Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Bert_ztm
Vandaag
om 22:11:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 21:49:28
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:29:56
Roco NS plan V
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:08:57
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:07:53
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214
door
Mar-Cas
Vandaag
om 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Simplex
Vandaag
om 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
BartvD
Vandaag
om 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Daan!
Vandaag
om 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
mass am see
Vandaag
om 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
bellejt
Vandaag
om 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil
door
1200blauw
Vandaag
om 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje
door
Josephes
Vandaag
om 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 14:31:12
NL-baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 14:21:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 14:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald69
Vandaag
om 14:07:48
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 12:46:40
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
HAG 2014 (h0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: HAG 2014 (h0) (gelezen 8702 keer)
Sven
Offline
Berichten: 8365
Eton Wick, UK
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #15 Gepost op:
03 April 2014, 19:14:50 »
De lijnen op het plastic, het lijkt wel een 3D print...
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Silvolde
Offline
Berichten: 1590
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #16 Gepost op:
03 April 2014, 19:31:46 »
Een interessante ontwikkeling! De vergelijking met Lego ligt voor de leek voor de hand..
Het is alleen jammer dat er met een ontkoppel principe à la Kadee (waarschijnlijk) geen ontkoppeling kan plaatsvinden. Als de fysieke- en de elektro-mechanische precisie binnen de perken blijven kan er voor een continue binnenverlichting bij een stam rijtuigen op stroomafnamepunten gespaard worden.
Groet, Rob
Gelogd
Rob van Kooy
Offline
Berichten: 467
Re: HAG 2014 (h0)
«
Reactie #17 Gepost op:
25 July 2014, 18:35:39 »
Hallo.
Er is op het DSO-en het HAG forum naar aanleiding van een artikeltje op bldz 39 van Eisenbahn Magazin nr 8 van dit jaar een discussie ontstaan inzake de stroomvoerende magneetkoppelingen geproduceerd door het Italiaanse bedrijf(je) Almrose. HAG had die tijdens de Messe 2014 als
hun
"Neuheit" aankondigd. Het interessante was dat (zonder vermelding van het merk HAG) Eisenbahn Magazin schreef dat deze koppelingen online bij Almrose konden worden besteld en wel voor € 9,-- per paar (zakjes van 5 paar) waar - naar de
insiders
weten - HAG de koppelingen wil verkopen voor ZwFr 9,50 per stuk(!). Dat is dus - zeg maar -de dubbele prijs.
Ik vermoed dat HAG lucht van het EM-persartikeltje en de daarop gevolgde discussie kreeg en probeerde daar een stokje voor te steken. In ieder geval was nog dezelfde dag de website van Almrose van het Internet verdwenen..... Het kan natuurlijk zijn dat HAG bij Almrose een exclusief verkooprecht had bedongen, en dan kan de fabrikant van de koppelingen uiteraard niet achter de rug van HAG om die koppelingen via zijn eigen online service ook nog eens voor de helft van de prijs aanbieden. Maar men kon er aan twijfelen of HAG inderdaad een exclusief verkooprecht had, want in een brochure van Vitrains dook enige tijd geleden deze magnetische koppeling ook op met nadrukkelijke indicatie dat het een product van Almrose betrof, dus niks HAG! Dat duidde erop dat HAG dus geen monopolist op dit gebied zou zijn.
Ik ben toen mijn licht eens gaan opsteken bij de grote Duitse treinenwinkels, en wat blijkt nu: Vitrains zou de Almrose koppelingen inmiddels uit zijn assortiment hebben verwijderd......
Ik hoop dat het Zwitserse HAG met zijn extreme verkoopsprijzen en uiterst dunne buitenlandse afzetkanalen hier niet aan het langste eind gaat trekken, want dan zie ik weinig gebruikelijke afzetkansen voor deze zéér aantrekkelijke koppelingen met name voor trek/duwtreinen (en uiteraard ook voor interieurverlichting van treinen). We zouden bij ruime verspreiding tegen acceptabele prijzen dan meteen van al die andere stroomdoorgeleidende koppelingen met al hun nukken en onhandelbaarheid bevrijd zijn: Die Almrose koppelingen druk je namelijk eenvoudig tegen elkaar waarna ze stevig vastzitten en tegelijkertijd daarmee via twee afzonderlijke kanalen stroom doorgeleiden. Ontkoppelen is al even eenvoudig: je trekt de rijtuigen met handkracht gewoon los van elkaar. That's all! Let wel: deze koppelingen zijn niet bepaald bedoeld om te worden gebruikt in treinstammen die "onderweg" ontkoppeld moeten worden, nee, het gaat - zeker bij trek/duwtreinen - om die vaste rijtuigstammen makkelijk in- en uitelkaar te kunnen nemen, te verlengen of te verkorten.
Ik verwacht nog wel gesteggel, zeker tussen het wat zieltogende HAG en Almrose, en het zou maar het beste zijn dat in de EU deze Almrose koppelingen gewoon door de bekende handelshuizen zouden worden gedistribueerd (en dan mag HAG dat in Zwitserland doen). En ja, waarom niet via de online handel?
We wachten maar af,
Rob van Kooy
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Neurenberg
|
Archief 2014
|
HAG 2014 (h0)