Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:59:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:48:55
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:42:56
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:25:03
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 13:17:42
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:04:26
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 12:51:53
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:51:16
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips?
door
Jasperr
Vandaag
om 12:49:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 12:46:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:35:29
Station Roodeschool
door
gdh
Vandaag
om 12:33:50
Draaischijf digitaal aansturen.
door
Eenerspoor
Vandaag
om 12:11:59
20 jaar BNLS
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:42:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 11:26:19
EifelBurgenBahn
door
meino
Vandaag
om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en?
door
MOVisser
Vandaag
om 10:52:16
Rails roestig verven
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:45:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:12:38
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:05:06
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 09:48:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
Vandaag
om 09:10:16
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
Tedo
20 June 2025, 23:23:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
lrrw
20 June 2025, 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder
door
RICROO
20 June 2025, 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM
door
MOVisser
20 June 2025, 22:14:13
Railcom zender bouwen
door
AP3737
20 June 2025, 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
moonlicht
20 June 2025, 21:53:32
19 Toen
door
defender
20 June 2025, 21:49:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
HAG 2014 (h0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: HAG 2014 (h0) (gelezen 8439 keer)
RE465
Offline
Berichten: 221
HAG 2014 (h0)
«
Gepost op:
29 March 2014, 15:29:16 »
HAG stelt volgende week de in Neurenberg aangekondigde magneet koppeling voor.
http://www.hag.ch/media/info_28.3.14.pdf
RE465
«
Laatst bewerkt op: 29 March 2014, 23:02:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt
»
Gelogd
RE 465
Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021
2015: *
Chris Westerduin
Offline
Berichten: 1914
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #1 Gepost op:
29 March 2014, 16:45:52 »
Wegens fijn linkje in link hier een link van't filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=uryeBsMDWJk
Gelogd
Flickr pagina voor plaatjes
AlfaArjen
Offline
Berichten: 820
NS in het echt, FS in 1:87
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #2 Gepost op:
29 March 2014, 17:36:05 »
Best grappig, alleen ontgaat het nut mij even van deze nieuwigheid
Gelogd
Mcn1986
Offline
Berichten: 1620
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #3 Gepost op:
29 March 2014, 17:42:03 »
De legotreinen hadden het ook...
Wel goed belastbaar, echter zie ik het voordeel er niet van.
Gelogd
Gr. Silvester
lokpaint
Gast
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #4 Gepost op:
29 March 2014, 18:49:57 »
Hoi
Het is een stroomvoerende koppeling (en al minstens een jaar verkrijgbaar in Italie)
Bart
Gelogd
henk
Offline
Berichten: 22453
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #5 Gepost op:
30 March 2014, 09:46:40 »
En een goed idee.
Stroomvoerende koppelingen zijn altijd een compromis tussen een betrouwbare elektrische verbinding en nog een beetje gemakkelijk aan- en afkoppelen zonder kans op schade aan de koppelingen. Het blijft vaak behelpen, zoals de koppelingen op de plan VT van Roco weer laten zien. Wat een rotdingen.
Een magnetische variant lijkt dan een goed idee. Snel eens proberen.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
SBBcargo
Offline
Berichten: 657
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #6 Gepost op:
30 March 2014, 11:11:51 »
Het koppelen laten ze duidelijk zien, maar hoe gaat het ONTkoppelen? Weet iemand dat?
Marius.
Gelogd
Marius
martijn v m
Offline
Berichten: 4529
Heerwijk in H0
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #7 Gepost op:
30 March 2014, 11:24:23 »
uit elkaar trekken met de hand net zoals bij de legotreinen?
Voor treinstellen zeer nuttig maar voor ontkoppelbare wagons wat minder praktisch denk ik.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Sven
Offline
Berichten: 8301
Eton Wick, UK
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #8 Gepost op:
30 March 2014, 21:32:33 »
Zijn de magneten stroomgeleiders of is de magneet dat hele grote uitstekende ding? Kan magneet eigenlijk stroom geleiden?
Ik kan me niet overigens voorstellen dat het niet kleiner kan dan deze logge HAG koppelingen.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Tjalling
Offline
Berichten: 3480
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #9 Gepost op:
30 March 2014, 22:24:27 »
Hallo,
Het zou mij weinig verbazen als de aanvullende informatie aanstaande dinsdag bekend gemaakt wordt.....
Groet,
Tjalling
Gelogd
modulebaan.nl
henk
Offline
Berichten: 22453
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #10 Gepost op:
30 March 2014, 23:15:04 »
Tja, kan altijd, maar dan hebben ze het wel heel ingewikkeld voorbereid. Zoals Bart al schreef zou de koppeling al een tijdje door een Italiaans bedrijf worden geleverd.
http://www.almrose.it/Portals/0/Documentazione/ACCOPPIATORI_MAGNETICI.pdf
Daar dan ook het antwoord op de vragen van Sven. De magneetjes koppelen en geleiden de stroom.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
eenop87
Offline
Berichten: 1016
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #11 Gepost op:
31 March 2014, 22:59:34 »
Citaat van: Sven op 30 March 2014, 21:32:33
Ik kan me niet overigens voorstellen dat het niet kleiner kan dan deze logge HAG koppelingen.
Ik vind het nogal meevallen met de logheid.
De manier van stroomdoorvoer via magneten is in ieder geval minder kwetsbaar dan de gebruikelijke stroomvoerende koppelingen. Het loskoppelen zal denk ik gewoon met de hand moeten gebeuren, maar dat vind ik voor treinstellen minder bezwaarlijk. Voor goederenwagons heeft het denk ik geen zin om deze koppelingen te gebruiken.
Groet,
Gerrit
Gelogd
RE465
Offline
Berichten: 221
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #12 Gepost op:
02 April 2014, 18:33:02 »
HAG heeft info over de magneet koppeling op zijn Website gezet.
Aanvang mei leverbaar.
http://www.hag.ch/media/magnetkupplung_stromfuehrend.pdf
Ik vind het weinig info.
RE465
Gelogd
RE 465
Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021
2015: *
eenop87
Offline
Berichten: 1016
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #13 Gepost op:
02 April 2014, 20:58:45 »
Zijn ook wel prijzig !!
Ongeveer 16 Euro per wagon.
Gerrit
Gelogd
RE465
Offline
Berichten: 221
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #14 Gepost op:
03 April 2014, 12:59:48 »
Heir nog een paar foto’s van de koppeling.
http://www.moba-forum.ch/index.php?page=Thread&postID=17542#post17542
RE465
Gelogd
RE 465
Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021
2015: *
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
HAG 2014 (h0)