Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
Vandaag om 22:09:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 22:09:12
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 22:07:45
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 21:59:35
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 21:57:09
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Karben
Vandaag om 21:56:24
Wat was jullie allereerste loc? door sncf231e
Vandaag om 21:55:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:49:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31

Auteur Topic: Digikeijs DR4050 RGB Led Controller  (gelezen 40371 keer)

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Digikeijs DR4050 RGB Led Controller
« Reactie #90 Gepost op: 14 October 2015, 16:42:48 »
Zeur al jaren dat de Chinezen rood witte kabeltjes aan de leds moeten jassen..ze willen niet luisteren  ;) ;D

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
« Reactie #91 Gepost op: 14 October 2015, 16:42:54 »
Top ook dat de tekening in de handleiding de juiste kleuren heeft. Er komen nu allerlei Louis van Gaalse onliners in me op...
Met groet,

Ger.

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #92 Gepost op: 14 October 2015, 17:12:57 »
Nou, de zaak geeft licht. Nu nog de software aan de gang zien te krijgen en dan zou ik er zowaar nog plezier aan kunnen gaan beleven... >:(

Ik krijg de software nog steeds niet geïnstalleerd omdat er iets met het software pakket schijnt te zijn... wacht nog op de bevindingen van Ronald. Overigens begrijp ik de program switch niet. Kan ik daarmee nu ook door de scenes drukken? Klik ochtend, klik middag, klik avond, klik nacht etc?  ???

Van Digikeijs helaas geen reactie en ook twee telefoontjes bleven onbeantwoord.
Met groet,

Ger.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #93 Gepost op: 14 October 2015, 21:08:30 »
Hoi,

Even geinstalleerd: Installatie zonder USB-drivers; geen enkel probleem. Programma draait dan probleemloos. Ik denk, wat al eerder aangegeven is, dat je een probleem hebt met het installeren van de usb-drivers.  Ik heb bij het installeren het vinkje bij "installeer USB-drivers" deze uitgezet. Ik weet niet of jouw windows-vista automatisch de usb-drivers geinstalleerd heeft als je de controller aan de computer hangt. Krijg je dan de melding "nieuwe hardware gevonden, installeren drivers?" Zo ja: Dan worden deze door windows geinstalleerd. En dan zou het moeten werken. En dan zie je in het programma een comport. Die comport is de ledstrip. Als er meerdere staan moet je even kijken op welke gereageerd wordt ;)

Zo, nee: Dan zou je op de achtergrond een tweede installatie gestart moeten zijn voor de drivers als je deze bij de installatieprogramma niet uitgevinkt hebt. Met taakbeheer kan je kijken wat erop de achtergrond als tweede installatie gestart is. Deze moet je dan ook doorlopen.  ::)

Top ook dat de tekening in de handleiding de juiste kleuren heeft. Er komen nu allerlei Louis van Gaalse onliners in me op...

In de handleiding staat heel duidelijk welke kleuren waar moeten ;) En dat de overige de gemeenschappelijke +12v is .... Het plaatje is daarin wel een beetje misleidend als je andere kleur draadjes hebt ;)  ;D Het probleem is dat de chinezen nog wel eens andere draadjes aan de ledstrips willen solderen. Het enige wat meestal vast staat is bij RGB de kleuren rood, blauw en groen. De gemeenschappelijke +12v wil nog wel eens van kleur verschieten. Zelfde geldt bij warmwitte strips.... daar moet je ook even kijken wat de +12v is en wat de -12v is. De W op de controller staat dus voor de -12v van de warmwitte strip. De andere draad moet dan op de gezamelijke +12v

Over de switch: Die kan je alleen gebruiken met een tweede ledstrip en voeding. Met de switch kan je een extra iets schakelen zoals huisjes verlichting of straatverlichting.

Over het selecteren van een programma: Alleen via je centrale kan je via de wisseladressen een programma kiezen of op automatisch zetten.

Succes!

Groeten Ronald.

« Laatst bewerkt op: 14 October 2015, 21:13:31 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #94 Gepost op: 14 October 2015, 21:16:52 »
Een duidelijke uitleg, Ronald. Idd doet Vista met dit soort zaken nog weleens moeilijk. Lokprogammer heeft ongeveer dezelfde "kuren"met de usb-driver onder Vista.

