Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 22:06:32
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 22:02:07
PCC tram en wat gefrutsel er bij door Eef7260
Vandaag om 21:52:54
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door moonlicht
Vandaag om 21:29:32
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
Vandaag om 21:25:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:21:01
NS 8100 in 0 door moonlicht
Vandaag om 20:40:34
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:12:26
3 januari NVBS oliebollenrit door KNed
Vandaag om 19:24:20
Kersttrein door 008200
Vandaag om 19:12:13
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Frans Peeters
Vandaag om 18:48:53
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Rico [momfer]
Vandaag om 18:44:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door niels1093
Vandaag om 18:38:05
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 18:37:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 16:45:42
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Mark D.
Vandaag om 16:30:02
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:11:45
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Jelmer
Vandaag om 15:58:01
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
Vandaag om 15:46:17
blablabla door Duikeend
Vandaag om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 15:14:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 15:06:54
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 14:05:52
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 12:26:49
Roco 2026 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten door Florisw
Vandaag om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 12:06:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 11:55:12
  

Auteur Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)  (gelezen 17727 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #30 Gepost op: 09 March 2015, 23:07:44 »
Ja dat is correct.  DSM.

Mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #31 Gepost op: 10 March 2015, 00:37:54 »
Mooi dat die aansluiting behouden is gebleven!!  (y)

Wel volgens mij alleen voor korte treintjes. Zo te zien moet er achteruit gestoken worden het terrein op.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

tod

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #32 Gepost op: 11 March 2015, 19:18:54 »
Sander dank, mooie film,
Ton

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #33 Gepost op: 11 March 2015, 19:27:19 »
.... misschien dat de spooraansluiting in de toekomst nog verlengd wordt...?  Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen en zou er zomaar wat extra (spoor)ruimte kunnen zijn.
Maar ik heb geen idee van eventuele plannen daartoe.

Aan allen: het filmpje is graag gedaan. (Is een investering van ongeveer 2 tellen: 1 om het knopje opnemen in te drukken en 1 om op het stop knopje te drukken.  ;D (y)
Het uploaden op youtube vergt meer van me, daar heb je een hoop geduld bij nodig  :) ;)

Mvg

Sander.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2015, 19:29:14 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27031
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #34 Gepost op: 11 March 2015, 19:36:27 »
Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen.
Wat komt daar dan voor in de plaats? Of wordt die verbinding voor het wegverkeer dan gewoon afgesneden?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #35 Gepost op: 11 March 2015, 19:41:06 »
Wat ik begrepen heb van mijn vader die daar in de buurt woont komt er dan tussen Delft en Rijswijk een onderdoorgang.
Het hele gebied daar wordt zo langzamerhand helemaal volgebouwd.
Sinds ik uit Delft weg ben is er zoveel veranderd dat ik het ook niet allemaal meer terug herken.
Wordt 1 grote agglomeratie  :'(
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #36 Gepost op: 11 March 2015, 20:51:10 »
Onderdoorgang komt meer richting Rijswijk, maar dan zou nog steeds voor de paar wagens voor DSM een brug over de vaart moeten worden gemaakt, lijkt mij stug dat dat gaat gebeuren.
Groeten, Ronald.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #37 Gepost op: 11 March 2015, 20:58:58 »
Toen ik hier ruim 15 jaar geleden (waar blijft de tijd!) dagelijks langs kwam stonden er ook vaak korte treintjes bij DSM.
Waarschijnlijk gaat het nooit om veel wagens?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #38 Gepost op: 11 March 2015, 21:15:33 »
Onderdoorgang komt meer richting Rijswijk, maar dan zou nog steeds voor de paar wagens voor DSM een brug over de vaart moeten worden gemaakt, lijkt mij stug dat dat gaat gebeuren.
Waarom. DSM ligt aan de zuidkant van het Haantje. Kopsporen houden (en hielden) op bij het water.
Dus als je het daar viersporig maakt kan je prima noordelijker een onderdoorgang maken.
Staat daar helemaal los van. Een andere brug over het Haantje is helemaal niet nodig.

@Koen,
Klopt. Was altijd (en zal wel weer worden) een kort treintje.
Terug vanaf DSM (in mijn tijd nog gewoon de Gistfabriek) tegenspoor tot station Delft en dan doorsteken naar spoor 3 of zelfs de goederensporen.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #39 Gepost op: 11 March 2015, 22:12:31 »
Alleen als je ervan uit gaat dat de vaart ook omgelegd wordt, maar daar is geen noodzaak voor, al zou het in theorie kunnen.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #40 Gepost op: 12 March 2015, 06:41:36 »
Je geeft in je profiel aan dat uit Delft komt, maar ben je überhaupt wel eens ter plekke geweest.  ??? ::) :'(
Nogmaals. DSM ligt ten zuiden van het Haantje (heeft het altijd gelegen) en de sporen hielden altijd voor het water op. Je hoeft helemaal niets om te leggen.
Anders zal je ook eerst het tuincentrum moeten verplaatsen. En dat heeft er ook echt altijd zo gelegen. Hoe ik dat weet? Was eigendom van de schoonfamilie van een tante. Ben er vaak genoeg geweest om de situatie ter plekke te kennen.
Heb er maar 37 jaar gewoond (geboren en getogen) en ken de plek best genoeg  8)
Jij niet blijkbaar.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #41 Gepost op: 12 March 2015, 12:55:14 »
Aannemen dat ik de plek niet ken is nergens op gebaseerd. Met die rollende ogen dat aangeven gaat een beetje voorbij aan het feit dat ik reageerde op de vraag van Sander over het verlengen van de aansluiting van DSM. Lees nog maar even terug a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 12 March 2015, 12:59:48 door zweistein »
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #42 Gepost op: 12 March 2015, 13:42:24 »
Waarom zou DSM willen verlengen?
Het terrein houdt op bij het haantje.

Of er ruimte is bij een viersporigheid en wegtunnel maakt niet uit. Of DSM zou flink moeten uitbreiden en dan zie ik zo gauw niet meer gebeuren. De kans dat daar een vergunning voor afgegeven zou worden lijkt me nihil.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #43 Gepost op: 12 March 2015, 14:41:37 »
.... misschien dat de spooraansluiting in de toekomst nog verlengd wordt...?  Als de viersporigheid richting Rijswijk voltooid wordt moet overweg het Haantje het veld ruimen en zou er zomaar wat extra (spoor)ruimte kunnen zijn.

Was een reactie hierop, verder lijken we het helemaal eens te zijn ;)
Groeten, Ronald.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27031
    • Pagina van klaas
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #44 Gepost op: 12 March 2015, 16:03:15 »
Waarom zou DSM willen verlengen?
Het terrein houdt op bij het haantje.
Als het traject viersporig wordt, en daarbij wordt 't Haantje gesloten voor doorgaand wegverkeer, dan zou DSM de sporen kunnen verlengen om langere treinen te kunnen opstellen. Maar dan zouden ze een stuk van dat tuincentrum moeten opkopen.
Is overigens allemaal speculatief, ik weet ook niet wat ze allemaal van plan zijn.
Ik ken de situatie ter plekke wel, want ik heb daar een paar keer staan treinspotten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.