Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat zit er in deze tender? door maartenvdb
Vandaag om 18:06:34
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Carl
Vandaag om 17:49:33
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Eric B
Vandaag om 17:10:29
Yamorc 8116 en MP1 MTB door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:22
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 16:35:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:27:34
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 15:53:59
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door 741230
Vandaag om 15:30:27
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 15:24:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 15:22:13
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 15:08:01
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 15:05:54
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Modelbouwerke
Vandaag om 15:00:39
Museumdepot Beekbergen in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:41:54
De (3d) knutsels van Ronald. door Frits C
Vandaag om 14:38:09
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:14:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 13:34:55
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
  

Auteur Topic: Modernisering dubbeldekkers VIRM  (gelezen 89529 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #105 Gepost op: 17 August 2016, 10:16:43 »
NS lijkt de stiltecoupees belangrijker te vinden. Dat logo zit nu onder de klasse-aanduiding. Ik vermoed echter dat er niet over na is gedacht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8633
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #106 Gepost op: 17 August 2016, 11:18:13 »
En dat is iets nieuws of begrijp ik je verkeerd?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #107 Gepost op: 17 August 2016, 12:53:43 »
Is die vraag aan mij?

Ik had het over de logo's van de stiltecoupé. Gezien jouw reactie lijk jij op plaats van de treinstelnummers te doelen. Alle treinstelnummers worden onder op de kop geplaatst. Dan is de locatie bij elk materieel hetzelfde en het is een plek die weinig wordt besmeurd. Dus zo goed als altijd leesbaar.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #108 Gepost op: 17 August 2016, 13:22:46 »
Ik zie toch duidelijk op de foto van de ICM de stilte zone logo's (je weet wel, daar ging het over ;-) ) en dat is dus bij VIRMm, niet anders.

Overigens zei je dat er niet over gedacht zou zijn, uiteraard is dat wel zo, anders zaten ze er natuurlijk niet op...
Vergeet niet dat deze foto's genomen zijn van een hoogte lager dan het perron.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #109 Gepost op: 17 August 2016, 13:24:43 »
Gunst, nu zijn we ineens allemaal industrieel ontwerpers.

Dirk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8633
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #110 Gepost op: 17 August 2016, 13:35:03 »
Is die vraag aan mij?

Ik had het over de logo's van de stiltecoupé. Gezien jouw reactie lijk jij op plaats van de treinstelnummers te doelen. Alle treinstelnummers worden onder op de kop geplaatst. Dan is de locatie bij elk materieel hetzelfde en het is een plek die weinig wordt besmeurd. Dus zo goed als altijd leesbaar.
Aangezien het laatste bericht niet geciteerd mag worden, ja. ;) maar wat Thom zegt dus. Er wordt aangegeven dat het 2e klasse is, daaronder staan dan aanvullende bijzonderheden. Hoe je opeens bij de treinstelnummers komt mag je ook wel uitleggen. :P

@Dwem: Jazeker, tot we weer klinknagels moeten tellen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #111 Gepost op: 17 August 2016, 13:55:45 »
Zullen denk ik geen klinknagels aan een V-IRM zitten.

Maar zitten er geen klasse aanduiding meer naast de deuren? Zoals eerst was?

verstuurd vanaf mijn S6 EDGE

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #112 Gepost op: 17 August 2016, 14:56:17 »
Wat me ook opvalt is dat er op de onderste verdieping
een raam zit met een stuk dat open gemaakt kan worden,
Tentijden de ventilatie kapot is

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #113 Gepost op: 17 August 2016, 15:19:07 »
Aangezien het laatste bericht niet geciteerd mag worden, ja. ;) maar wat Thom zegt dus. Er wordt aangegeven dat het 2e klasse is, daaronder staan dan aanvullende bijzonderheden. Hoe je opeens bij de treinstelnummers komt mag je ook wel uitleggen. :P

Waar het om gaat is dat het niet duidelijk is. NS wil met de klasse-aanduidingen iets naar de reiziger communiceren. Dan is het logischerwijs de bedoeling dat dit zo duidelijk mogelijk gedaan wordt. En dat is hier niet het geval. 3/4 van de klasse-aanduiding zit namelijk boven de knik. ICM heeft de stiltelogo's onder de het klassecijfer staan. NS heeft dit simpelweg overgenomen. Ik gok omdat er een bedrijfskundige rondloopt die ontdekt heeft wat het woord standaardisatie betekent. Dat het daardoor niet optimaal duidelijk is, dat zijn ze vergeten. VIRMm heeft al extra stiltelogo's in de vorm van witte tekst (want dat contrasteert zo lekker), maar blijkbaar moet de zonecampagne door iedereen zijn strot worden gedrukt, willen ze dat zo veel mogelijk op die trein hebben staan en zijn er ook nog gewone logo's nodig. Prima, maar had dat dan zoals bij VIRM op een andere raamstijl gedaan. Probleem opgelost.

Edit: link toegevoegd

De raamopeningen zijn nieuw inderdaad. ICM, ICR en DDZ hebben ze ook.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2016, 16:06:24 door Daan! »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8633
  • Spoor N
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #114 Gepost op: 17 August 2016, 15:47:15 »
Je had Jeroen wel mogen quoten, ik snap nu wat je bedoeld. :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #115 Gepost op: 17 August 2016, 16:00:12 »
Plus het stelnummer zit nu rechts onder de cabine deur,

Haha, ja en omdat dit voorbij was gekomen en ICM ook de treinstelnummers beneden heeft, dacht ik dat jij dat bedoelde.  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4087
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #116 Gepost op: 17 August 2016, 20:47:43 »
Allemaal leuk, maar volgens mij is die knik niet uitzicht belemmerend als je op het perron staat....

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #117 Gepost op: 17 August 2016, 21:21:02 »
Ik denk als je er dichtbij staat zoals bijvoorbeeld op Amsterdam Amstel of Amsterdam Centraal vanwege de trappen, dat het wel vervelend is. Zie



En al zou het leesbaar zijn, dan nog kon het duidelijker door ze onder de knik te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 17 August 2016, 21:27:32 door Daan! »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #118 Gepost op: 17 August 2016, 21:46:01 »
Volgens mij komt dergelijke onnozelheid doordat er 'ontworpen' wordt achter een beeldscherm. En daar zie je die knik niet en is er ook geen gevoel bij iets zoals het er buiten uitziet.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Modernisering dubbeldekkers VIRM
« Reactie #119 Gepost op: 17 August 2016, 21:53:53 »
Misschien eerst eens afwachten tot je er naast staat alvorens alles alweer af te branden nog voor dat het in de praktijk bekeken is...