Top! @Gerke; succes! ;)

Ronaldk

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 14 October 2015, 21:27:57 »
Ja, inderdaad... daar heb ik destijds een andere "USB naar serieel kabel" voor moeten halen. De driver van de standaard bijgeleverde Esu-kabel werd niet goed geladen door Windows Vista en werkte daarom niet goed. De andere kabel werkte juist wel, lag aan de chipset in de kabel... Die gebruik ik nu voor de Esu-Programmer en de S88XpressNetLi :)

Dit zou alleen een driver-installatie probleem moeten zijn omdat het USB naar USB is....  ::)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #96 Gepost op: 14 October 2015, 21:35:47 »
Mijn lokprogrammer doet nooit moeilijk. Kan het zijn dat ik de drivers eraf moet gooien? Ik heb het programma er al tig keer vanaf geflikkerd, maar ik krijgt steeds de melding dat er iets met het softwarepack aan de hand is. Vervolgens word de installatie meteen ongedaan gemaakt.

Wat een gekloot man. Hier raak ik nou echt van over de zeik. Ga het maar weer een keer proberen.
Met groet,

Ger.

Ronaldk

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 14 October 2015, 21:46:45 »
Heb je al een installatie gedaan zonder de usb-drivers te installeren? Stuur anders mij een PB met je mail-adres. Dan krijg je een ZIP via de mail met daarin het programma. Volgens mij moet deze ook gewoon werken zonder installatie. Het enige wat je dan moet doen is de map uitpakken en zelf een snelkoppeling maken op je bureaublad naar het programma. Dan doe je de installatie handmatig ;)

Ik zie in de map namelijk een programmatje van 109 KB en een paar DLL's voor de taal. En een map drivers met een exe voor de usb-driver.

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 14 October 2015, 21:49:37 door Ronald Koerts »

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #98 Gepost op: 14 October 2015, 21:49:35 »
Jah, ook al gedaan. als ik dan op de snelkoppeling klik wil het programma niet starten en krijg ik ook weer een foutmelding waar mij de boodschap even niet van bijstaat. PB komt eraan.

Met groet,

Ger.

tuurtje

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 14 October 2015, 21:51:55 »
Gerke,

Klik eens niet op de snelkoppeling, maar op je rechtermuisknop en dan openen als adminstrator

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #100 Gepost op: 14 October 2015, 21:56:08 »
En wáár moet ik dan klikken? Ergens op het bureaublad? ???
Met groet,

Ger.

tuurtje

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 14 October 2015, 21:59:16 »
Niet op de snelkoppeling,

Nu ken ik Vista niet, maar was daar ook niet een start menu o.i.d.

Waar het programma icoon staat, daarop op je rechter muisknop

Groetjes

Arthur

Ronaldk

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 14 October 2015, 22:02:03 »
Programma werkt altijd. Ook zonder administratie-rechten. Die heb je alleen nodig bij het installeren van de drivers... als dat niet automatisch gaat. Ik kan het programma hier gewoon starten met een gebruiker zonder admin rechten. Denk dat je gewoon de driver handmatig moet installeren, en het programma daarna kan gebruiken.

Gerke heeft een mail ontvangen met het programma in een zip-bestand, dus zonder installatie. ;)

Groet Ronald.

tuurtje

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 14 October 2015, 22:06:14 »
Hi Ronald,

Bij mij echt niet, ik moet het programma echt als administrator starten anders functioneert het niet
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat het dan te maken heeft met de security

groetjes

Arthur

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
« Reactie #104 Gepost op: 14 October 2015, 22:46:32 »
Laatste melding: USB apparaat wordt niet herkent en heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet.

Stuurprogramma bijwerken: onbekend apparaat. Probeer het apparaat opnieuw te verbinden. Als het nog steeds niet wordt herkent dient u het apparaat te vervangen.

Stuurprogramma bijwerken: software zoeken op het internet. Er is door Windows geen nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden.

Of ik nu intstalleer, de-installeer linksom een rondje om de tafel ren of rechtsom, ik schiet geen moer op. Ook alle drivers er vanaf gepleurd. Zelfs mijn muis werkte niet meer. Niets helpt.

Ik ga denk ik maar weer gewoon TL buizen onder de koof hangen. Sjongejonge, dit heeft toch niks meer met modelspoor te maken. Ben geen programmeur, zeg. Ga een héle slechte nacht hebben. Da's zeker.

Dank voor jullie hulp zover, maar ik weet het even niet meer. Bah.  >:(
Met groet,

Ger.