Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Wateringbury Railway Station in OO  (gelezen 193281 keer)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #480 Gepost op: 11 juni 2015, 19:44:48 »
@Werner,

Ik leer het je graag. Kom je woensdag mi naar Best?

Trouwens, dat filmpje kreeg ik via de Southern E-Group.
Mooi excuus om een A4 te laten rijden. Uh... In zijn achteruit. :)

Grzz, Hans

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #481 Gepost op: 11 juni 2015, 20:16:49 »
Ik heb niet zo veel met die A4's (ben wellicht een uitzondering tussen de LB-ers).

Werner

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 957
  • G5
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #482 Gepost op: 11 juni 2015, 20:57:29 »
@Werner,
Je bent niet de enige, ik wordt er ook niet warm van. Geef mij maar een mooie goederenlocomotief.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #483 Gepost op: 11 juni 2015, 21:24:59 »
Of nog beter, een lekkere vieze goederenlok  ;)

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #484 Gepost op: 11 juni 2015, 21:37:40 »
Ik ben een verklaard liefhebber van groene stoomlocs.
Bij voorkeur geschikt voor SR spoor. Maar... Als er een geschikte diesel is voor 1950-1960 zou ik misschien toch zo'n diesel kunnen inzetten.

Grzz, Hans

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #485 Gepost op: 11 juni 2015, 21:43:56 »
liefhebber van groene stoomlocs.
Bij voorkeur geschikt voor SR spoor.

Verkeerde kleur groen Hans.....


Als er een geschikte diesel is voor 1950-1960 zou ik misschien toch zo'n diesel kunnen inzetten.

Let op je taalgebruik Hans....

Tanks+Treinen

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Ben een beetje van het Brits af...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #486 Gepost op: 11 juni 2015, 21:48:40 »
En even serieus, dat tunnelportaal  ziet er goed uit!

Sierd Jan

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #487 Gepost op: 11 juni 2015, 22:11:54 »
Maar... Als er een geschikte diesel is voor 1950-1960 zou ik misschien toch zo'n diesel kunnen inzetten.
Natuurlijk zijn die er: Class 16, Class 20, Class 24, Class 31 en mogelijk enkele pioneer diesels.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #488 Gepost op: 12 juni 2015, 00:19:36 »
Nog even terugkomend op het tunnelportaal...


Prototype


4mm scale model

Grzz, Hans

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #489 Gepost op: 12 juni 2015, 07:08:18 »
Class 73 electro-diesel. Zowel derde rail als dieselaandrijving, gebouwd vanaf 1962 (Dapol 00). En niet te vergeten de class 33 Crompton, gebouwd vanaf 1957 (heljan). Allebei echt typisch Southern Region locomotieven. De door de Southern gebouwde prototype D16/2 zijn in 1955 naar de Midland Regionieuws verhuisd.

Gerard

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #490 Gepost op: 12 juni 2015, 07:16:10 »
@Gerard,

Maar... kan ik deze inzetten in mijn gekozen tijdvak 1945-1960?
Ik neem aan dan dat er in de latere 50-er jaren diesels kwamen.

Hoewel de diesels die Werner noemde zijn allemaal 'Late Crest'.

Grzz, Hans 

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #491 Gepost op: 12 juni 2015, 10:26:19 »
De Leader van Bulleid lijkt op een diesel, maar is er geen:
http://en.wikipedia.org/wiki/SR_Leader_class

of de D16/2:
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_D16/2

of de Maunsell shunters:
http://www.semgonline.com/diesel/maunsell-350_01.html

Dat wordt geloof ik knutselen, want ze zijn bij mijn weten nog niet RTR aangekondigd.
Kijk eens bij bijv. Golden Arrow Models.

Leen.

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #492 Gepost op: 12 juni 2015, 13:00:19 »
De Late Crest heeft vanaf 1956 zijn intrede gedaan, dus zeker mogelijk in jouw periode. Ik heb diverse foto's in boeken staan van een class 24 met late crest in 1959.

Qua pioneer diesels heb je ook nog de ex-LMS 10000 en 10001. Deze zijn in 1953 overgegaan van de Midland region naar de Southern region.

Groeten,
Werner

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #493 Gepost op: 12 juni 2015, 13:20:53 »
@Werner,

Yep, ik heb het net gelezen. Die Class 16 bevalt me wel als goederenlocomotief.
Ik leen graag jouw documentatie. Hij is wel moeilijk te verkrijgen via EBay. Waarschijnlijk nog te nieuw.

@Leen,

Wat een geinige loco is die Leader Class.
Inderdaad net een diesel. Maar... Niet voor die RTR prijs. :)
En zelf bouwen? Ik ken mijn grenzen.

Grzz, Hans

GD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2068
  • Nee hoor, die heb ik al heel lang...
Re: Wateringbury Railway Station in OO
« Reactie #494 Gepost op: 13 juni 2015, 08:40:25 »
Hans,
Als je periode tot 1960 loopt, valt de class 73 af gezien het bouwjaar vanaf 1962. Class 33 vanaf 1958, zou net kunnen. Hattons  heeft nog een paar exemplaren in de oorspronkelijke uitvoering zonder yellow warming panels, zag ik op de website. Vanaf 1959 hebben een aantal class 24 dienst gedaan in de Southern Region, maar hun verblijf is waarschijnlijk maar van korte duur geweest. Over de class 31 Heb ik twijfels of die in de door jouw gekozen periode in de Southern Region in gebruik was. In eerste instantie was het een typische Eastern Region type, bij mijn weten. Let op wat d16/2 en class 16 betreft. Class 16 is begonnen in de Midland Region en is al snel verhuisd naar de Eastern Region. Het was geen succesvol type dat al eind jaren 60 is gesloopt. De kans dat de class 16 in de Southern Region actief is geweest, lijkt mij niet vrij groot.
Maar uiteindelijk kan je natuurlijk altijd rule 1 toepassen, en rijden wat je leuk vindt.

Groeten,
Gerard