Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor- en tramweg parafernalia door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:53:57
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 00:40:53
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door Blausee-Mitholz
Vandaag om 00:07:29
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:02:02
Roco versus Lima uitzichtwagens Rheingold door Luc2000
17 November 2025, 23:55:06
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
17 November 2025, 23:38:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 November 2025, 23:25:24
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Bahn-AG
17 November 2025, 23:17:04
Het ontstaan van Trammenlandt door Robkop
17 November 2025, 23:08:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Frits Westers
17 November 2025, 23:06:10
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
17 November 2025, 23:04:59
Raadplaatje door Klaas Zondervan
17 November 2025, 22:55:21
Bahnstrecke 5867 door RobVille
17 November 2025, 22:53:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door reinderlf
17 November 2025, 22:50:15
Aachenau West door Silvolde
17 November 2025, 22:44:43
20 jaar BNLS jubileum door Robkop
17 November 2025, 22:37:25
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door RobVille
17 November 2025, 22:27:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 November 2025, 22:06:59
Zee. Land. door Huup
17 November 2025, 22:02:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door gdh
17 November 2025, 21:38:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
17 November 2025, 21:33:04
KADEE Digitale koppeling door Mark D.
17 November 2025, 21:29:51
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
17 November 2025, 21:20:41
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Mark D.
17 November 2025, 21:18:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
17 November 2025, 21:02:03
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 November 2025, 20:55:58
Sluitseinen REEtitec 1300 door Blausee-Mitholz
17 November 2025, 20:22:52
Line-up foto's van modellen door defender
17 November 2025, 20:07:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
17 November 2025, 20:06:17
De modeltreinen van Spoorijzer door defender
17 November 2025, 20:02:56
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 213745 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #480 Gepost op: 11 June 2015, 19:44:48 »
@Werner,

Ik leer het je graag. Kom je woensdag mi naar Best?

Trouwens, dat filmpje kreeg ik via de Southern E-Group.
Mooi excuus om een A4 te laten rijden. Uh... In zijn achteruit. :)

Grzz, Hans

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #481 Gepost op: 11 June 2015, 20:16:49 »
Ik heb niet zo veel met die A4's (ben wellicht een uitzondering tussen de LB-ers).

Werner

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 969
  • G5
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #482 Gepost op: 11 June 2015, 20:57:29 »
@Werner,
Je bent niet de enige, ik wordt er ook niet warm van. Geef mij maar een mooie goederenlocomotief.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #483 Gepost op: 11 June 2015, 21:24:59 »
Of nog beter, een lekkere vieze goederenlok  ;)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #484 Gepost op: 11 June 2015, 21:37:40 »
Ik ben een verklaard liefhebber van groene stoomlocs.
Bij voorkeur geschikt voor SR spoor. Maar... Als er een geschikte diesel is voor 1950-1960 zou ik misschien toch zo'n diesel kunnen inzetten.

Grzz, Hans

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 459
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #485 Gepost op: 11 June 2015, 21:43:56 »
liefhebber van groene stoomlocs.
Bij voorkeur geschikt voor SR spoor.

Verkeerde kleur groen Hans.....


Als er een geschikte diesel is voor 1950-1960 zou ik misschien toch zo'n diesel kunnen inzetten.

Let op je taalgebruik Hans....

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 459
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #486 Gepost op: 11 June 2015, 21:48:40 »
En even serieus, dat tunnelportaal  ziet er goed uit!

Sierd Jan

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #487 Gepost op: 11 June 2015, 22:11:54 »
Maar... Als er een geschikte diesel is voor 1950-1960 zou ik misschien toch zo'n diesel kunnen inzetten.
Natuurlijk zijn die er: Class 16, Class 20, Class 24, Class 31 en mogelijk enkele pioneer diesels.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #488 Gepost op: 12 June 2015, 00:19:36 »
Nog even terugkomend op het tunnelportaal...


Prototype


4mm scale model

Grzz, Hans

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2173
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #489 Gepost op: 12 June 2015, 07:08:18 »
Class 73 electro-diesel. Zowel derde rail als dieselaandrijving, gebouwd vanaf 1962 (Dapol 00). En niet te vergeten de class 33 Crompton, gebouwd vanaf 1957 (heljan). Allebei echt typisch Southern Region locomotieven. De door de Southern gebouwde prototype D16/2 zijn in 1955 naar de Midland Regionieuws verhuisd.

Gerard

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #490 Gepost op: 12 June 2015, 07:16:10 »
@Gerard,

Maar... kan ik deze inzetten in mijn gekozen tijdvak 1945-1960?
Ik neem aan dan dat er in de latere 50-er jaren diesels kwamen.

Hoewel de diesels die Werner noemde zijn allemaal 'Late Crest'.

Grzz, Hans 

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12010
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #491 Gepost op: 12 June 2015, 10:26:19 »
De Leader van Bulleid lijkt op een diesel, maar is er geen:
http://en.wikipedia.org/wiki/SR_Leader_class

of de D16/2:
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_D16/2

of de Maunsell shunters:
http://www.semgonline.com/diesel/maunsell-350_01.html

Dat wordt geloof ik knutselen, want ze zijn bij mijn weten nog niet RTR aangekondigd.
Kijk eens bij bijv. Golden Arrow Models.

Leen.

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #492 Gepost op: 12 June 2015, 13:00:19 »
De Late Crest heeft vanaf 1956 zijn intrede gedaan, dus zeker mogelijk in jouw periode. Ik heb diverse foto's in boeken staan van een class 24 met late crest in 1959.

Qua pioneer diesels heb je ook nog de ex-LMS 10000 en 10001. Deze zijn in 1953 overgegaan van de Midland region naar de Southern region.

Groeten,
Werner

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6611
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #493 Gepost op: 12 June 2015, 13:20:53 »
@Werner,

Yep, ik heb het net gelezen. Die Class 16 bevalt me wel als goederenlocomotief.
Ik leen graag jouw documentatie. Hij is wel moeilijk te verkrijgen via EBay. Waarschijnlijk nog te nieuw.

@Leen,

Wat een geinige loco is die Leader Class.
Inderdaad net een diesel. Maar... Niet voor die RTR prijs. :)
En zelf bouwen? Ik ken mijn grenzen.

Grzz, Hans

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2173
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #494 Gepost op: 13 June 2015, 08:40:25 »
Hans,
Als je periode tot 1960 loopt, valt de class 73 af gezien het bouwjaar vanaf 1962. Class 33 vanaf 1958, zou net kunnen. Hattons  heeft nog een paar exemplaren in de oorspronkelijke uitvoering zonder yellow warming panels, zag ik op de website. Vanaf 1959 hebben een aantal class 24 dienst gedaan in de Southern Region, maar hun verblijf is waarschijnlijk maar van korte duur geweest. Over de class 31 Heb ik twijfels of die in de door jouw gekozen periode in de Southern Region in gebruik was. In eerste instantie was het een typische Eastern Region type, bij mijn weten. Let op wat d16/2 en class 16 betreft. Class 16 is begonnen in de Midland Region en is al snel verhuisd naar de Eastern Region. Het was geen succesvol type dat al eind jaren 60 is gesloopt. De kans dat de class 16 in de Southern Region actief is geweest, lijkt mij niet vrij groot.
Maar uiteindelijk kan je natuurlijk altijd rule 1 toepassen, en rijden wat je leuk vindt.

Groeten,
Gerard