Gepost op: 16 March 2015, 23:34:55 »
Hoi Koen,

Ik denkdat je het goed ziet. De huidige extra sporen liggen ten oosten van de boog die naar de tunnel leidt. De nieuwe sporen die naar de tweede set buizen leiden (onder het voorlopig nog bestaande viadukt), liggen ten westen.

Als er ook maar iets af te leiden is van de huidige spoor situatie op het viadukt over de A4, lijkt t mij t' minst kapitaal intensief, om aan weerzijde één extra spoor te leggen van de huidige twee. Op die manier hoeft de spoordijk tussen het haantje en het zalen centrum beperkt verbreed te worden.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #59 Gepost op: 17 March 2015, 22:30:42 »
En om het allemaal aanschouwelijker te maken, vandaag maar ter plekke wat foto's gemaakt. Zo kan ieder z'n eigen oordeel vellen.

In zuidelijke richting (Centrum/Station Delft)









In noordelijke richting (Rijswijk);





Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.