Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Jelmer
Vandaag om 13:44:04
Albert Modell 2025 door Maarten.T
Vandaag om 13:43:54
Wat spoor 1 brouwsels door Jelmer
Vandaag om 13:42:25
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:33:39
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 13:10:42
Roco 2025 door KNed
Vandaag om 13:04:37
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:29:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 12:15:59
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 12:14:28
Veevervoer ss/ ns door hervé
Vandaag om 12:13:45
Een nieuw begin door hervé
Vandaag om 12:02:11
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 12:02:02
No Poirot needed. door Huup
Vandaag om 12:00:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:45:26
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:40:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:35:36
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 11:34:46
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:29:26
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 11:18:00
De projecten van Ruben (NL H0) door Jelmer
Vandaag om 11:06:52
RTM in 0m door Huup
Vandaag om 10:49:06
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Dick55
Vandaag om 10:26:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 10:05:08
Dönsdorfer Bauberichte door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:48:48
Swalbenburg, N modulebaan door meino
Vandaag om 09:22:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:07:58
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 07:59:14
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door tothebeach
Vandaag om 06:33:25
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Lobomotion69
Vandaag om 02:38:43
Aachenau West door Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 207640 keer)

class 37

  • Offline Offline
  • Berichten: 722
  • class 37 Fan
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #615 Gepost op: 10 November 2015, 16:22:00 »
Maar railroad vergelijken met 2 keer duurdere modellen is in mijn ogen niet realistisch,Ik ben ook een grotere fan
van Bachmann maar al je dan kijkt naar de prijs kwaliteit lijkt me dat de railroad serie best aardig is...
British Rail diesel Fan

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #616 Gepost op: 10 November 2015, 16:26:50 »
Ik bedoel (voor alle duidelijkheid) premium Hornby in vergelijking met Bachmann.

Hornby is gemiddeld fragiler, grover en ziet er plastickeriger uit.

Michel (via mobiel)


Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #617 Gepost op: 10 November 2015, 17:20:43 »
De lijst geeft een overzicht van wat we tot nu toe verzameld hebben. Dit is het resultaat van één jaar en een beetje :)
Er zijn inderdaad nog wat wensen als het gaat om locs, maar zeker ook op het gebied van wagons en coaches.
Ik denk aan de Birdcage, de 58-Maunsell's (in olive green), aan Bulleid in Crimson/Cream, de MK1 in SR Green.
Maar de aandacht gaat voorlopig uit naar de baan zelf.

Vandaag een oude aandrijving van een printer gevonden voor de traverse + 2 sterke magneten voor positie bepaling.
Later deze weer komt een mede EMV lid eens kijken hoe we het beste de traverse kunnen maken.

Grzz, Hans

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #618 Gepost op: 10 November 2015, 17:36:06 »
Ik denk aan de Birdcage, de 58-Maunsell's (in olive green), aan Bulleid in Crimson/Cream, de MK1 in SR Green.
Toe maar... En dan van alle vier een volledige stam zeker...
Ik vind de 58-Maunsells het interessantste voor bij de locs die we hebben. En 1 stam in Crimson/cream (Bulleid of Mk1) voor de variatie.
En heb jij al een representatieve stam goederenwagonnetjes samengesteld?

Maar de aandacht gaat voorlopig uit naar de baan zelf.
Vandaar dat je het materieel lijstje poste natuurlijk  :-*

Vandaag een oude aandrijving van een printer gevonden voor de traverse + 2 sterke magneten voor positie bepaling.
Later deze weer komt een mede EMV lid eens kijken hoe we het beste de traverse kunnen maken.
Een printer aandrijving is handig als deze de lengte kan overbruggen... En altijd goed als er even mee wordt gekeken. Ben heel benieuwd. Want die traverse moet wel goed probleemloos werken.
Rolph

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #619 Gepost op: 10 November 2015, 18:06:16 »
De Bachmann Mk 1's zijn er al een aantal jaar.
Misschien kom je ze op Warley voor niet teveel tegen.
Soms heb je gewoon wel eens geluk, je weet maar nooit.

Leen.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #620 Gepost op: 10 November 2015, 20:56:05 »
Vandaag een drukke dag. Vanochtend een klas kinderen in het museum, vanmiddag een (halve) clubdag en nog een presentatie over het scholenproject van de EMV.

Citaat
Een printer aandrijving is handig als deze de lengte kan overbruggen...
En altijd goed als er even mee wordt gekeken. Ben heel benieuwd. Want die traverse moet wel goed probleemloos werken.

