Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 77846 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #135 Gepost op: 31 augustus 2016, 16:47:32 »
Eigenlijk helemaal geen slecht idee  (y)

Lekker handig bakje koffie tappen en tijdens het passeren van bv een wissel straat ligt heel de inhoud op de schoot van de passagier die er vlakbij zit  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1957
  • A-C
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #136 Gepost op: 31 augustus 2016, 19:08:56 »
Was dat dan de doe mij maar de DE1 of de DE2. ?

1 of 2 bakjes Zeeuwse DE koffie  ;D
Ja erg flauw sorry  ;)

Groeten Barry
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #137 Gepost op: 01 september 2016, 15:28:28 »
Lekker handig bakje koffie tappen en tijdens het passeren van bv een wissel straat ligt heel de inhoud op de schoot van de passagier die er vlakbij zit  ;D

Daarom schaffen we de wisssels af.

Dirk

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #138 Gepost op: 01 september 2016, 17:12:44 »
vindt het opvallend dat er in de 2de klasse geen stopcontacten zijn gekomen.
vooral omdat in de nieuwe sprinters (Stadler en CAF) die wel zitten.

zou het eerder verwachten in een IC dan in een Sprinter/Stoptrein.

verder denk ik dat het comfort van deze ''DDZ'' banken ook niet echt geweldig is voor de langere zit.  :-\

in de DDZ vindt ik ze knap beroerd zitten voor een IC trein.

koploper/ICMm zit toch nog steeds het beste van het hedendaagse IC materieel als je het mij vraagt.
Niet bekend met ICRm voor de HSL.

Greetz Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #139 Gepost op: 01 september 2016, 22:45:53 »
Ik zie geen armleuningen....

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #140 Gepost op: 01 september 2016, 22:47:31 »
opklapbaar zo te zien.

tussen de stoelen geen
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #141 Gepost op: 02 september 2016, 12:58:38 »

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 828
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #142 Gepost op: 04 november 2017, 23:03:11 »
Ff afgestoft... in Limburg worden we maar spaarzaam bedeeld met nieuw NS materieel.
Vandaar dat ik vandaag voor het eerst in een gemoderniseerde VIRM mocht zitten.
Het interieur ziet er stukken lichter uit. De WC is een behoorlijke verbetering. Blijkbaar ook iets te gecompliceerd. Mocht ervaren dat vrijwel niemand begreep hoe je de deur op slot doet...
Vond persoonlijk de zetels slecht zitten en het afvalbakje erg klein. Het kledinghaakje is een verbetering. Stoot je tenminste niet meer tegen aan en spullen in het zicht.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #143 Gepost op: 05 november 2017, 12:23:04 »
Ja die stoelen zijn inderdaad geen verbetering.
Zelfde bagger als in de verbouwde DDZ. Leuk voor een kort traject met niet als IC stoelen  :-X
Met het toilet geen ervaring  ;D maar klinkt als hetzelfde "gebruiksgemak" als in de FLIRT. Daar zitten de knoppen onder het fonteintje. Bijzonder logisch  ::)
Gr.
Eric

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1564
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #144 Gepost op: 05 november 2017, 13:14:52 »
Ja die stoelen zijn inderdaad geen verbetering.

....en dan te bedenken dat dit materieel oorspronkelijk bedoeld was voor de middellange afstand (IR ipv IC). Kwaliteitsinflatie...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #145 Gepost op: 05 november 2017, 15:54:51 »
Zitcomfort is een persoonlijke beleving. Ik vind de stoelen niet verkeerd zitten.
Groeten Joop, machinist Lls

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #146 Gepost op: 06 november 2017, 06:13:12 »
Maar jij zit dan ook meestal op een ander stoel  ;D
Gr.
Eric

Dutch

  • Offline Offline
  • Berichten: 279
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #147 Gepost op: 06 november 2017, 07:58:48 »
Ik moet zeggen dat ik ook geen probleem heb met de stoelen. ICMm en ICRm hebben wel de fijnste stoelen vind ik. En excuses als ik een verkeerde letter te pakken hebhierboven.
Mvg, Bjorn.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #148 Gepost op: 16 november 2020, 06:47:13 »
Ondertussen.

Kreeg onderstaande foto's doorgestuurd













Niet mijn smaak. Ben ook benieuwd wat ze gaan doen met de rest van de V-IRM die nog gereviseerd gaan worden.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #149 Gepost op: 16 november 2020, 07:04:03 »
Doorgestuurd van 'Onlangs gespot - gefotografeerd'?   :P

https://mobile.twitter.com/rogierweb/status/1328001053237850112?s=19

Ik vind het er beter uitzien dan de nieuwe IC-uitvoering.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.