Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:11:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
  

Auteur Topic: HAG 2014 (h0)  (gelezen 7511 keer)

RE465

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
HAG 2014 (h0)
« Gepost op: 29 maart 2014, 15:29:16 »
HAG stelt volgende week  de in Neurenberg aangekondigde magneet koppeling voor.
http://www.hag.ch/media/info_28.3.14.pdf
RE465
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2014, 23:02:59 door Bert van Gelder. Reden: Titel verduidelijkt »
RE 465

Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021

2015: *

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
    • Flickr pagina
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2014, 16:45:52 »
Wegens fijn linkje in link hier een link van't filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=uryeBsMDWJk

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2014, 17:36:05 »
Best grappig, alleen ontgaat het nut mij even van deze nieuwigheid  :-[

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2014, 17:42:03 »
De legotreinen hadden het ook...
Wel goed belastbaar, echter zie ik het voordeel er niet van.
Gr. Silvester

lokpaint

  • Gast
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2014, 18:49:57 »
Hoi

Het is een stroomvoerende koppeling (en al minstens een jaar verkrijgbaar in Italie)

Bart

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2014, 09:46:40 »
En een goed idee.
Stroomvoerende koppelingen zijn altijd een compromis tussen een betrouwbare elektrische verbinding en nog een beetje gemakkelijk aan- en afkoppelen zonder kans op schade aan de koppelingen. Het blijft vaak behelpen, zoals de koppelingen op de plan VT van Roco weer laten zien. Wat een rotdingen.
Een magnetische variant lijkt dan een goed idee. Snel eens proberen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 654
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2014, 11:11:51 »
Het koppelen laten ze duidelijk zien, maar hoe gaat het ONTkoppelen? Weet iemand dat?

Marius.
Marius

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2014, 11:24:23 »
uit elkaar trekken met de hand net zoals bij de legotreinen?

Voor treinstellen zeer nuttig maar voor ontkoppelbare wagons wat minder praktisch denk ik.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7849
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2014, 21:32:33 »
Zijn de magneten stroomgeleiders of is de magneet dat hele grote uitstekende ding? Kan magneet eigenlijk stroom geleiden?

Ik kan me niet overigens voorstellen dat het niet kleiner kan dan deze logge HAG koppelingen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3393
    • modulebaan.nl
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2014, 22:24:27 »
Hallo,

Het zou mij weinig verbazen als de aanvullende informatie aanstaande dinsdag bekend gemaakt wordt.....

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2014, 23:15:04 »
Tja, kan altijd, maar dan hebben ze het wel heel ingewikkeld voorbereid. Zoals Bart al schreef zou de koppeling al een tijdje door een Italiaans bedrijf worden geleverd.

http://www.almrose.it/Portals/0/Documentazione/ACCOPPIATORI_MAGNETICI.pdf

Daar dan ook het antwoord op de vragen van Sven. De magneetjes koppelen en geleiden de stroom.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

eenop87

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2014, 22:59:34 »
Ik kan me niet overigens voorstellen dat het niet kleiner kan dan deze logge HAG koppelingen.

Ik vind het nogal meevallen met de logheid.
De manier van stroomdoorvoer via magneten is in ieder geval minder kwetsbaar dan de gebruikelijke stroomvoerende koppelingen. Het loskoppelen zal denk ik gewoon met de hand moeten gebeuren, maar dat vind ik voor treinstellen minder bezwaarlijk. Voor goederenwagons heeft het denk ik geen zin om  deze koppelingen te gebruiken.

Groet,
Gerrit

RE465

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #12 Gepost op: 02 april 2014, 18:33:02 »
HAG heeft  info over de magneet koppeling op zijn Website gezet.
Aanvang mei leverbaar.
http://www.hag.ch/media/magnetkupplung_stromfuehrend.pdf
Ik vind het weinig info.
RE465
RE 465

Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021

2015: *

eenop87

  • Offline Offline
  • Berichten: 1016
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #13 Gepost op: 02 april 2014, 20:58:45 »
Zijn ook wel prijzig !!
Ongeveer 16 Euro per wagon. :(

Gerrit

RE465

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re: HAG 2014 (h0)
« Reactie #14 Gepost op: 03 april 2014, 12:59:48 »
Heir nog een paar foto’s van de koppeling.

http://www.moba-forum.ch/index.php?page=Thread&postID=17542#post17542

RE465
RE 465

Eisenbahn-Amateuren Weinfelden-Berg
Beurse Berg (Thurgau) 13 november 2021
Dag der open deur 9/10 Oktober 2021

2015: *