Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bellejt
Vandaag om 17:12:27
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 17:05:18
Seuthe gaat stoppen door Eric B
Vandaag om 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:02:03
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 17:01:36
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:01:29
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:55:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 16:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
Vandaag om 16:41:30
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
Vandaag om 16:39:20
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:36:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 15:02:27
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door tijgernootje
Vandaag om 14:49:27
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door tijgernootje
Vandaag om 14:26:36
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
Vandaag om 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
Vandaag om 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 13:29:17
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:40:29
schok bij vertrek door Bahn-AG
Vandaag om 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:02:09
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Jip
Vandaag om 11:40:32
Chinese prut kabel door Lobomotion69
Vandaag om 11:30:22
Line-up foto's van modellen door wob
Vandaag om 11:13:25
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Bert V
Vandaag om 10:08:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 09:35:12
Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
  

Auteur Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)  (gelezen 16994 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #30 Gepost op: 09 March 2015, 23:07:44 »
Ja dat is correct.  DSM.

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #31 Gepost op: 10 March 2015, 00:37:54 »
Mooi dat die aansluiting behouden is gebleven!!  (y)

Wel volgens mij alleen voor korte treintjes. Zo te zien moet er achteruit gestoken worden het terrein op.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

tod

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #32 Gepost op: 11 March 2015, 19:18:54 »
Sander dank, mooie film,
Ton

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #33 Gepost op: 11 March 2015, 19:27:19 »
.... misschien dat de spooraansluiting in de toekomst nog verlengd wordt...?  Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen en zou er zomaar wat extra (spoor)ruimte kunnen zijn.
Maar ik heb geen idee van eventuele plannen daartoe.

Aan allen: het filmpje is graag gedaan. (Is een investering van ongeveer 2 tellen: 1 om het knopje opnemen in te drukken en 1 om op het stop knopje te drukken.  ;D (y)
Het uploaden op youtube vergt meer van me, daar heb je een hoop geduld bij nodig  :) ;)

Mvg

Sander.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2015, 19:29:14 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26654
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #34 Gepost op: 11 March 2015, 19:36:27 »
Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen.
Wat komt daar dan voor in de plaats? Of wordt die verbinding voor het wegverkeer dan gewoon afgesneden?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #35 Gepost op: 11 March 2015, 19:41:06 »
Wat ik begrepen heb van mijn vader die daar in de buurt woont komt er dan tussen Delft en Rijswijk een onderdoorgang.
Het hele gebied daar wordt zo langzamerhand helemaal volgebouwd.
Sinds ik uit Delft weg ben is er zoveel veranderd dat ik het ook niet allemaal meer terug herken.
Wordt 1 grote agglomeratie  :'(
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #36 Gepost op: 11 March 2015, 20:51:10 »
Onderdoorgang komt meer richting Rijswijk, maar dan zou nog steeds voor de paar wagens voor DSM een brug over de vaart moeten worden gemaakt, lijkt mij stug dat dat gaat gebeuren.
Groeten, Ronald.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #37 Gepost op: 11 March 2015, 20:58:58 »
Toen ik hier ruim 15 jaar geleden (waar blijft de tijd!) dagelijks langs kwam stonden er ook vaak korte treintjes bij DSM.
Waarschijnlijk gaat het nooit om veel wagens?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #38 Gepost op: 11 March 2015, 21:15:33 »
Onderdoorgang komt meer richting Rijswijk, maar dan zou nog steeds voor de paar wagens voor DSM een brug over de vaart moeten worden gemaakt, lijkt mij stug dat dat gaat gebeuren.
Waarom. DSM ligt aan de zuidkant van het Haantje. Kopsporen houden (en hielden) op bij het water.
Dus als je het daar viersporig maakt kan je prima noordelijker een onderdoorgang maken.
Staat daar helemaal los van. Een andere brug over het Haantje is helemaal niet nodig.

@Koen,
Klopt. Was altijd (en zal wel weer worden) een kort treintje.
Terug vanaf DSM (in mijn tijd nog gewoon de Gistfabriek) tegenspoor tot station Delft en dan doorsteken naar spoor 3 of zelfs de goederensporen.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #39 Gepost op: 11 March 2015, 22:12:31 »
Alleen als je ervan uit gaat dat de vaart ook omgelegd wordt, maar daar is geen noodzaak voor, al zou het in theorie kunnen.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #40 Gepost op: 12 March 2015, 06:41:36 »
Je geeft in je profiel aan dat uit Delft komt, maar ben je überhaupt wel eens ter plekke geweest.  ??? ::) :'(
Nogmaals. DSM ligt ten zuiden van het Haantje (heeft het altijd gelegen) en de sporen hielden altijd voor het water op. Je hoeft helemaal niets om te leggen.
Anders zal je ook eerst het tuincentrum moeten verplaatsen. En dat heeft er ook echt altijd zo gelegen. Hoe ik dat weet? Was eigendom van de schoonfamilie van een tante. Ben er vaak genoeg geweest om de situatie ter plekke te kennen.
Heb er maar 37 jaar gewoond (geboren en getogen) en ken de plek best genoeg  8)
Jij niet blijkbaar.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #41 Gepost op: 12 March 2015, 12:55:14 »
Aannemen dat ik de plek niet ken is nergens op gebaseerd. Met die rollende ogen dat aangeven gaat een beetje voorbij aan het feit dat ik reageerde op de vraag van Sander over het verlengen van de aansluiting van DSM. Lees nog maar even terug a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 12 March 2015, 12:59:48 door zweistein »
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #42 Gepost op: 12 March 2015, 13:42:24 »
Waarom zou DSM willen verlengen?
Het terrein houdt op bij het haantje.

Of er ruimte is bij een viersporigheid en wegtunnel maakt niet uit. Of DSM zou flink moeten uitbreiden en dan zie ik zo gauw niet meer gebeuren. De kans dat daar een vergunning voor afgegeven zou worden lijkt me nihil.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #43 Gepost op: 12 March 2015, 14:41:37 »
.... misschien dat de spooraansluiting in de toekomst nog verlengd wordt...?  Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen en zou er zomaar wat extra (spoor)ruimte kunnen zijn.

Was een reactie hierop, verder lijken we het helemaal eens te zijn ;)
Groeten, Ronald.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26654
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #44 Gepost op: 12 March 2015, 16:03:15 »
Waarom zou DSM willen verlengen?
Het terrein houdt op bij het haantje.
Als het traject viersporig wordt, en daarbij wordt 't Haantje gesloten voor doorgaand wegverkeer, dan zou DSM de sporen kunnen verlengen om langere treinen te kunnen opstellen. Maar dan zouden ze een stuk van dat tuincentrum moeten opkopen.
Is overigens allemaal speculatief, ik weet ook niet wat ze allemaal van plan zijn.
Ik ken de situatie ter plekke wel, want ik heb daar een paar keer staan treinspotten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.