Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²)
door
Ronald69
Vandaag
om 17:11:05
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 17:09:45
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:50:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 16:45:42
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Mark D.
Vandaag
om 16:30:02
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:27:42
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Bahn-AG
Vandaag
om 16:25:10
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:11:45
3 januari NVBS oliebollenrit
door
R1954
Vandaag
om 15:58:24
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg
door
Jelmer
Vandaag
om 15:58:01
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
cor_b
Vandaag
om 15:46:17
blablabla
door
Duikeend
Vandaag
om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
R1954
Vandaag
om 15:14:11
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Huup
Vandaag
om 15:09:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
roco
Vandaag
om 15:06:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:08:48
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:05:52
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Pauldg
Vandaag
om 13:16:46
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
Vandaag
om 12:26:49
Roco 2026
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Florisw
Vandaag
om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
741230
Vandaag
om 12:06:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:55:12
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:36:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:11:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:06:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 09:00:27
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Huup
Vandaag
om 06:50:33
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omlaag
Auteur
Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015) (gelezen 17693 keer)
Sander.
Offline
Berichten: 1172
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #45 Gepost op:
13 March 2015, 11:52:05 »
Ik wilde alleen aangeven dat ik geen idee heb of het DSM spoor nu korter is dan in de oude situatie.....
Als de viersporigheid richting Rijswijk wordt doorgetrokken moet de overweg verdwijnen en zal er een nieuwe brug over het water(tje) gebouwd worden. Als je deze brug "een paar meter" breder bouwt zou het DSM spoor verlengd kunnen worden.
Deze gedachte slechts ingegeven door de opmerking dat betreffend spoor wel erg kort is.
Mvg
Sander.
Gelogd
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #46 Gepost op:
13 March 2015, 12:19:07 »
Gister nog eens wezen kijken, helaas geen foto genomen, het einde van het kopspoor lijkt ook nog eens op een verhoging te liggen. Voor mijn gevoel ligt de aansluiting zelf vrijwel op hetzelfde punt.
Gelogd
Groeten, Ronald.
Remunj
Offline
Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #47 Gepost op:
13 March 2015, 12:45:28 »
En met de ervaring uit het verleden (korte tot zeer korte treinen) zal een langer spoor waarschijnlijk ook niet echt nodig zijn.
Het aantal opgestelde wagons was altijd al zeer laag.
Even uit mijn hoofd waren er vroeger 3 sporen.
Is dat zo weer teruggebouwd?
Gelogd
Gr.
Eric
Ivo tB
Offline
Berichten: 5583
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #48 Gepost op:
13 March 2015, 12:46:22 »
Ik had een andere indruk. Ik dacht dat de aansluiting op het hoofdspoor een flink eind richting Rijswijk was opgeschoven. Nu moet er terug worden gereden als je op het DSM terrein komt en dat was dacht ik in het verleden niet nodig.
Maar ik ben maar een simpele passant op het hoofdspoor, dus misschien heb ik het helemaal fout.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #49 Gepost op:
13 March 2015, 13:19:09 »
Zou heel goed kunnen, ik heb het ook alleen vanaf de overweg gezien.
Gelogd
Groeten, Ronald.
Remunj
Offline
Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #50 Gepost op:
13 March 2015, 13:48:37 »
In het verleden lag het toegangsspoor vanaf Delft het terrein op.
Daarom ook het tegenspoor terugrijden omdat er verder geen overloopwissels lagen.
Gelogd
Gr.
Eric
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #51 Gepost op:
13 March 2015, 22:03:39 »
Afijn, op sporenplan.nl staat het schema:
http://www.sporenplan.nl/html_nl/sporenplan/ns/ns_nummer/gv-sdm.html
Gelogd
Groeten, Ronald.
Remunj
Offline
Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #52 Gepost op:
14 March 2015, 13:40:39 »
Dat is het oude sporenplan
Staat de DSM aansluiting niet op en nog wel het derde spoor in Delft. Dus sinds een paar weken achterhaald en niet meer van toepassing.
Gelogd
Gr.
Eric
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2359
Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #53 Gepost op:
14 March 2015, 21:37:26 »
Hoi Eric,
Even naar het gedeelte kijken Situatie per 22-02-2015. Ajsemenou! De tunnel met in het blauw iets wat voor de spoorweg overgang zit, maar na tunnel noordzijde...
Laat daar nou net DSM/Calvé zitten.
Overigens denk ik dat deze sporen meer te maken hebben met de verdere uitbouw van de tunnel dan DSM, gezien de hoogte boven t maaiveld.
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Remunj
Offline
Berichten: 8088
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #54 Gepost op:
15 March 2015, 13:15:17 »
Oeps, had me te veel gebaseerd op het bovenste gedeelte. Ging er even van uit dat het onderste deel een vervolg op de rest was
Dan lijkt het inderdaad weer veel op de oude situatie met dat verschil dat er nu tot na Delft Zuid tegenspoor gereden moet worden (ook in de tunnel
) voor er weer normaal spoor terug naar Kijfhoek kan. En best wel heel ver. Apart.
«
Laatst bewerkt op: 15 March 2015, 13:22:33 door Remunj
»
Gelogd
Gr.
Eric
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2359
Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #55 Gepost op:
15 March 2015, 16:12:35 »
En vandaar mijn laatste opmerking...
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
KNed
Offline
Berichten: 3396
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #56 Gepost op:
16 March 2015, 20:52:32 »
Aan welke kant komen de extra twee sporen dan?
Als ik het laatste filmpje bekijk dan lijkt me dat dat aan de west kant is, dus niet aan de kant van de DSM aftakking?
Of zie ik dat fout?
Koen
Gelogd
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van:
NL in Model
|
modelspooradressen
|
Marklin dipswitch[/u
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 412
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #57 Gepost op:
16 March 2015, 23:26:25 »
Strikt genomen komen de twee extra sporen aan de westzijde (tunneltracé), maar hoe dat dan bij het verdubbelen van het resterende traject uitpakt is mij ook nog onduidelijk.
Gelogd
Groeten, Ronald.
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2359
Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #58 Gepost op:
16 March 2015, 23:34:55 »
Hoi Koen,
Ik denkdat je het goed ziet. De huidige extra sporen liggen ten oosten van de boog die naar de tunnel leidt. De nieuwe sporen die naar de tweede set buizen leiden (onder het voorlopig nog bestaande viadukt), liggen ten westen.
Als er ook maar iets af te leiden is van de huidige spoor situatie op het viadukt over de A4, lijkt t mij t' minst kapitaal intensief, om aan weerzijde één extra spoor te leggen van de huidige twee. Op die manier hoeft de spoordijk tussen het haantje en het zalen centrum beperkt verbreed te worden.
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2359
Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
«
Reactie #59 Gepost op:
17 March 2015, 22:30:42 »
En om het allemaal aanschouwelijker te maken, vandaag maar ter plekke wat foto's gemaakt. Zo kan ieder z'n eigen oordeel vellen.
In zuidelijke richting (Centrum/Station Delft)
In noordelijke richting (Rijswijk);
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)