Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door 741230
Vandaag om 08:05:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door sjoerd74
Vandaag om 08:04:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 07:45:12
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09
  

Auteur Topic: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)  (gelezen 17001 keer)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #45 Gepost op: 13 March 2015, 11:52:05 »
Ik wilde alleen aangeven dat ik geen idee heb of het DSM spoor nu korter is dan in de oude situatie.....

Als de viersporigheid richting Rijswijk wordt doorgetrokken moet de overweg verdwijnen en zal er een nieuwe brug over het water(tje) gebouwd worden. Als je deze brug "een paar meter" breder bouwt zou het DSM spoor verlengd kunnen worden.

Deze gedachte slechts ingegeven door de opmerking dat betreffend spoor wel erg kort is.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #46 Gepost op: 13 March 2015, 12:19:07 »
Gister nog eens wezen kijken, helaas geen foto genomen, het einde van het kopspoor lijkt ook nog eens op een verhoging te liggen. Voor mijn gevoel ligt de aansluiting zelf vrijwel op hetzelfde punt.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #47 Gepost op: 13 March 2015, 12:45:28 »
En met de ervaring uit het verleden (korte tot zeer korte treinen) zal een langer spoor waarschijnlijk ook niet echt nodig zijn.
Het aantal opgestelde wagons was altijd al zeer laag.
Even uit mijn hoofd waren er vroeger 3 sporen.
Is dat zo weer teruggebouwd?
Gr.
Eric

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #48 Gepost op: 13 March 2015, 12:46:22 »
Ik had een andere indruk. Ik dacht dat de aansluiting op het hoofdspoor een flink eind richting Rijswijk was opgeschoven. Nu moet er terug worden gereden als je op het DSM terrein komt en dat was dacht ik in het verleden niet nodig.
Maar ik ben maar een simpele passant op het hoofdspoor, dus misschien heb ik het helemaal fout.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #49 Gepost op: 13 March 2015, 13:19:09 »
Zou heel goed kunnen, ik heb het ook alleen vanaf de overweg gezien.
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #50 Gepost op: 13 March 2015, 13:48:37 »
In het verleden lag het toegangsspoor vanaf Delft het terrein op.
Daarom ook het tegenspoor terugrijden omdat er verder geen overloopwissels lagen.
Gr.
Eric

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #51 Gepost op: 13 March 2015, 22:03:39 »
Groeten, Ronald.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #52 Gepost op: 14 March 2015, 13:40:39 »
Dat is het oude sporenplan  8)
Staat de DSM aansluiting niet op en nog wel het derde spoor in Delft. Dus sinds een paar weken achterhaald en niet meer van toepassing.
Gr.
Eric

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #53 Gepost op: 14 March 2015, 21:37:26 »
Hoi Eric,

Even naar het gedeelte kijken Situatie per 22-02-2015.  Ajsemenou! De tunnel met in het blauw iets wat voor de spoorweg overgang zit, maar na tunnel noordzijde...

Laat daar nou net DSM/Calvé zitten.

Overigens denk ik dat deze sporen meer te maken hebben met de verdere uitbouw van de tunnel dan DSM, gezien de hoogte boven t maaiveld.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #54 Gepost op: 15 March 2015, 13:15:17 »
Oeps, had me te veel gebaseerd op het bovenste gedeelte. Ging er even van uit dat het onderste deel een vervolg op de rest was  :-[
Dan lijkt het inderdaad weer veel op de oude situatie met dat verschil dat er nu tot na Delft Zuid tegenspoor gereden moet worden (ook in de tunnel  ??? ) voor er weer normaal spoor terug naar Kijfhoek kan. En best wel heel ver. Apart.
« Laatst bewerkt op: 15 March 2015, 13:22:33 door Remunj »
Gr.
Eric

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #55 Gepost op: 15 March 2015, 16:12:35 »
En vandaar mijn laatste opmerking...

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
    • nederlof.net
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #56 Gepost op: 16 March 2015, 20:52:32 »
Aan welke kant komen de extra twee sporen dan?

Als ik het laatste filmpje bekijk dan lijkt me dat dat aan de west kant is, dus niet aan de kant van de DSM aftakking?

Of zie ik dat fout?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #57 Gepost op: 16 March 2015, 23:26:25 »
Strikt genomen komen de twee extra sporen aan de westzijde (tunneltracé), maar hoe dat dan bij het verdubbelen van het resterende traject uitpakt is mij  ook nog onduidelijk.
Groeten, Ronald.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #58 Gepost op: 16 March 2015, 23:34:55 »
Hoi Koen,

Ik denkdat je het goed ziet. De huidige extra sporen liggen ten oosten van de boog die naar de tunnel leidt. De nieuwe sporen die naar de tweede set buizen leiden (onder het voorlopig nog bestaande viadukt), liggen ten westen.

Als er ook maar iets af te leiden is van de huidige spoor situatie op het viadukt over de A4, lijkt t mij t' minst kapitaal intensief, om aan weerzijde één extra spoor te leggen van de huidige twee. Op die manier hoeft de spoordijk tussen het haantje en het zalen centrum beperkt verbreed te worden.

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2355
  • Bnlx treinendokter.
Re: Delft: cabinerit van Delft-zuid naar D-aansluiting (14-01-2015)
« Reactie #59 Gepost op: 17 March 2015, 22:30:42 »
En om het allemaal aanschouwelijker te maken, vandaag maar ter plekke wat foto's gemaakt. Zo kan ieder z'n eigen oordeel vellen.

In zuidelijke richting (Centrum/Station Delft)









In noordelijke richting (Rijswijk);





Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.