Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco modellen op aliexpress door maartenvdb
Vandaag om 00:05:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
Yet Another Servo Decoder door AP3737
26 October 2025, 23:10:51
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
26 October 2025, 23:01:51
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
26 October 2025, 22:56:20
Rondom Charlois door Huup
26 October 2025, 22:48:25
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
26 October 2025, 22:33:36
Had de NS4903 rangeerlicht? door ruudns
26 October 2025, 22:07:06
viessmann 4500 door Kees van der knijff
26 October 2025, 21:46:44
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Edwin2121992
26 October 2025, 21:21:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
26 October 2025, 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0 door cor_b
26 October 2025, 20:42:04
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
26 October 2025, 20:27:24
TAMS PZS-2.2 door Ronald Halma
26 October 2025, 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
26 October 2025, 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
26 October 2025, 19:58:42
Eurostar in brand door Arjan6511
26 October 2025, 19:29:41
Project seaside Germany door Ronald Halma
26 October 2025, 19:26:57
Raadplaatje door grossraumwagen
26 October 2025, 19:08:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 October 2025, 19:08:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door GerardvV
26 October 2025, 18:58:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
26 October 2025, 18:23:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
26 October 2025, 18:13:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
26 October 2025, 17:45:49
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Mar-Cas
26 October 2025, 17:43:54
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
26 October 2025, 17:25:26
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
26 October 2025, 17:19:21
sein decoder Z21 10837 programeren door kar
26 October 2025, 16:15:32
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
26 October 2025, 15:50:54
Da's Daz 2 door Huup
26 October 2025, 15:33:01
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 87999 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #135 Gepost op: 31 August 2016, 16:47:32 »
Eigenlijk helemaal geen slecht idee  (y)

Lekker handig bakje koffie tappen en tijdens het passeren van bv een wissel straat ligt heel de inhoud op de schoot van de passagier die er vlakbij zit  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2038
  • A-C
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #136 Gepost op: 31 August 2016, 19:08:56 »
Was dat dan de doe mij maar de DE1 of de DE2. ?

1 of 2 bakjes Zeeuwse DE koffie  ;D
Ja erg flauw sorry  ;)

Groeten Barry

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #137 Gepost op: 01 September 2016, 15:28:28 »
Lekker handig bakje koffie tappen en tijdens het passeren van bv een wissel straat ligt heel de inhoud op de schoot van de passagier die er vlakbij zit  ;D

Daarom schaffen we de wisssels af.

Dirk

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #138 Gepost op: 01 September 2016, 17:12:44 »
vindt het opvallend dat er in de 2de klasse geen stopcontacten zijn gekomen.
vooral omdat in de nieuwe sprinters (Stadler en CAF) die wel zitten.

zou het eerder verwachten in een IC dan in een Sprinter/Stoptrein.

verder denk ik dat het comfort van deze ''DDZ'' banken ook niet echt geweldig is voor de langere zit.  :-\

in de DDZ vindt ik ze knap beroerd zitten voor een IC trein.

koploper/ICMm zit toch nog steeds het beste van het hedendaagse IC materieel als je het mij vraagt.
Niet bekend met ICRm voor de HSL.

Greetz Martijn
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #139 Gepost op: 01 September 2016, 22:45:53 »
Ik zie geen armleuningen....

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #140 Gepost op: 01 September 2016, 22:47:31 »
opklapbaar zo te zien.

tussen de stoelen geen
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3193
    • SpoorObjecten
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #141 Gepost op: 02 September 2016, 12:58:38 »

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 943
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #142 Gepost op: 04 November 2017, 23:03:11 »
Ff afgestoft... in Limburg worden we maar spaarzaam bedeeld met nieuw NS materieel.
Vandaar dat ik vandaag voor het eerst in een gemoderniseerde VIRM mocht zitten.
Het interieur ziet er stukken lichter uit. De WC is een behoorlijke verbetering. Blijkbaar ook iets te gecompliceerd. Mocht ervaren dat vrijwel niemand begreep hoe je de deur op slot doet...
Vond persoonlijk de zetels slecht zitten en het afvalbakje erg klein. Het kledinghaakje is een verbetering. Stoot je tenminste niet meer tegen aan en spullen in het zicht.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #143 Gepost op: 05 November 2017, 12:23:04 »
Ja die stoelen zijn inderdaad geen verbetering.
Zelfde bagger als in de verbouwde DDZ. Leuk voor een kort traject met niet als IC stoelen  :-X
Met het toilet geen ervaring  ;D maar klinkt als hetzelfde "gebruiksgemak" als in de FLIRT. Daar zitten de knoppen onder het fonteintje. Bijzonder logisch  ::)
Gr.
Eric

Luc2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 1621
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #144 Gepost op: 05 November 2017, 13:14:52 »
Ja die stoelen zijn inderdaad geen verbetering.

....en dan te bedenken dat dit materieel oorspronkelijk bedoeld was voor de middellange afstand (IR ipv IC). Kwaliteitsinflatie...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #145 Gepost op: 05 November 2017, 15:54:51 »
Zitcomfort is een persoonlijke beleving. Ik vind de stoelen niet verkeerd zitten.
Groeten Joop, machinist Lls

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #146 Gepost op: 06 November 2017, 06:13:12 »
Maar jij zit dan ook meestal op een ander stoel  ;D
Gr.
Eric

Dutch

  • Offline Offline
  • Berichten: 279
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #147 Gepost op: 06 November 2017, 07:58:48 »
Ik moet zeggen dat ik ook geen probleem heb met de stoelen. ICMm en ICRm hebben wel de fijnste stoelen vind ik. En excuses als ik een verkeerde letter te pakken hebhierboven.
Mvg, Bjorn.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #148 Gepost op: 16 November 2020, 06:47:13 »
Ondertussen.

Kreeg onderstaande foto's doorgestuurd













Niet mijn smaak. Ben ook benieuwd wat ze gaan doen met de rest van de V-IRM die nog gereviseerd gaan worden.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #149 Gepost op: 16 November 2020, 07:04:03 »
Doorgestuurd van 'Onlangs gespot - gefotografeerd'?   :P

https://mobile.twitter.com/rogierweb/status/1328001053237850112?s=19

Ik vind het er beter uitzien dan de nieuwe IC-uitvoering.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.