Zoals eerder vandaag gemeld, heb ik een printer motoraandrijving en twee grote magneten gekregen voor de aansturing van de traverse.



De motoraandrijving is net één centimeter te lang. Nou daar zal vast wel een oplossing voor gevonden worden.
Ik ben benieuwd met welke oplossing Jos Bazelmans gaat komen. Ik heb ook twee bepaald zware magneten gekregen.
Deze gaan gebruikt worden - heb ik begrepen - om de traverse precies uit te richten.
In stappen van 50mm zal e.e.a. heen en weer bewegen.



Verder is onze Terrier van een decoder voorzien. Marcel Verbruggen was heel blij dat hij het hondje mocht uit laten. (Nog bedankt!)
Jammer genoeg loopt hij minder soepel dan gehoopt. We konden niet ontdekken wat de oorzaak was.
Ik denk dat we voor een betere rangeer loc moeten wachten tot Sierd Jan dat doosje heeft gevonden.

Toe maar... En dan van alle vier een volledige stam zeker...

Nee, net als de andere Litter binners mag dat best wat langer duren. Sommigen moeten immers wel vier jaar wachten. ;D
Ik wil nu wel eens gaan rijden.

Citaat
En heb jij al een representatieve stam goederenwagonnetjes samengesteld?
Nee nog niet. We hebben nu een zestal wagonnetjes. Zie de foto hierboven.
Ik zal een lijstje maken. ... En dit soort lijstjes blijkt een leuke discussie op te leveren.

Grzz, Hans

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #621 Gepost op: 10 November 2015, 20:59:31 »
Die PO wagons blijven altijd leuk...

Als ik in de UK ben blijven er altijd wel een paar aan mijn vingers kleven...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1529
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #622 Gepost op: 10 November 2015, 21:55:42 »
Waar ken ik dat wagentje van?  :P

Werner

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #623 Gepost op: 10 November 2015, 22:11:18 »
Juist Werner, 

Daarom rijdt hij voorop.  :D

Grzz, Hans

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #624 Gepost op: 10 November 2015, 22:18:59 »
 :(

Sierd Jan.....

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6533
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #625 Gepost op: 10 November 2015, 22:49:16 »
Uh... de voormalige stock van Sierd Jan voorop!



Grzz, Hans

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #626 Gepost op: 10 November 2015, 23:01:21 »
Ja heel goed. Anders gaat hij dat doosje natuurlijk nooit vinden...

Hopelijk gaat de Terriër zich nog wel beter gedragen.
Rolph

rvdb

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
  • Rolph
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #627 Gepost op: 11 November 2015, 12:59:34 »
In het kader van huiswerk doen voor een leuke stam SR goederenwagonnetjes graag jullie op-/aanmerkingen op dit lijstje wat ik dankzij Sierd Jan heb kunnen maken. Ik lees op Wikipedia dat SR geen enorme vervoerder van goederen was en relatief weinig eigen materieel had... Maar jullie hebben veel meer kennis dan ik :-)

- PO wagons van Oxford Diecast. NIET E. Welford and Son.
- Bachmann PO wagons uit de zuidelijke streek (suggesties????)
- Bachmann tankwagon
- Bachmann  SR remmerswagens
- Bachmann dichte wagons, zoals een eigen SR ventiled van
- Hornby SR milktanker, 6 wielen
- Algemene SR wagonnetjes (welke???)

Dat zijn dan bouwstenen voor een stam. Hoeveel moeten er in een stam? En wat is een leuke combinatie...?

Bedankt alvast voor het meedenken :-)
Rolph

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1529
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #628 Gepost op: 11 November 2015, 13:36:43 »
Hallo Rolph,

Ik heb Hans al eerder het volgende boekje getipt:
https://www.middletonpress.co.uk/books/railways/country-railway-routes/strood-to-paddock-wood.html

Volgens de beschrijving hebben er diverse aansluitingen naar papierfabrieken en een cementfabriek aan de lijn gezeten. Wellicht leuk om het goederenmaterieel daar op af te stemmen. In het boekje zijn wellicht interessante foto's te vinden.

Groeten,
Werner

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #629 Gepost op: 11 November 2015, 14:03:30 »
Wagens reden ook veel "grensoverschreidend" dus je hoeft je absoluut niet te beperken tot SR wat goederenmaterieel aangaat... Ze zullen een wagenlading schots vuurwater met bestemming Dover vast niet onderweg hebben overgeladen..... Geldt natuurlijk ook voor overige ladingen... Dus je kunt helemaal losgaan.... Alleen de loks en Brake Vans zullen gewisseld zijn neem ik aan....

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden