Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 15:44:30
Tsjechische Sikken door maartenvdb
Vandaag om 15:38:59
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 15:33:49
info gezocht over ETS aandrijfunits door sncf231e
Vandaag om 15:33:29
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door bask185
Vandaag om 15:32:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 15:13:12
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 15:10:59
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door klusser
Vandaag om 15:07:35
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 15:01:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door mamory
Vandaag om 15:00:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:39:38
Modelbaan Beltheim. door Jelmer
Vandaag om 14:25:09
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:59:16
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 13:54:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:40:07
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Dennis.
Vandaag om 13:34:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:06:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 11:34:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:31:30
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 11:13:55
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 11:11:55
Modelspoorbeurs MSC Spijkspoor 11 oktober 2025 door MOVisser
Vandaag om 09:57:16
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 07:04:49
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 06:56:58
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door jeremy23
07 October 2025, 22:39:36
Fleischmann rijtuig 5896 door grossraumwagen
07 October 2025, 22:25:06
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
07 October 2025, 22:21:51
Doornvliet door raymond erdtsieck
07 October 2025, 21:43:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door BrightonBelle
07 October 2025, 21:33:43
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door Dick55
07 October 2025, 21:19:00
  

Auteur Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)  (gelezen 17347 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #45 Gepost op: 13 March 2015, 11:52:05 »
Ik wilde alleen aangeven dat ik geen idee heb of het DSM spoor nu korter is dan in de oude situatie.....

Als de viersporigheid richting Rijswijk wordt doorgetrokken moet de overweg verdwijnen en zal er een nieuwe brug over het water(tje) gebouwd worden. Als je deze brug "een paar meter" breder bouwt zou het DSM spoor verlengd kunnen worden.

Deze gedachte slechts ingegeven door de opmerking dat betreffend spoor wel erg kort is.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 409
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #46 Gepost op: 13 March 2015, 12:19:07 »
Gister nog eens wezen kijken, helaas geen foto genomen, het einde van het kopspoor lijkt ook nog eens op een verhoging te liggen. Voor mijn gevoel ligt de aansluiting zelf vrijwel op hetzelfde punt.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #47 Gepost op: 13 March 2015, 12:45:28 »
En met de ervaring uit het verleden (korte tot zeer korte treinen) zal een langer spoor waarschijnlijk ook niet echt nodig zijn.
Het aantal opgestelde wagons was altijd al zeer laag.
Even uit mijn hoofd waren er vroeger 3 sporen.
Is dat zo weer teruggebouwd?
Gr.
Eric

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5569
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #48 Gepost op: 13 March 2015, 12:46:22 »
Ik had een andere indruk. Ik dacht dat de aansluiting op het hoofdspoor een flink eind richting Rijswijk was opgeschoven. Nu moet er terug worden gereden als je op het DSM terrein komt en dat was dacht ik in het verleden niet nodig.
Maar ik ben maar een simpele passant op het hoofdspoor, dus misschien heb ik het helemaal fout.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 409
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #49 Gepost op: 13 March 2015, 13:19:09 »
Zou heel goed kunnen, ik heb het ook alleen vanaf de overweg gezien.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #50 Gepost op: 13 March 2015, 13:48:37 »
In het verleden lag het toegangsspoor vanaf Delft het terrein op.
Daarom ook het tegenspoor terugrijden omdat er verder geen overloopwissels lagen.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 409
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #51 Gepost op: 13 March 2015, 22:03:39 »
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #52 Gepost op: 14 March 2015, 13:40:39 »
Dat is het oude sporenplan  8)
Staat de DSM aansluiting niet op en nog wel het derde spoor in Delft. Dus sinds een paar weken achterhaald en niet meer van toepassing.
Gr.
Eric

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #53 Gepost op: 14 March 2015, 21:37:26 »
Hoi Eric,

Even naar het gedeelte kijken Situatie per 22-02-2015.  Ajsemenou! De tunnel met in het blauw iets wat voor de spoorweg overgang zit, maar na tunnel noordzijde...

Laat daar nou net DSM/Calvé zitten.

Overigens denk ik dat deze sporen meer te maken hebben met de verdere uitbouw van de tunnel dan DSM, gezien de hoogte boven t maaiveld.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #54 Gepost op: 15 March 2015, 13:15:17 »
Oeps, had me te veel gebaseerd op het bovenste gedeelte. Ging er even van uit dat het onderste deel een vervolg op de rest was  :-[
Dan lijkt het inderdaad weer veel op de oude situatie met dat verschil dat er nu tot na Delft Zuid tegenspoor gereden moet worden (ook in de tunnel  ??? ) voor er weer normaal spoor terug naar Kijfhoek kan. En best wel heel ver. Apart.
« Laatst bewerkt op: 15 March 2015, 13:22:33 door Remunj »
Gr.
Eric

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #55 Gepost op: 15 March 2015, 16:12:35 »
En vandaar mijn laatste opmerking...

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3378
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #56 Gepost op: 16 March 2015, 20:52:32 »
Aan welke kant komen de extra twee sporen dan?

Als ik het laatste filmpje bekijk dan lijkt me dat dat aan de west kant is, dus niet aan de kant van de DSM aftakking?

Of zie ik dat fout?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 409
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #57 Gepost op: 16 March 2015, 23:26:25 »
Strikt genomen komen de twee extra sporen aan de westzijde (tunneltracé), maar hoe dat dan bij het verdubbelen van het resterende traject uitpakt is mij  ook nog onduidelijk.
Groeten, Ronald.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #58 Gepost op: 16 March 2015, 23:34:55 »
Hoi Koen,

Ik denkdat je het goed ziet. De huidige extra sporen liggen ten oosten van de boog die naar de tunnel leidt. De nieuwe sporen die naar de tweede set buizen leiden (onder het voorlopig nog bestaande viadukt), liggen ten westen.

Als er ook maar iets af te leiden is van de huidige spoor situatie op het viadukt over de A4, lijkt t mij t' minst kapitaal intensief, om aan weerzijde één extra spoor te leggen van de huidige twee. Op die manier hoeft de spoordijk tussen het haantje en het zalen centrum beperkt verbreed te worden.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2352
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #59 Gepost op: 17 March 2015, 22:30:42 »
En om het allemaal aanschouwelijker te maken, vandaag maar ter plekke wat foto's gemaakt. Zo kan ieder z'n eigen oordeel vellen.

In zuidelijke richting (Centrum/Station Delft)









In noordelijke richting (Rijswijk);





Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.