Die kan je ook andersom zeggen. Miwula heeft een zeer grote Märklin baan liggen.
Zie ook hier voor die raildiscussie. Die hoeven we niet opnieuw te voeren.
In het algemeen kun je stellen dat, door het puntcontact systeem (ten onrechte 3-rail genoemd) Märklin ongevoeliger is voor vervuiling van de rails.
....... zie experimenteren met dubbele slepers......
Hoi,MAAR:Het is misschien niet zozeer de betrouwbaarheid van de rails (2 rail moet echt veel vaker schoongemaakt worden is gewoon een feit)
Hoi, Detectie is echt de winnaar (geldwijs gesproken). Twee sneetjes in een k rail en een draad en klaar is kees. Detector 16x voor eu20. Vergelijk dat met de dure en ingewikkelde vormen van detectie die nodig zijn bij 2rail.Maar nogmaals als ik zelf had kunnen kiezen 5 jaar geleden dan koos ik voor 2 rail. Maar met 3rails kan je vooral mbt de automatisering heel gemakkelijk uit de voeten.Een tevreden 3railer, die als geld geen issue was ooit 2 railer zou worden!Groeten,Robert
Waarom lees je dan zoveel problemen over de M wissel aandrijvingen
Als ik zie en lees hoeveel moeite de diverse wissels (electrofrog of insulfrog enz) zijn om te bedraden, de ellende dat keerlussen geeft (Keerlus modules nodig) kruis wissels en vooral baan detectie dan wint puko het gemakkelijk.